Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er i uke 25+0 i dag. Morkaka foran, men har kjent daglig liv siden uke 22 ca. Det har variert når og hvor mye, men nå innbiller jeg meg at det har vært noen dager med mindre bevegelse. Jeg er på ferie, og har gått veldig mye. Kan det ha noe å si? Kan det også være at baby bare ligger annerledes, eller bør jeg ringe jordmor/føden? Jeg er som sagt på ferie, så jeg får jeg uansett ikke kommet meg til noen undersøkelse med det første... Håper på noen beroligende ord.

Anonymkode: 486a1...c41

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ring føden/jordmor og hør med dem. Rådet er ofte å drikke kald sukkersaft og legge seg ned og konsentrere seg om å kjenne etter spark. Men er du bekymret så ring. Det er en grunn til at du skal følge med på om bevegelsesmønsteret endrer seg.

AnonymBruker
Skrevet

Opplevde samme som deg. Også rundt uke 25-26 og morkake foran. Jobbet en del og hadde mye å gjøre om dagene. Jobbet også turnus, og syns det var vanskelig å ha kontroll på "rutinene" til baby. Variere etter om jeg Jobbet dag, aften eller hadde fri.

Syns å ha lest noe om at det kan være vanlig rundt den tiden å kjenne noe mindre, men husker ikke grunnen. Og ved morkake foran så kan det å kjenne liv variere mer. 

Sjekk Kjennliv.no og se om du merker noe etter å ha forsøkt rådene.

Anonymkode: afe9b...7be

Skrevet

Daglig liv sier de man skal kjenne fra uke 28. Så du er jo før det. Mest sannsynlig har barnet snudd seg og sparker et sted du ikke kjenner så godt. Men snakk med helsepersonell om bekymringen og få råd eller undersøkelse.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...