Orestes Skrevet 16. november 2005 #1 Skrevet 16. november 2005 Jeg har fått ødelagt fjernkontrollen til tv-en min, og regner med det blir dyrt å få bestilt en ny original. Men, nå finnes det jo endel universal-fjernkontroller der ute, så jeg lurte på hvilke erfaringer folk har med disse, funker de? Fikk låne en av en slektning som ikke virket i det hele tatt, men så var nå den ganske gammel også..
Gjest baby-E Skrevet 16. november 2005 #2 Skrevet 16. november 2005 vi hadde en fra Claes Ohlson (veit ikke hverdan det skrives) å den funket like bra som orginalen..
Orestes Skrevet 16. november 2005 Forfatter #3 Skrevet 16. november 2005 Var innom en butikk og spurte i forbifarten, der nevnte han noe om å programmere universalen ved hjelp av den gamle fjernkontrollen, gjorde dere det? Hvis det må gjøres slik sliter jeg, for den gamle er avgått ved døden..
Gjest Gjest Skrevet 16. november 2005 #4 Skrevet 16. november 2005 Jeg har brukt en fra Clas Ohlson som ble programert med en kode som fulgte med i pakken. Den fungerer helt fint både på tven og videoen min. Eneste problemet er at dersom man kommer borti knappen for et annet apparat så funker det ikke, og det har visst gjestene mine problem med å skjønne. Også er det jo mer knapper enn jeg har bruk for da. Men veldig kjekt siden jeg mistet min fjernkontroll.
Gjest Trulselinemor Skrevet 16. november 2005 #5 Skrevet 16. november 2005 Vi har hatt en slik fjernkontroll. Kjøpte den på Elkjøp. Vi synes ikke noe om det. Gikk tilbake til det gamle. Den vi hadde, måtte vi programmere med hjelp med den gamle.
Malama Skrevet 16. november 2005 #6 Skrevet 16. november 2005 Vi har universalfjerntkontroll til vår tv, og det funker fint, bortsett fra en ting. Vi har arvet tv'n. Da den opprinnelig ble kjøpt inn hadde den original fjernkontroll, og kanalene ble søkt frem og lagt inn. Fjernkontrollen ble ødelagt og erstattet med en universalutgae, og funket utmerket. Så arvet vi tv'n og flytta den på tvers av landet. Vi klarte ikke å søke frem kanaler med den. Det funka bare rett og slett ikke, selv om vi stilte den inn etter bruksanvisninga. Vi løste det ved at vi kobla antanna til videoen og ser tv gjennom den, null problem. Og fjernkotnrollen virker til å justere lyd, og texttv, men altså ikke skrifte kanal
Gjest Dilla Skrevet 16. november 2005 #7 Skrevet 16. november 2005 Vi har en universalfjernkontroll kjøpt hos Lefdal. Den funker helt fint. I bruksanvisningen til fjernkontrollen står det en del koder. Dette er koder knyttet til hvordan tv du har. Vi tastet inn den koden i fjernkontrollen, og da var den tilpasset vår tv. Har hatt den i cirka 3 år og har aldri hatt noen problemer med den.
Gjest Gjest Skrevet 16. november 2005 #8 Skrevet 16. november 2005 En venn av meg kjøpte en slik på ebay nylig, og det var bare tull.
Gjest Gjesta Skrevet 16. november 2005 #9 Skrevet 16. november 2005 Hadde en sånn en gang, men fikk ikke programmert den så den hadde de samme funksjonene som den gamle. Sikkert fordi fjernsynet var gammelt.
Gjest gjesta Skrevet 16. november 2005 #10 Skrevet 16. november 2005 Sambo fikk en sånn til jul for to år siden, kjøpt på Hifi-klubben. Og vi er godt fornøyde, den fungerer veldig bra. Men så var den ikke billig, tror det var 599,- på tilbud. Den måtte programmeres ved hjelp av de gamle fjernkontrollene.
vilde Skrevet 16. november 2005 #11 Skrevet 16. november 2005 Vi kjøpte nettopp en fin på Clas Ohlson, en phillips fjernkontroll. Den støttet det meste av forsterker, dekoder, cdspiller og tv, og bare en ting vi måtte programmere vha den gamle. Kjempekjekt!! Tar seg mye finere ut på bordet også
Pasha Skrevet 17. november 2005 #12 Skrevet 17. november 2005 vi har en.. og den fungerer sånn passe dvs den fungerer til å bytte kanal og på den ene tv lyden.. men ikke på den andre.. trur jeg betalte 99 kr jeg skal egentlig stilles inn og kan brukes på 6 forskjellige apperater samtidig (trykker bare på en knapp for den boksen du vil gjorde noe mer.. tv, video o.l) men vi har ikke gjort noe med det.. ser ut som en racer bil
skrue Skrevet 18. november 2005 #13 Skrevet 18. november 2005 Dette er en helt egen nisje. Jeg tror man trygt kan si at prisen har endel å si for hvor nyttige de er. Philips lager en serie som skal være bra (og dyr). http://www.pronto.philips.com/index.cfm?id=885 Er man fjernkontrollnerd så http://www.remotecentral.com/ en fin ting.
Anglofil Skrevet 19. november 2005 #14 Skrevet 19. november 2005 (endret) Jeg må ha en til dvd - spilleren min, fordi den jeg har er ødelagt. Derfor går det ikke ann for meg å stille inn en universell kontroll med eventuelt min gamle fjernkontroll - den er ødelagt. Noen som vet om jeg fremdeles kan kjøpe en universell fjernkontroll (tenkte fra Clas Olson) Mvh Yvonne Endret 19. november 2005 av yvonne
Orestes Skrevet 19. november 2005 Forfatter #15 Skrevet 19. november 2005 Som noen nevnte over her: med korrekt kode skal ikke det være nødvendig. Var innom el-kjøp, men den eneste kontrollen de hadde som ikke var svindyr manglet slikt kode-liste, så da "turte" han ikke selge den til meg siden min gamle var helt ødelagt og ikke kunne brukes til å programmere. Får heller vente til de får inn flere av en anen rimelig sort. I mellomtiden sjekker de pris for original kontroll, kanskje det ikke er så ille ikevel.
Anglofil Skrevet 20. november 2005 #16 Skrevet 20. november 2005 På Clas Ohlson har de en til 98 kr, som er forhåndstilt til de fleste spillere. Tar meg en tur dit i morgen. Mvh Yvonne
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå