Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan så testene deres ut når dere hadde svangerskap utenfor livmoren? Og når fikk dere positiv test, økte det fort i fargen på streken eller tok det mange dager før streken ble sterkere? 

Anonymkode: 0f4dc...749

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Testet aldri mer en enn gang...

Anonymkode: c2e84...cf0

AnonymBruker
Skrevet

Fikk vite det på urinprøve hos legen. Var der pga annet 

Anonymkode: ed100...f91

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Fikk vite det på urinprøve hos legen. Var der pga annet 

Men du får ikke vite det utfra en urinprøve, du må ha ultralyd såvidt jeg vet for å påvise ekstrauterin graviditet

AnonymBruker
Skrevet
Topsi skrev (8 minutter siden):

Men du får ikke vite det utfra en urinprøve, du må ha ultralyd såvidt jeg vet for å påvise ekstrauterin graviditet

Mener jeg fikk beskjed på lege kontoret at de mente det var noe galt, så fikk tidlig tur på sykehuset. Husker ikke helt, da det er veldig lenge siden. Husker at det var en sykepleier og lege som renset opp en lang liste iht hva som kunne skje 

Skrevet

Testet ikke før ikm. Sterk strek, som ble sterkere dag for dag. Målte HCG hos lege med blodprøve pga jeg hadde blødninger. HCG var stigende. Ingen smerter før eggleder plutselig sprakk. Endte med ambulanse og hasteoperasjon. Kunne endt fatalt for meg… Var i uke 7 da det skjedde. Kunne vært unngått om lege hadde giddet å henvist meg til UL. Men fikk høre at blødninger i begynnelsen av svangerskap var normalt…

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde negativ test IKM + en bitteliten blødning, og positiv en uke etter. Testa ikke noe mer enn det, og dette var før jeg oppdaget internettforum, og massiv testing og at det faktisk var noe som het svangerskap utenfor livmor og tidlig ul. Hadde bare bestilt time hos jordmor i uke 11, så jeg var faktisk der også et par dager tidligere. 

Så begynte jeg å blø litt en morgen (i uke 11). Fikk komme inn til fastlegen (hun hadde tid.. det redda livet mitt). Inne hos fastlegen, midt i undersøkelsen besvimte jeg plutselig, og de oppdaget lav puls og blodtrykk og jeg var i ferd med å blø ihjel. Så ble sendt med helikopter til sykehus. Det var ganske hardt. Ikke noe forvarsel liksom, og ikke smerter heller. Tenk om jeg hadde besvimt 15 min tidligere, når jeg kjørte til legen, eller jeg ikke hadde fått kommet inn (jeg var hjemme alene). 

Anonymkode: c0073...d4a

AnonymBruker
Skrevet

Testet bare en gang, og testene var ikke uvanlige. Eneste symtomene var småblødninger før eggleder sprakk. Gang nr 2 var jeg mer obs, slik at jeg fikk tidlig UL som påviste ex.u. Men egglederen hadde da allerede begynt å briste, viste det seg, så jeg måtte fjerne den.

Anonymkode: 32a20...70d

AnonymBruker
Skrevet

Mine tester var helt "vanlige". Gradvis sterkere. Begynte med småblødninger ca ei uke etter jeg testet positivt, og testet meg ikke etter blødningene startet opp. Så vet ikke hvordan testen hadde vært  hvis jeg hadde testet da.

Anonymkode: e9aaa...b3b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...