Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har søkt på en kontorjobb, og er innkalt til intervju. Mange år siden sist, så jeg grugleder meg! Noen gode råd å gi meg, hva bør jeg være forberedt på?

Anonymkode: 65945...e91

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Husk å stille opp med dyp utringning. Så vil de gutta som intervjue deg huske deg som hun med puppene. 

Anonymkode: 1b932...741

AnonymBruker
Skrevet

Fortell om deg selv…
Sterke og svake sider     
Hvordan jobber du under press    
En suksess historie fra ditt arbeidsliv   
Fortell om en gang du mislykkedes    
Hva er en god sjef for deg   
Liker du best å jobbe selvstendig eller i team   

Anonymkode: ad8e4...79e

AnonymBruker
Skrevet

Du kan bli spurt om eksempler som viser at du har ferdighetene de ønsker i stillingsannonsen og hvorfor du ønsker jobben. Mye av dette har du jo i jobbsøknaden din, men jobbintervjuet kan brukes til blant annet å utfylle jobbsøknaden din. 

Mitt tips er å ta med stillingsannonsen, jobbsøknaden din og kanskje noen notater med når du skal ha intervjuet. Er intervjuet digitalt kan du jo lett også ha det i bakgrunnen på datamaskinen din. 

Anonymkode: 5d0f2...e42

AnonymBruker
Skrevet

Google «jobbintervju» el., så får du mange gode tips 😊 Eks. på Karrierestart.no 

Anonymkode: 8b1f1...90e

Skrevet

Lær deg så mye som mulig om hva bedriften driver med, og det er ikke feil å google de du skal møte.  … Husk hva du har skrevet i søknaden, og vær ærlig, men er du gira på jobben –vær gira! Fast håndtrykk, se folk i øya og vær deg selv.Det er naturlig å være nervøs – si at du er nervøs. Vil du virkelig jobbe i et arbeidsmiljø der folk er ute etter å "ta" deg? Jeg velger alltid den som er litt nervøs fremfor den som er en "know it all".

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Helene1982 skrev (2 timer siden):

Lær deg så mye som mulig om hva bedriften driver med, og det er ikke feil å google de du skal møte.  … Husk hva du har skrevet i søknaden, og vær ærlig, men er du gira på jobben –vær gira! Fast håndtrykk, se folk i øya og vær deg selv.Det er naturlig å være nervøs – si at du er nervøs. Vil du virkelig jobbe i et arbeidsmiljø der folk er ute etter å "ta" deg? Jeg velger alltid den som er litt nervøs fremfor den som er en "know it all".

Enig i alt dette.

Kle deg pent i klær du føler deg vel i, ingen ting verre enn å bli sittende å dra i en ukomfortabel topp eller kjole som glir opp. 

Vi er alltid på jakt etter folk som vil jobbe hos oss, ikke bare ha jobb. Er du begeistret for firmaet, vis det! 

Anonymkode: d2363...d71

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Enig i alt dette.

Kle deg pent i klær du føler deg vel i, ingen ting verre enn å bli sittende å dra i en ukomfortabel topp eller kjole som glir opp. 

Vi er alltid på jakt etter folk som vil jobbe hos oss, ikke bare ha jobb. Er du begeistret for firmaet, vis det! 

Anonymkode: d2363...d71

Å gå på jobbintervju er som å gå på date. Du må få de til å like deg. 

Anonymkode: 1b932...741

Skrevet

Ryddet for spam.

Rhodiola, adm.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...