Gå til innhold

Folk diller så med ungene sine.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Lurer oppriktig på hvordan det skal går med denne bobleplast generasjonen. 
I dag observerer jeg en i klassen til sønnen min (snart 7 klassinger) sittende på pute baki bilen til faren. Altså, de skal på ungdomsskolen om ett år, der er store nok til å slippe pute, og kan faktisk sitte framme. 
Og i går var jeg på kino med minstemann 6 år. Der treffer vi på en annen fra eldstemanns klasse, altså 11/12 år. Han går på barnekino med begge (!) foreldrene. Og bli attpåtil minnet om å gå på do før filmen starter. Hva faen? 12 åringer klare fint å kjenne om de må tisse. Og de går stort sett uten foreldre på kilo. Det er sosialt selvmord.  

Hvordan skal disse barna klare seg som voksne? Må mor tinge poden på jobb for å minne han på å gå på do? Og hente han med barnesete baki?

Anonymkode: b8157...29c

• Liker 7
  • Nyttig 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hæ, er det ikke lov å gå på kino som familie? 

Anonymkode: 7cc7b...417

• Liker 27
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Sosialt selvmord? Altså, hvilken bakevje lever du i?

Anonymkode: 89cae...5f0

• Liker 16
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Hva var dill med noe av dette? Jeg er 38 og mamma sier fortsatt at vi må huske å gå på toalettet før vi drar 😛

Anonymkode: 8f28f...d44

• Liker 14
  • Hjerte 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hæ, er det ikke lov å gå på kino som familie? 

Veldig få ungdommer gidder gå sammen med mor og far. Min tolvåring vil ikke bli sett med oss hvertfall. Gikk med oss på kino i Danmark, for der risikerte han ikke å bli sett av venner 😅

• Liker 3
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
Spyflua skrev (1 minutt siden):

Veldig få ungdommer gidder gå sammen med mor og far. Min tolvåring vil ikke bli sett med oss hvertfall. Gikk med oss på kino i Danmark, for der risikerte han ikke å bli sett av venner 😅

Hva med å lære ungene at familien ikke er noe å være flaue over?

Anonymkode: 9cc4f...f64

• Liker 22
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

All ungdom er flau over foreldrene sine i en periode. Sånn er det bare...

Anonymkode: de88e...14e

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet

Herregud, det er en fase. Det går over. Jeg husker veldig godt min sånn fase. Alt mamma sa var flaut. Hva med å heller lære ungene selvstendighet?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Min 12-åring er ikke så glad i barnefilmer lenger, men han synes fortsatt det er gøy å gå på kino sammen med oss voksne. Forstår ikke hva som er rart med det. Han og faren elsker å se action-filmer, marvel-filmer o.l. sammen. 

Anonymkode: 922c8...67f

• Liker 8
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Lurer oppriktig på hvordan det skal går med denne bobleplast generasjonen. 
I dag observerer jeg en i klassen til sønnen min (snart 7 klassinger) sittende på pute baki bilen til faren. Altså, de skal på ungdomsskolen om ett år, der er store nok til å slippe pute, og kan faktisk sitte framme. 
Og i går var jeg på kino med minstemann 6 år. Der treffer vi på en annen fra eldstemanns klasse, altså 11/12 år. Han går på barnekino med begge (!) foreldrene. Og bli attpåtil minnet om å gå på do før filmen starter. Hva faen? 12 åringer klare fint å kjenne om de må tisse. Og de går stort sett uten foreldre på kilo. Det er sosialt selvmord.  

Hvordan skal disse barna klare seg som voksne? Må mor tinge poden på jobb for å minne han på å gå på do? Og hente han med barnesete baki?

Det er ikke alle 11-åringer som er høye nok til å sitte uten pute i bil enda, kravet er minst 135 cm. Og mellom 135-150 cm skal pute brukes hvis det finnes i bilen. Med andre ord helt normalt at barn på den alderen og eldre bruker pute i bil. Sjekket du i det hele tatt høyden på din 6-klassing før du fjernet puten, eller kjører du rundt ulovlig? 

Anonymkode: 01742...893

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Jeg trodde dette skulle være en tråd om barn som forståes i hjel, aldri kritiseres og møtes i det uendelige på hver eneste lille følelse, for det synes jeg kan bli litt vel dillete av og til. Men det handler om kino. Og puter.

Anonymkode: 69d7a...0b0

• Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Jeg elsker å dille sammen med barna mine 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke alle 11-åringer som er høye nok til å sitte uten pute i bil enda, kravet er minst 135 cm. Og mellom 135-150 cm skal pute brukes hvis det finnes i bilen. Med andre ord helt normalt at barn på den alderen og eldre bruker pute i bil. Sjekket du i det hele tatt høyden på din 6-klassing før du fjernet puten, eller kjører du rundt ulovlig? 

Han er 160 høy, og snart større enn meg..

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

6. Klassing seriøst? Min 1. Klassing er 135 og 4. Klassing 143. 

Anonymkode: 13748...a1f

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
TheHairyToothfairy skrev (Akkurat nå):

Jeg elsker å dille sammen med barna mine 

Det gjør ungene rare. Nabogutten her klarer ikke leke uten voksen tilstede. Inviterer ikke han så ofte, for å si det slik.. 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det gjør ungene rare. Nabogutten her klarer ikke leke uten voksen tilstede. Inviterer ikke han så ofte, for å si det slik.. 

Det er jo fordi du er en kødd. Folk er ikke rare. Folk er annerledes.

• Liker 7
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Kan være at mamma og pappa også ville se den filmen, så ser da ikke noe galt i det. Og de kjenner nok sin egen sønn best, og kanskje han pleier å si at han må på do når de har fått satt seg på kinoen f.eks. Ikke noe galt i å minne han på det. 
Dette er ikke å dille.

Anonymkode: 1a37d...cc4

• Liker 2
Skrevet

Dille eller dulle?

AnonymBruker
Skrevet
Anonymburker skrev (1 minutt siden):

Dille eller dulle?

Potato poteito

AnonymBruker
Skrevet
Spyflua skrev (16 minutter siden):

Åja😆 Jeg var ikke sånn som tenåring. Og jeg kommer til å bli skuffet hvis pappaen og jeg må gå alene en annen dag hvis det er en film vi gjerne vil se men ikke får se sammen med ungen vår😢

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...