Gå til innhold

Jobber som gartner - merkelig følelse på datter, sende bekymringsmelding?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei.  Jeg skal gi minst mulige detaljer som kan føre til identifisering. 

Jeg jobber som gartner i et firma og har fast oppdrag for hagestell i et av bedre strøk utenfor Oslo. 

Mannen som har gitt oppdrag har litt "kjepphøy" personlighet og minner litt om en stereotype fra tv serien Exit. Jeg vet ikke om han er høy på noe stoff. 

Jeg har vært der nå tre uker på rad og observert dette: han har tenåringsdatter. 

- Han prøvde å kysse farvel på panne til datteren men datteren nektet, og hadde tårer i øyene. 

- Neste uke var han ikke tilstede men jeg observerte datteren sitte og gråte. Jeg spurte om alt er i orden og ga klem, og hun begynte å gråte mer, men jeg fikk ikke noe mer ut av det. Hun nekter å snakke. Samtidig så hun heller ikke redd ut. 

- Synes det er merkelig at jeg observerte henne hjemme begge kvelder, det er kvelder med fint vær. Sier ikke man ikke kan være hjemme, men ungdom på hennes alder er ute og har det gøy.   Jenta må ikke ha problemer med venner, virket som om hun er sånn populær type på skole. 

- Jeg observerte på samme måte tredje uke. 

Snakket med kollega om det, og kollega sa at barnevern vil ikke bruke ressurser på å forfølge slike folk som kan engasjere mange dyre advokater, så fremt noe ikke er galt åpenbart. 

Jeg stresser litt når jeg tenker på det. 

Anonymkode: 784f3...e79

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde vært mer bekymret at en innleid gartner går å klemmer på en 13-14 år gammel jente. 

lukter creep av deg lang vei

Anonymkode: 6c3f1...367

• Liker 25
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg hadde vært mer bekymret at en innleid gartner går å klemmer på en 13-14 år gammel jente. 

lukter creep av deg lang vei

Anonymkode: 6c3f1...367

Jeg er godt voksen mor til tre barn. 

• Liker 17
  • Hjerte 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Jeg jobber som gartner i et firma og har fast oppdrag for hagestell i et av bedre strøk utenfor Oslo. 

Litt komisk, i avsnittet her har du minst 4 unødvendige detaljer (jobb i firma, fast oppdrag, bedre strøk, utenfor Oslo). 

Tenker du har alt for lite informasjon her til å ha grunn til å foreta deg noe, og det du har sett kan ha sååå mange forklaringer.

PS. Kvinner kan også være pedo-creeps, søk så finner du domfellelser. (Sier ikke at du er det, men det er ikke noe automatisk forsvar.)

Anonymkode: 6c02d...256

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Mannen som har gitt oppdrag har litt "kjepphøy" personlighet og minner litt om en stereotype fra tv serien Exit. Jeg vet ikke om han er høy på noe stoff. 

Jeg har vært der nå tre uker på rad og observert dette: han har tenåringsdatter. 

- Han prøvde å kysse farvel på panne til datteren men datteren nektet, og hadde tårer i øyene. 

- Neste uke var han ikke tilstede men jeg observerte datteren sitte og gråte. Jeg spurte om alt er i orden og ga klem, og hun begynte å gråte mer, men jeg fikk ikke noe mer ut av det. Hun nekter å snakke. Samtidig så hun heller ikke redd ut. 

- Synes det er merkelig at jeg observerte henne hjemme begge kvelder, det er kvelder med fint vær. Sier ikke man ikke kan være hjemme, men ungdom på hennes alder er ute og har det gøy.   Jenta må ikke ha problemer med venner, virket som om hun er sånn populær type på skole. 

Snakket med kollega om det, og kollega sa at barnevern vil ikke bruke ressurser på å forfølge slike folk som kan engasjere mange dyre advokater, så fremt noe ikke er galt åpenbart. 

Pass dine egne saker og slutt å klemme på barna til de du jobber for! 

