AnonymBruker Skrevet 4. juli 2022 #1 Skrevet 4. juli 2022 Skal til legen i morgen å ta en del blodprøver på grunn av håravfall men har ganske kraftig blodfobi. Tror dere det er mulig å få tatt blodprøven i armkroken istedet for fingern? Av en eller annen grunn blir jeg svimmel bare av tanken av å få en nål i fingertuppen mens armkroken går bedre. Anonymkode: c061d...59d
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2022 #2 Skrevet 4. juli 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Skal til legen i morgen å ta en del blodprøver på grunn av håravfall men har ganske kraftig blodfobi. Tror dere det er mulig å få tatt blodprøven i armkroken istedet for fingern? Av en eller annen grunn blir jeg svimmel bare av tanken av å få en nål i fingertuppen mens armkroken går bedre. Anonymkode: c061d...59d Det er jo der man ta blodprøver man tar ikke blodprøver i fingeren Anonymkode: b1d27...0de 5 1
Hedda-78 Skrevet 4. juli 2022 #3 Skrevet 4. juli 2022 De fleste blodprøver blir tatt i armen, ikke i fingeren. Det er vel bare hemoglobin, blodsukker og CRP som blir tatt i fingeren, tror jeg (??)
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2022 #4 Skrevet 4. juli 2022 Blodprøver tas vanligvis på innsiden av albuen/armkroken ja. Men snakk uansett med de på lab’en når du kommer dit. De vil heller vite på forhånd og tilrettelegge for deg, enn å håndtere at du svimer av plutselig. Jeg får f.eks ligge på benk. Får kaldt vann og klut i pannen. Anonymkode: 41a4f...ff5
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2022 #5 Skrevet 4. juli 2022 35 minutter siden, AnonymBruker said: Blodprøver tas vanligvis på innsiden av albuen/armkroken ja. Men snakk uansett med de på lab’en når du kommer dit. De vil heller vite på forhånd og tilrettelegge for deg, enn å håndtere at du svimer av plutselig. Jeg får f.eks ligge på benk. Får kaldt vann og klut i pannen. Anonymkode: 41a4f...ff5 Åja okei da ble jeg litt tryggere på morgendagen. Er årevis siden jeg tok noe form for prøver sist men tror det går bra Anonymkode: c061d...59d 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2022 #6 Skrevet 4. juli 2022 Eneste "blodprøven " jeg har tatt i fingeren var den på ungdomskolen da vi prøvde selv å finne blodtypen vår. Alle andre blodprøver blir tatt på innsiden av albuen. Anonymkode: 00ef2...712
Eplejuice123 Skrevet 5. juli 2022 #7 Skrevet 5. juli 2022 Du får be om barnenål. Hilsen ei som har sprøyteskrekk også
KristinF Skrevet 5. juli 2022 #8 Skrevet 5. juli 2022 Eplejuice123 skrev (2 minutter siden): Du får be om barnenål. Hilsen ei som har sprøyteskrekk også Det gjør det bare verre; aka går mye saktere å tappe blod.
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2022 #9 Skrevet 5. juli 2022 Du kan be om å få ligge. Jeg gjør det. Anonymkode: f50f4...17d
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2022 #10 Skrevet 5. juli 2022 Er ikke armkroken oppe ved armhulen, altså under skulderen? Der tar man ikke blodprøver.. Anonymkode: e3c5d...b7e
Eplejuice123 Skrevet 5. juli 2022 #11 Skrevet 5. juli 2022 KristinF skrev (1 minutt siden): Det gjør det bare verre; aka går mye saktere å tappe blod. Ja, vi med skrekken har ulike preferanser. Noen for selve sprøyta, blod, stikket osv. Svarte på vegne av meg selv🤪
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå