AnonymBruker Skrevet 4. juli 2022 #1 Skrevet 4. juli 2022 Jeg får ikke sov for jeg har så vondt .fikk antibiotika på lørdag morgen og nå er det tirsdag … Har bare blitt værre . Kontakta lege og hun sa bare fortsett på den medisinen den vil bli bedre … kan jeg stole på dette? Anonymkode: 76d88...17f
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2022 #2 Skrevet 4. juli 2022 Har det blitt verre eller er det uendret? Eksakt hva har blitt verre? Har du fremdeles feber? Er du tungpustet? Hoster du? Anonymkode: 58ede...af1
MyMichelle Skrevet 5. juli 2022 #3 Skrevet 5. juli 2022 (endret) Jeg er ikke lege. Det eneste jeg vet om lungebetennelse er at en venninne hadde det, og det tok lang tid før legen tok henne på alvor. Da var hun så dårlig at hun ble innlagt på sykehus i mange dager. Jeg vet heller ikke hvor lang tid det skal gå før antibiotikaen din skal virke. Men det har nok du fått beskjed om. Tenk også over spørsmålene overfor. På hvilken måte skulle kuren virket på de symptomene etter du har brukt den noen få dager? Om du har en lege du kan stole på, eller en som min venninne, vet jeg ikke. Men jeg tipper det er vanligst at legen vet hva hun gjør. God bedring! Endret 5. juli 2022 av MyMichelle
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2022 #4 Skrevet 5. juli 2022 Jeg har hatt lungebetennelse flere ganger, og helt ærlig så har jeg merket raskt bedring etter at jeg begynte på antibiotikakur hver gang. Jeg hadde kontaktet legen på nytt. Antibiotika vil kun fungere for bakteriell lungebetennelse, og som sagt så mener jeg den burde ha gjort noe innen nå. Anonymkode: 247d0...2d3
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2022 #5 Skrevet 5. juli 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Har det blitt verre eller er det uendret? Eksakt hva har blitt verre? Har du fremdeles feber? Er du tungpustet? Hoster du? Anonymkode: 58ede...af1 Hoster , feber og tungpusta ja . Bør jeg oppsøke annen lege ? Anonymkode: 76d88...17f
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2022 #6 Skrevet 5. juli 2022 Smerter i lungene også Anonymkode: 76d88...17f
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2022 #7 Skrevet 5. juli 2022 Kan også være en virus lungebetennelse, da vil ikke antibiotika virke. Når snakket du med legen? I går? Anonymkode: 7e11a...c93 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2022 #8 Skrevet 5. juli 2022 Ja…. Snakka med lege i går men vet ikke om jeg stoler på henne Anonymkode: 76d88...17f
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2022 #9 Skrevet 5. juli 2022 Ble ikke tatt noe hals prøve kun crp Anonymkode: 76d88...17f
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2022 #10 Skrevet 5. juli 2022 Burde jeg ikke merket bedring nå etter å stå på medisiner siden lørdag morgen ? Anonymkode: 76d88...17f
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2022 #11 Skrevet 5. juli 2022 Du burde ha merket bedring fra lørdag til nå! Når snakket du sist med lege? Anonymkode: 69410...36c
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2022 #12 Skrevet 5. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ble ikke tatt noe hals prøve kun crp Anonymkode: 76d88...17f Hva sa resultatet fra CRP-prøven? Anonymkode: 54761...a72 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2022 #13 Skrevet 5. juli 2022 Har hatt lungebetennelse mange ganger og noen ganger merket jeg bedring raskt, andre ganger har det tatt hele kuren før bedring. En gang mått jeg ha to runder med antibiotika også. Så det varierer, men har alltid blitt frisk av meg selv, selv om det har virket håpløst ved et tidspunkt. Anonymkode: 4ccbf...7ad
snillOnkel Skrevet 5. juli 2022 #14 Skrevet 5. juli 2022 Hoste og feber kan skyldes infeksjon i luftveiene. Virus er vanligst. Bakterieinfeksjon er sjeldnere, men har ofte et mer alvorlig forløp. Når en pasient kommer til fastlege med hoste/feber tas ofte CRP. Fremstår pasienten syk og CRP er høy >100 tenker man typisk at årsak er bakterieinfeksjon, og gir antibiotika. Dersom pasienten fremstår sprek og CRP er <30-40 tenker man typisk at årsak er virus, og gir ikke antibiotika. Dersom pasienten er litt syk og har CRP 30-100 er det ikke like rett frem. Av og til vil antibiotika være riktig, men ofte er det virus som blir bedre av seg selv. Dersom du tilhører sistnevnte gruppe, kan det være at du har fått antibiotika på feil grunnlag. Det betyr at antibiotika ikke hjelper, og at infeksjonen må gå sin gang. Da kan jeg skjønne at du fremdeles er i slækk form etter et par dager. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå