Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Jeg er sykemeldt. Langtidssykemeldt. Har fått en angstlidelser pga jobben og dårlig arbeidsmiljø, og pga endel andre ting. Har vært åpen om at det er psykisk med sjefen. Jeg venter på videre behandling av psykolog, har vært i innkomstsamtalen på dps. Og sjefen ringer samme dag jeg var der(hu visste jeg skulle dit). Problemet er at sjefen ringer hver/annenhver uke og lurer på når jeg er tilbake, og om jeg vet noe mer. Det trigger angsten veldig. Måten hun snakker på. Hun har prøvd få meg til slutte på jobben. Vi er to stk på jobben som nå sliter med det samme. Hun sier hun er pliktig fra nav og følge opp, så jeg tør ikke ikke ta opp telefonen. Hva kan jeg gjøre ? 

Anonymkode: 9db15...350

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Sjefen ER pliktig til å følge opp sykemeldte, så at hun ringer hver/annenhver uke må du faktisk akseptere. For at du skal få sykepenger plikter du også å samarbeide med arbeidsplassen. Kanskje du heller skal forsøke å skaffe deg ny jobb mens du er sykemeldt?

Anonymkode: 6299c...630

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Sjefen gjør som man skal gjøre med langtidssykmeldte. Det er strenge krav til hvordan man skal følge opp.

Det er også krav til deg i forhold til hvilken plikter du har som sykmeldt arbeidstaker, følger du ikke opp kan du risikere å miste sykepengene.

Siden det er jobben som er årsak til plagene dine burde du jobbe for å finne en ny.

Ikke bare fortsette å gå sykmeldt.

Du kan ikke være sykmeldt i all evighet og du, sammen med arbeidsgiver, er pliktig å lage en plan for hvordan du skal komme tilbake.

Anonymkode: 2662b...87a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Sjefen ER pliktig til å følge opp sykemeldte, så at hun ringer hver/annenhver uke må du faktisk akseptere. For at du skal få sykepenger plikter du også å samarbeide med arbeidsplassen. Kanskje du heller skal forsøke å skaffe deg ny jobb mens du er sykemeldt?

Vel. Om sjefen faktisk følger opp konstruktivt er det en riktig ting, men om det bare ringes for å trakassere, så må det reageres på. En telefonsamtale, f. eks. med invitasjon til TS, fagforening og evt. lege er konstruktivt, å ringe bare for å mase er ikke konstruktivt. 

Anonymkode: 215d4...de8

Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

litt drøyt å ringe så ofte da 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vel. Om sjefen faktisk følger opp konstruktivt er det en riktig ting, men om det bare ringes for å trakassere, så må det reageres på. En telefonsamtale, f. eks. med invitasjon til TS, fagforening og evt. lege er konstruktivt, å ringe bare for å mase er ikke konstruktivt. 

Anonymkode: 215d4...de8

Sjefen ringer for å spørre når Jeg kommer tilbake, når hun tror jeg er tilbake osv. vet veldig lite. Må Ta dag for dag. Har ikle starta behandling ordentlig.også er hun veldig krass i tonen. Spør om det går bra, men har nesten ikke tid høre svaret før hun spør når jeg er tilbake. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Sjefen gjør som man skal gjøre med langtidssykmeldte. Det er strenge krav til hvordan man skal følge opp.

Det er også krav til deg i forhold til hvilken plikter du har som sykmeldt arbeidstaker, følger du ikke opp kan du risikere å miste sykepengene.

Siden det er jobben som er årsak til plagene dine burde du jobbe for å finne en ny.

Ikke bare fortsette å gå sykmeldt.

Du kan ikke være sykmeldt i all evighet og du, sammen med arbeidsgiver, er pliktig å lage en plan for hvordan du skal komme tilbake.

Anonymkode: 2662b...87a

Målet et med behandling og komme tilbake. Men har som sagt ikke kommet ordentlig igang engang. Å rømme gra problemet er ikke alltid en løsning vil heller fikse der jeg er. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...