Anonymkode: 7c1a4...312

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Kjøre vene, nå lager du problemer av ingenting! En tenåringsjente kan gråte av en million ting og kan være veldig sur og avvisende mot foreldrene sine også uten at det er noe galt foreldrene gjør! Hadde noen jobbet for oss og klemt barna mine, spurt barna hvorfor de gråt osv, hadde jeg ikke likt det! 😳😳  

Anonymkode: 6e902...c04

• Liker 7
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Utrolig triste svar du får her ts. Er verden blitt så kald at man ikke kan trøste et barn som gråter?

Jeg kan dessverre ikke komme med noen råd da det er for lite info, men anbefaler deg å droppe å legge mer info i denne tråden. Det vil ikke føre noe godt med seg. Også ville jeg trå forsiktig om jeg var deg. Jeg bor i et slik nabolag du beskriver og det brukes advokater over en lav sko. 

Anonymkode: d40c3...df4

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Utrolig triste svar du får her ts. Er verden blitt så kald at man ikke kan trøste et barn som gråter?

Jeg kan dessverre ikke komme med noen råd da det er for lite info, men anbefaler deg å droppe å legge mer info i denne tråden. Det vil ikke føre noe godt med seg. Også ville jeg trå forsiktig om jeg var deg. Jeg bor i et slik nabolag du beskriver og det brukes advokater over en lav sko. 

Anonymkode: d40c3...df4

Det er jo en ting å trøste et barn som gråter og noe helt annet når en fremmed trøstet et barn som gråter og mistenker at man bør varsle barnevernet.. kun pga en tenåring som gråter, ikke vil snakke om det med en fremmed og som er hjemme på fine kvelder…. (Ærlig talt…)

Anonymkode: 6e902...c04

• Liker 7
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Litt komisk, i avsnittet her har du minst 4 unødvendige detaljer (jobb i firma, fast oppdrag, bedre strøk, utenfor Oslo). 

Tenker du har alt for lite informasjon her til å ha grunn til å foreta deg noe, og det du har sett kan ha sååå mange forklaringer.

PS. Kvinner kan også være pedo-creeps, søk så finner du domfellelser. (Sier ikke at du er det, men det er ikke noe automatisk forsvar.)

Anonymkode: 6c02d...256

Og fint vær. 

Anonymkode: 84c39...441

AnonymBruker
Skrevet

En ting: det er flere ungdommer som sitter hjemme og ikke gidder å være ute nå, og dessuten er flere på ferie. Her bør snuta di passe egne saker. Og du som mor, bør vite at barn og tenåringer kan være utspekulerte og kan gråte for ingenting. Du bør være forsiktig før du vet noe som helst !! Hadde du meldt oss til barnevernet fordi tenåringen her gråter ( av en grunn stort sett hvor tenåringen har gjort et eller annet som den ikke bør og vet er galt ). Og vært hjemme fordi vennene er på ferie og gamer skal jeg love deg du hadde blitt satt på plass. At folk skal melde til barnevernet i hytt og gevær er hårreisende !!! 

Anonymkode: cbb5d...c50

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Personlig hadde jeg sendt bekymringsmelding til gartnerifirmaet i denne saken som følge av gartner som ser spøkelser på høylys dag og klemmer andres unger; dette kan umulig være et godt utgangspunkt for gartnerjobben.

Det anbefales å ikke lese for mange kriminalromaner i sommervarmen; ja - Frøken Detektiv eller Miss Marple kan sikkert finne ut mer ved å snoke her og der, men tror neppe det å leke privatdetektiv er inkludert i en gartners arbeidsoppgaver.

Tilfeller som dette er en god grunn til å avskaffe muligheten for å sende anonyme bekymringsmeldinger til Barnevernet; enkelte ser noe mistenksomt over alt; hvis man absolutt skal melde ifra, bør man kunne være så voksen at man gjør dette med fullt navn.

Anonymkode: f6784...211

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette tror jeg er en trolletråd. Hvem i alle dager går rundt og klemmer på vilt fremmede jenter andre uken i gartnerjobb. Skal ikke en gartner befinne seg i hagen? Hvordan ble denne jenta observert? Sittende inne, så da spasserer du likså greit inn og begynner å klemme og mene at hun skal åpne seg for deg?

Nei. Tull, eller person som rett og slett har lest for mange dramabøker, sett for mange dramafilmer.

Anonymkode: 15c59...685

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror du har en god radar jeg. Så tenker at hvis du har et visit kort. Og kommer i prat med henne, så hi henne kortet om si hun kan ringe om hun vil ha hjelp til noe. 

Anonymkode: 3764f...199

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kjærlighetssorg, uvenner med bestevenninne, noen hun var glad i døde, noen på skolen sa noe stygt om henne, dårlig selvtillit, sliter med følelser rundt kroppen, har fortalt pappa at hun er homofil og han var ikke støttende… ja det kan være mange grunner 

Anonymkode: 65764...a11

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

14-åringen min gråt her om dagen fordi hun angret på et bikinikjøp. Vi spurte flere ganger om hva som var galt, for det var åpenbart noe. 
Hun ville nok ikke likt et kyss på panna av faren, da han først avviste hele problemstillingen da vi fikk det ut av henne og han lo litt av henne, så angret seg, skjønte hun var lei seg, og han sa unnskyld og ville gjøre det godt igjen. Men da var hun både flau og sint på ham (og lei seg for å ha brukt penger dumt- og kanskje noe med hvordan hun ser ut i bikini). 
Og alle bestevenninnene er på ferie i to uker nå, vi drar senere. 

Hvis du er godt voksen trebarnsmor, hva mener du barnevernet skal gjøre? Får hun ikke lov til å gråte eller være hjemme? Done barn smiler alltid og er ikke hjemme i pent vær? 
Hva gjør du der på kveldene, og hva har du inne i huset å gjøre, hvorfor snakke med dem i det hele tatt? 

Anonymkode: a12a9...b70

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Kollegaen tar feil, men jeg tenker ikke at du ut fra det du beskriver har grunnlag for noen melding til barneverntjenesten.

Forstår godt dette med magefølelsen, men dette blir for lite konkret.

Anonymkode: dc630...115

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du er en godt voksen trebarnsmor så vet du også at tenåringstiden er krevende. Det der er jo ingenting å melde til barnevernet for.

Har tenåringer selv med mange venner, de er ofte hjemme likevel. Ingenting galt i det.

Kan være kjærlighetssorg eller hva som helst. Hold deg unna.

Hadde jeg sett gartneren vår glemme barnet vårt (kvinne eller mann) hadde den gartneren ikke lenger jobbet i hagen vår.

Anonymkode: 7133e...fb9

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvis du er en godt voksen trebarnsmor så vet du også at tenåringstiden er krevende. Det der er jo ingenting å melde til barnevernet for.

Har tenåringer selv med mange venner, de er ofte hjemme likevel. Ingenting galt i det.

Kan være kjærlighetssorg eller hva som helst. Hold deg unna.

Hadde jeg sett gartneren vår glemme barnet vårt (kvinne eller mann) hadde den gartneren ikke lenger jobbet i hagen vår.

*klemme barnet vårt

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hun har sikkerhet fått nei til å kjøpe Canada goose jakke eller noe. 

Mine ungdommer er også ofte hjemme selv om det er pent vær, ser ikke noe uvanlig ved det? Vi koser oss sammen, de velger det helt selv.

Ser ikke noe bekymringsverdig her i det hele tatt, men det er litt merkelig å gå å klemme på ukjente tenåringsjenter😳

Anonymkode: cc2ff...d98

• Liker 2
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Du vil altså melde noen til barnevernet basert på 

-tenåring som gråter og er uenig med foreldrene sine?

-tenåring er hjemme når det er fint vær

-far virker kjepphøy 

Tenker svaret gir seg selv - Aldri i verden om barnevernet vil bruke ressurser på dine observasjoner. Og dette er helt uavhengig av at familien er rik.

En annen ting: Du skriver at du ikke vil at saken skal gjenkjennes, men hvorfor gir du da så mange detaljer? Hvor mange kvinnelige godt voksne gartnere som jobber i private hager i Oslo (i hjem der det bor tenåringer) finnes det egentlig? 

Anonymkode: 0ce2c...943

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...