Gå til innhold

Skjønner meg ikke på noen av naboene

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har de siste par månedene slitt med å skjønne meg på noen av naboene der jeg bor. Det er et boligområde med veldig få med innvandrerbakgrunn, men ikke så "ille" at de som bor her ikke har sett dem før. 

Jeg merket i starten at jeg fikk en del blikk, spesielt da jeg gikk sammen med min mor som ser mer utenlandsk ut enn hva jeg gjør. Ikke sa de hei eller smilte når vi gjorde det.

Dette har bedret seg, og de nærmeste naboene har vært hyggelige fra første dag.

Men i dag fikk min mor tilsnakk for å kaste søppel. Ble spurt om hvorfor hun kastet søppel der og om hvor hun bodde. Min mor svarte at hun bodde her. Hun ble deretter spurt om husnr. Noe min mor ikke gadd å svare på på trass. Personen som hadde gitt tilsnakk sto på balkongen sin og ropte ned til henne med en lite hyggelig tone. 

Jeg vet man ikke skal dra rasekortet, men når det stadig dukker opp småting så blir det ubehagelig over tid. Vet at dette kan høres veldig trivielt ut.

Vet ikke hvor jeg vil med dette innlegget, men trengte en utblåsning 

Anonymkode: bde27...2e9

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg regner med at borettslaget du nettopp har flyttet inni har vært plaget med at andre hiver søppel i deres dunker. Vi har selv det problemet her jeg bor. Vi bruker å hilse når vi ser folk vi ikke har sett før hive søppel hos oss. Alle påstår selvfølgelig at de bor her, men når vi da spør hvilken leilighet så vil uvedkommende ikke greie å svare på det. Så jeg skjønner naboen din godt, for det er frustrerende at uvedkommende fyller søppeldunkene og vi må betale for det. 
Naboen din kunne spurt hyggeligere og moren din kunne også svart på spørsmålene. 

Anonymkode: 49e39...b45

Gjest Made4u
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg regner med at borettslaget du nettopp har flyttet inni har vært plaget med at andre hiver søppel i deres dunker. Vi har selv det problemet her jeg bor. Vi bruker å hilse når vi ser folk vi ikke har sett før hive søppel hos oss. Alle påstår selvfølgelig at de bor her, men når vi da spør hvilken leilighet så vil uvedkommende ikke greie å svare på det. Så jeg skjønner naboen din godt, for det er frustrerende at uvedkommende fyller søppeldunkene og vi må betale for det. 
Naboen din kunne spurt hyggeligere og moren din kunne også svart på spørsmålene. 

Hadde ikke brydd meg med å reagere eller å si ifra om slik dersom jeg bodde i et borettslag, noe jeg ikke gjør og inderlig håper at jeg aldri mer skal heller. Men altså, dersom jeg bodde i et borettslag, hvorfor skulle jeg gå etter folk som kastet søppel om jeg ikke hadde sett dem før, for alt jeg vet så kunne det være noen som var på besøk hos naboen som hjalp til med å bære ut søppelet for min nabo...

Passer egne saker jeg, og tenker at det er bedre at søppelet havner i søppeldunken heller enn at det skulle vært kastet i naturen (altså dersom noen som ikke hørte til der kastet noe). Man velger sine kampsaker, å pirke på noe så meningsløst er å være mer vanskelig enn man burde og det forteller også noe negativt om dem som blander seg bort i slike bagateller, slik vil i alle fall ikke jeg fremstå da dette uansett ikke hadde brydd meg.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hadde hun spurt på en hyggeligere måte hadde min mor svart på spørsmålene hennes. Det er ikke første gang hun møter på nye naboer som spør om hvor hun bor, og hun svarer gladelig da disse menneskene har vært hyggelige. Men når denne damen står utpå balkongen og "kjefter" skjønner jeg det godt at moren min ikke velger å svare. Har hun lyst til å være "søppelpoliti" så får hun finne en annen strategi, for jeg tror ikke den hun benytter seg av er så veldig effektiv.

AnonymBruker
Skrevet
Made4u skrev (6 timer siden):

Hadde ikke brydd meg med å reagere eller å si ifra om slik dersom jeg bodde i et borettslag, noe jeg ikke gjør og inderlig håper at jeg aldri mer skal heller. Men altså, dersom jeg bodde i et borettslag, hvorfor skulle jeg gå etter folk som kastet søppel om jeg ikke hadde sett dem før, for alt jeg vet så kunne det være noen som var på besøk hos naboen som hjalp til med å bære ut søppelet for min nabo...

Passer egne saker jeg, og tenker at det er bedre at søppelet havner i søppeldunken heller enn at det skulle vært kastet i naturen (altså dersom noen som ikke hørte til der kastet noe). Man velger sine kampsaker, å pirke på noe så meningsløst er å være mer vanskelig enn man burde og det forteller også noe negativt om dem som blander seg bort i slike bagateller, slik vil i alle fall ikke jeg fremstå da dette uansett ikke hadde brydd meg.

Jeg syns også dette var veldig spesielt, aldri vært borti lignende 😅

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Jeg syns også dette var veldig spesielt, aldri vært borti lignende 😅

Jeg er etnisk norsk og har vært borti det samme. Jævlig irriterende, og jeg gadd heller ikke å svare.

Anonymkode: ae61c...569

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...