Gå til innhold

Hvilke blodsukkerverdier er du fornøyd med?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hadde fastende glukose på 4,8 mmol/L men HbA1c var på 34 mmol/mol (5,3%), synes det er for høyt. For lite margin.

Hvilke verdier er du fornøyd med? Eller tenker du at så lenge det er ikke kvalifiserer til prediabetes så er det greit?

Anonymkode: aab24...5c1

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Så lenge blodsukkeret ligger innenfor normalen (4-7) er jeg fornøyd. 

Anonymkode: 38e04...145

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hadde fastende glukose på 4,8 mmol/L men HbA1c var på 34 mmol/mol (5,3%), synes det er for høyt. For lite margin.

Hvilke verdier er du fornøyd med? Eller tenker du at så lenge det er ikke kvalifiserer til prediabetes så er det greit?

Skjønner du i det hele tatt hva du prater om??

Anonymkode: 681d3...394

• Liker 1
Skrevet

Jeg vet ikke noe om slike målinger, selv måler jeg bare langtidsblodsukkeret årlig. Fordi jeg har diabetes 2 i familien. Så lenge jeg får beskjed av legen at alt er fint på den og annet som måles årlig, så er jeg fornøyd.

Gjest Athena Catalina
Skrevet (endret)

Jeg er ikke i faresonen å utvikle diabetes 2, så driver ikke å måler blodsukkeret mitt.

Og Forresten så er dine verdier helt normale, ingen grunn til bekymring. 

Endret av Athena Catalina
Skrevet

? Du har helt fint fastende blodsukker og helt fint langtidsblodsukker. Skjønner ikke helt bekymringen

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Snikskryt….

Anonymkode: ed895...9ab

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

😆

Måler diverse verdier av og til på jobb for at studentene skal få øvd seg samtidig. Ligger alltid innenfor normalen, så da tenker jeg ikke noe mer over det. Skal heller ofre det en tanke den dagen ligger utenfor normalen. 

Anonymkode: 030a9...709

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Skjønner du i det hele tatt hva du prater om??

Anonymkode: 681d3...394

Har høyere langtidsblodsukker nå enn for et par år siden, så er litt bekymret og vet at jeg burde ta tak.

AnonymBruker
Skrevet
Fame skrev (13 minutter siden):

? Du har helt fint fastende blodsukker og helt fint langtidsblodsukker. Skjønner ikke helt bekymringen

Det er høyere enn det var før. Så det er jo lurt å følge med på utviklingen. Har diabetes i slekta.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...