Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen av dere som har tips til hvordan jeg kan lære meg å legge pen make up? Har lyst å lære det ordentlig og ikke bare prøve meg frem helt på egenhånd. Har jo sminket meg i alle år men «kan» det jo ikke ordentlig.

Anonymkode: f4d85...219

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Youtube? Der finner du mange videoer som forklarer og viser om du leter litt. Jeg liker Robert Welsh (og da må jeg bare nevne the welsh twins kanalen han har med broren, men det er bare tull og tøys de driver med der)

Wayne Goss har hatt noen gode videoer, men hans sminketips er mest for 40 åringer og oppover

Anonymkode: 83935...9b1

• Liker 4
Skrevet

Søk opp Andreea Ali på YouTube og Insta 😊

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

I motsetning til hva mange tror så ser litt mer, gjerne mer naturlig ut. 

Primer+foundation+pudder+settingspray gir et naturlig resultat. Mens kun foundation gjerne ser kakete ut.

Lett kontour og brush gir alt en mer naturlig look, ellers blir man flat/kunstig. 

To brynprodukter av ulik type gir et mye mer naturlig resultat en å bruke kun en. 

2-4 nyanser av øyeskygge som blendes godt ser best ut. 

Og godt verktøy. Beautyblender eller kost for foundation. Og skikkelige koster for øyeskygge, aldri slikt som følger med. 

Anonymkode: 1b8f9...6a1

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du trenger det ikke. Sminke er ikke attraktivt på noen måte. For meg er sminke et symptom på kollaps i samfunnet. Tenk å skulle smøre masse drit i ansiktet sitt for å endre på utseendet. Nei sminkeløst får forrang 10 av 10 tilfeller her! 

Anonymkode: 21d9e...c19

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Du trenger det ikke. Sminke er ikke attraktivt på noen måte. For meg er sminke et symptom på kollaps i samfunnet. Tenk å skulle smøre masse drit i ansiktet sitt for å endre på utseendet. Nei sminkeløst får forrang 10 av 10 tilfeller her! 

Sikker på at 80 prosent av dem du tror går uten sminke har sminke, bare at den er diskre. Jeg synes diskret sminke alltid er penest. Ts- se på you tube osv da vel - er masse å lære der. Men ikke overdriv - husk diskret er alltid finest! 

Anonymkode: 09c20...e25

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

1) hva gjør du på hudpleie og kosmetikkforumet?

2) jeg har aldri sett en lys, nordisk jente på 30+ (som meg) som er pen uten sminke. Er hun det farger hun nok både vipper og bryn, og er ekstremt heldig med huden. Her misunner jeg alle mørkhudede med sterke trekk og farger. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

1) hva gjør du på hudpleie og kosmetikkforumet?

2) jeg har aldri sett en lys, nordisk jente på 30+ (som meg) som er pen uten sminke. Er hun det farger hun nok både vipper og bryn, og er ekstremt heldig med huden. Her misunner jeg alle mørkhudede med sterke trekk og farger. 

*penere

Dere er alle pene :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nå går jeg mye uten sminke, om vi ser bort fra mascara, men jeg er litt mørkere enn nordmenn flest. Men jeg elsker sminke, og syns det er utrolig fascinerende hvordan sminke kan endre et ansikt. Jeg anbefaler som de over her YouTube, gode forslag til folk å se på, og så øving, øving, øving og øving. Det å sminke er en ferdighet, og det må trenes på.

Anonymkode: 3ef26...f40

AnonymBruker
Skrevet

Det aller viktigste er at du får riktig farge, da kommer man langt. 

Anonymkode: 1ed6b...058

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...