AnonymBruker Skrevet 4. juli 2022 #1 Skrevet 4. juli 2022 Jeg fant ut jeg var gravid for 1,5 uker siden og er 5 uker på vei, og har trappet kraftig ned til ca 2-3 snus om dagen. Bruker Onico resten. Jeg skal selvfølgelig slutte helt, men reduserer jeg risikoen for å skade barnet ved å trappe ned til så få snus? Jeg tror ikke jeg klarer å slutte dersom jeg ikke trapper ned først. Har prøvd å slutte mange ganger før tvert men klarer aldri. Er det noen som kjenner barn som har fått skade av snus tidlig i svangerskapet? Anonymkode: e455e...2f9
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2022 #2 Skrevet 4. juli 2022 Hvorfor så vanskelig å kutte? Du har verdens beste grunn og motivasjon for å kutte ut hele snusen. Du sier du bruker onico resten, kan du ikke bare gå over til 100% onico? Ja, snus er skadelig for barnet. Det snevrer inn blodårene dine hvilket gjør at spiren din ikke får den næringen den trenger - selvfølgelig kan det føre til alle mulige skader, særlig når du er så tidlig i svangerskapet, embryoet ditt skal jo utvikle alle organer nå de nærmeste ukene. Jeg fikk positiv test 5 dager før forventet mens, sluttet på dagen selv om jeg snuset en boks om dagen i utgangspunktet. Veldig glad jeg gjorde det for å gi barnet mitt best mulig utgangspunkt i livet. Anonymkode: cb6fd...c6f 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2022 #3 Skrevet 5. juli 2022 Jeg er uplanlagt gravid, og var "stor snuser" før jeg ble gravid. Og hadde prøvd sikkert hundre ganger før jeg ble gravid å slutte men det gikk ikke, likevel så klarte jeg det da jeg fant ut jeg var gravid. Jeg savner det selvfølgelig, og suget er der enda selv om jeg har termin nå om to uker. Men forskjellen nå og før er at jeg har jo en veldig god grunn til å ikke snuse! Det er ikke bare meg i min kropp lengre, jeg deler midlertidig kroppen min med noen andre.. hjelper meg å tenke slik jaffal, ville anbefalt å bare sluttet helt, forstår det er vanskelig men etter en uke og to blir det lettere. Jeg snuste 1-2 bokser til dagen før jeg ble gravid, så det sier sitt om hvor avhengig jeg var! Anonymkode: 2b23b...04e 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2022 #4 Skrevet 5. juli 2022 Du kommer nok ikke til å gå noen bekreftende svar på at barn blir skadet av snus, for det er jo ikke noe som bevises i enkelttilfeller. Allikevel vet man ved forskning at snus er skadelig. Det kan føre til lav fødsrlsvekt (som lker risiko for mange andre sykdommer) dødfødsel og krybbedød. Hadde du kunnet leve med det om babyen føde i krybbedød fordi du ikke maktet å stå imot snussuget de få månedene det gjelder? Anonymkode: df855...d7f
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2022 #5 Skrevet 5. juli 2022 Jeg vet hvor vanskelig det er, jeg snuste i godt over ti år før jeg ble gravid. Mannen krevde slutt før vi begynte å prøve faktisk, så det ble min motivasjon. 🥴 Andres fordømmelse hjelper ikke i det hele tatt, men syns heller ikke du bør prøve å lete etter bekreftelse på at det sikkert går bra. Jeg kjenner hjernen min tenker sånn med lakris. 😰 Men, tenk om barnet ditt blir sykt - tenk om du alltid kommer til å gå med den dårlige samvittigheten over at det kanskje var friskt om du hadde klart å slutte? Det tror jeg er verdens kjipeste følelse. Anonymkode: 80e29...c1e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå