AnonymBruker Skrevet 4. juli 2022 #1 Skrevet 4. juli 2022 Kjenner jeg ble veldig lei meg idag. Driver å flytter til et hus vi har pusset opp i lang tid, og siden jeg har ingen familie så er det veldig vanskelig å få barnepass. Begge barnevaktene var syke, og hun vi hadde som siste håp var bortreist. Mamma ligger på sykehuset med kreft og demens, og jeg har ingen kontakt med far og søster. Mamma hat ikke lenge igjen og hun er på mange måter dø😔Ønsker ikke å gå i detalj annet enn omsorgssvikt og overgrep i oppveksten. Sitter her idag som et løvetannbarn med samboer, master-utdanning, eget firma og snart 2 barn. Vi lever et veldig godt liv økonomisk, fysisk og psykisk, men jeg kjenner savnet etter foreldre og den ekstra støtten. Har ei venninne som jeg snakket litt med, da jeg var utslitt med en 1-åring som skrek og ropte, samtidig som jeg pakket og gjorde iklart til flyttingen. Svigermor var på spa så hun kunne ikke komme da hun ofte har sine egne planer hun også da hun var siste håpet da vi har ingen andre dessverre. Tenkte jeg kunne søke litt støtte og trøst hos ei venninne men fikk til beskjed at jeg måtte skjerpe meg og heller gå inn i meg selv. Hun mente jeg bare måtte skaffe meg et flyttebyrå så ordnet de for oss. Å jeg måtte være glad for å ha god råd og en samboer med god jobb. Hun hadde Inge forståelse for at jeg savnet en varm og god støttespiller i livet mitt som var der, hun mente at siden jeg har penger så har jeg ingen grunn til å klage.. Men hva har materialisme med følelser og familie å gjøre? Jeg ble helt satt ut av måten hun skrev til meg på.. Vedkommende har også prøvd å konvertere meg lenge til en religion som jeg ikke er så veldig interessert i. Jeg har tenkt at det har vært godt ment, men hun har gjort meg usikker. I tillegg har hun noen hersketeknikker der hun snakker meg ned fordi jeg ikke «forstår» det hun prater om når hun snakker om gud osv.. Jeg har aldri bedt henne om å snakke om gud men hun prøver stadig vekk å komme med bøker, sitater og omvendinger. Hva tenker dere? Anonymkode: 0cfe1...a3e 7
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2022 #2 Skrevet 4. juli 2022 Ja hu høres jo virkelig ut som ei god venninne…. Anonymkode: fed17...46e 17 1 3
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2022 #3 Skrevet 4. juli 2022 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Ja hu høres jo virkelig ut som ei god venninne…. Anonymkode: fed17...46e Jepp.. Anonymkode: 0cfe1...a3e 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2022 #5 Skrevet 4. juli 2022 En trenger jo nettverk selv om man har god råd. Tøft å ha en så syk mamma oppi alt. dette gud greiene må du bare sette grenser for. Om hun tror på en gammel historie er det hennes valg. Men du tror ikke, og set skal hun respektere. Ferdig snakka. trist når venner oppfører seg slik. ligger vel noe misunnelse i bunn eller så tror hun at penger = lykke uansett. hjelper ikke med penger om e ikke sover på natta for ungen gråter Anonymkode: 5ee2c...05e 5
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2022 #6 Skrevet 4. juli 2022 Betal for barnevakt og flyttebyrå. Jeg er litt enig med din venninne her. Dine problemer kan du betale deg ut av, og du har en samboer som elsker deg. Du savner den ekstra støtten sier du, men mange har ikke den grunnleggende støtten engang. Anonymkode: d1ee5...6c9 21 4
Silva Pluvialis Skrevet 4. juli 2022 #7 Skrevet 4. juli 2022 Hun hørtes lite empatisk ut. Du har hatt en tøff barndom og har en mor som ligger for døden. I tillegg står du oppi flytting, med små barn på slep. Enhver ville fått reaksjoner på det. Føler med deg. ❤️❤️ 7 3
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2022 #8 Skrevet 4. juli 2022 lillevill skrev (20 minutter siden): Hvorfor ikke betale for barnevakt? Har du lest teksten? Alle var syke idag og ingen kunne stille opp. Vi betaler for barnevakt hele tiden. Anonymkode: 0cfe1...a3e 5
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2022 #9 Skrevet 4. juli 2022 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Betal for barnevakt og flyttebyrå. Jeg er litt enig med din venninne her. Dine problemer kan du betale deg ut av, og du har en samboer som elsker deg. Du savner den ekstra støtten sier du, men mange har ikke den grunnleggende støtten engang. Anonymkode: d1ee5...6c9 Så da kan en «venn» sette deg på plass å si at man må skjerpe seg? At man savner en mor og en far/støttespiller er vel helt naturlig.. Anonymkode: 0cfe1...a3e 4 8
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2022 #10 Skrevet 4. juli 2022 Hvorfor ikke skaffe et flyttebyrå når du føler at belastningen på deg er så stor? Hvorfor slite deg helt ut når dere har råd til den avlastningen som vil gi deg bedre tid til ungene. Hvorfor beholder du denne «venninnen»? Hva gir det vennskapet deg? Er det et vennskap eller er hun en erstatning for det negative forholdet du hadde med din mor? Anonymkode: 8476d...ac4 10 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2022 #11 Skrevet 4. juli 2022 Når du har så lite nettverk så holder du på en så lite empatisk venninne ? Ikke rart du er lei deg. Kutt henne ut, og ta en dag om gangen Anonymkode: 87473...afb 7 2 2
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2022 #12 Skrevet 4. juli 2022 Tja.. Ville heller vært deg enn å straks være hjemløs.. Jeg har 150 kr på konto. Skal vi bytte? Anonymkode: 30e0b...516 5
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2022 #13 Skrevet 4. juli 2022 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Hvorfor ikke skaffe et flyttebyrå når du føler at belastningen på deg er så stor? Hvorfor slite deg helt ut når dere har råd til den avlastningen som vil gi deg bedre tid til ungene. Hvorfor beholder du denne «venninnen»? Hva gir det vennskapet deg? Er det et vennskap eller er hun en erstatning for det negative forholdet du hadde med din mor? Anonymkode: 8476d...ac4 Vi hadde flyttebil og en som hjalp til fra et byrå, men skulla hatt mer hjelp da flyttingen var omfattende. Jeg har bestemt meg for å kutte ut vedkommende. Anonymkode: 0cfe1...a3e 2 3
SnartMammaLykke Skrevet 4. juli 2022 #14 Skrevet 4. juli 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Tja.. Ville heller vært deg enn å straks være hjemløs.. Jeg har 150 kr på konto. Skal vi bytte? Anonymkode: 30e0b...516 Typisk kg.. Når folk med god råd snakker om sine problemer og vonde savn i livet, så kommer en sjalu idiot som i tillegg tar fram «hjemløs» kortet😅 Klarer ikke å ta slike kommentarer seriøst🥴 18 1 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2022 #15 Skrevet 4. juli 2022 Hvorfor kan ikke samboeren gi deg emosjonell støtte? Hvorfor leier dere ikke flyttebyrå? Det er jo galskap å gjøre det selv når man har råd til hjelp. Kan jeg spørre hva slags master-utdanning du har? Anonymkode: 6d178...cf1 2 1
MapleSirup Skrevet 4. juli 2022 #16 Skrevet 4. juli 2022 (endret) Det virker som du blander sammen en masse problemer. Det forundrer meg litt mtp at du samtidig fremstiller deg som en med god kontroll på livet. Det blir vanskelig å sortere for å hjelpe.. Trenger du praktisk hjelp kan du betale for det. Ønsker du å bli religiøs så forstår jeg ikke hva det har med familiestøtte etc å gjøre. Er du så ensom at du har én venninne som i tillegg suger, eller kan du reise deg, trekke pusten, brette opp ermene og ta tilbake kontrollen? Snakk med mannen din! Han er din nærmeste og likevel savner du en «nærmeste»? En kristen-Frik.. Endret 4. juli 2022 av MapleSirup 6
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2022 #17 Skrevet 4. juli 2022 En god venninne skal selvfølgelig lytte og støtte. Situasjonen du står i er virkelig tøff ts, med en mamma som er så syk, og midt i flyttekaos med barn❤️ Når det kommer til venninnen din, eller lignende saker som dette, så fins det alltid flere versjoner av situasjonen. Vi kjenner ikke venninnen din sin situasjon, eller hvordan det har vært mellom dere den siste tiden. Du har mye å være glad for, til tross for det som er vanskelig. Det er så mange som står helt alene, uten mann og barn, uten øvrig familie, uten nære venner, og med økonomiske bekymringer og kanskje dårlig helse i tillegg. Hvis venninnen din kjenner på noe sånt f.eks, eller noe lignende, så kan det være lett å bli litt frustrert i svarene til en venninne som trenger støtte fordi hun ikke fikk barnevakt den dagen. Det spørs hva denne venninnen din føler på i sitt eget liv, og om hun føler støtte fra deg i sine kamper. Jeg snakker helt generelt her, for jeg aner jo ikke noe om dere eller deres forhold. Jeg bare sier at det kan være så mange årsaker til at du ikke fikk den støtten du trengte idag. Men du? Du er virkelig heldig som har en god mann, barn, god utdanning, god økonomi.. du har virkelig mye på plass i livet som andre bare drømmer om. Er samboern din en emosjonell støtte for deg? ❤️ Anonymkode: 8934a...7de 2
Helene1982 Skrevet 5. juli 2022 #18 Skrevet 5. juli 2022 Hvis du la det frem for din venninne på samme måte som du la det frem her: Vi holder på å flytte til et (flott) hus, men ALLE barnevaktene er syke, mor er på sykehuset med følgende diagnoser … Vi har ringt ALLE, men du er den aller siste jeg spør … Alle i familien har sviktet, og gjør du ikke dette er moren min så godt som død, og da sitter jeg her med masterutdanningen min, eget firma, snart to velskapte barn og lever et godt liv fysisk, psykisk og økonomisk men får ingen støtte … Du har en venninne som hjalp deg med 1-åringen, men hun hadde andre planer, og DU trenger trøst og støtte. Jeg kjenner ikke deres relasjon, men om venninnen din har sitt å stri med, og aldri får noe trøst og støtte fra deg, og du i tillegg rakker ned på henne ved å si at hun driver med hersketeknikker, er det ikke sikkert du gjør alt rett heller. Vennskap er ikke 50/50 hver uke eller måned, men det bør være det over tid. Jeg har ikke hørt noe om da du hjalp henne å flytte eller passet hennes barn. Mulig jeg er krass nå uten å vite nok om deres vennskap, men om min venninne hadde sagt at jeg må gå i meg selv, ville jeg gjort det. Kanskje er svaret at dere ikke er venninner, men kanskje du har vært sliten på grunn av moren din, flytting og annet, og at du ikke har vært så god venninne du heller. 7 2
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2022 #19 Skrevet 5. juli 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Tja.. Ville heller vært deg enn å straks være hjemløs.. Jeg har 150 kr på konto. Skal vi bytte? Anonymkode: 30e0b...516 Jeg har over 100 000 på konto, diagnotisert med PTSD etter vold og seksuelle overgrep i barndommen, går ukentlig på DPS. Skal vi bytte? Man kan ha så mye kapital, men likevel ha det kjempetøft. Penger og materialisme betyr ingenting i det store og hele bildet. Anonymkode: 6d95d...b68 7 5 2
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2022 #20 Skrevet 5. juli 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Jeg har over 100 000 på konto, diagnotisert med PTSD etter vold og seksuelle overgrep i barndommen, går ukentlig på DPS. Skal vi bytte? Man kan ha så mye kapital, men likevel ha det kjempetøft. Penger og materialisme betyr ingenting i det store og hele bildet. Anonymkode: 6d95d...b68 Det betyr veldig mye når du har 150 kr på konto. Materialisme er det si\om skaffer mat på bordet og tak over hodet. prøv deg en stund på gaten så kan du komme tilbake for å fortelle oss hor lite penger betyr Anonymkode: 5b76e...3d6 3 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå