Gå til innhold

Har sjefen noe å si

Gjest Lurer bare

Anbefalte innlegg

Gjest Lurer bare

Ja, har sjefen noe å si på hvordan det ser ut på pulten min?

Når jeg er midt i noe innvikla arbeid, ligger papirene i tilsynelatende kaos på pulten min. Jeg vet nøyaktig hvor jeg har ting, men sjefen min rister bare på hodet av det.

I dag lirte hun ut av seg at: "Det ser ut som et jordskjelv har rammet pulten din!"

Hun blir stresset og tror at jeg roter vekk ting, men det har jeg jo ikke gjort de snart tre årene jeg har vært her.

Pulten min ses ALDRI av kunder.

Det hun ser på som rot er det som er system for meg. Så lenge det fungerer for meg, så har vel ikke hun noe med det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis sjefen eller andre er avhengig av å finne saker hos deg hvis du ikke er tilstede så må det forventes et system som fungerer også for de som leter.

Ellers så har ikke sjefen noe med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge du ikke roter ting bort og pulten din ikke ses av andre så burde det vel ikke spille noen rolle.

Men det kan jo være at hun får ett litt annet bilde av deg inni hodet sitt, at du er rotete osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min pult er også kaos, og enkelte kommenterer det. Men jeg roter heller ikke bort noe, og kunder re uaktuelt.

Jeg har nå likevel planer om å rydde litt opp, men det er mest for min egen del atlså.

Ingn andre trenger å finne noe på pulten min, og jeg finner det jeg trenger, så da har de jo ikkenoe med det. Når jeg kal ta frie og være borte en studn, og andre derfor må kunne finne mine pairer om det skulle oppstå noe men jeg er borte, så har jeg selvsagt organisert de papirene det er snakk om lett tilgjengelig, og ryddet pulten (siden jeg stadig opplever at det plasseres vikarer etc på kontorer som er ledig en stund)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lurer bare
Min pult er også kaos, og enkelte kommenterer det. Men jeg roter heller ikke bort noe, og kunder re uaktuelt.

Jeg har nå likevel planer om å rydde litt opp, men det er mest for min egen del atlså.

Ingn andre trenger å finne noe på pulten min, og jeg finner det jeg trenger, så da har de jo ikkenoe med det. Når jeg kal ta frie og være borte en studn, og andre derfor må kunne finne mine pairer om det skulle oppstå noe men jeg er borte, så har jeg selvsagt organisert de papirene det er snakk om lett tilgjengelig, og ryddet pulten (siden jeg stadig opplever at det plasseres vikarer etc på kontorer som er ledig en stund)

Akkurat slik er det hos meg også.

Når jeg skal bort eller det er helg, er det alltid strøkent på pulten, og ting er lagt slik at jeg finner det igjen når jeg kommer tilbake.

Ingen, ikke sjefen min engang, har behov for å finne ting i mine papirer, da alt er utskrifter fra regnskapsprogrammet, eller finnes på fil tilgjengelig for alle som trenger det.

Hun selv har faktisk rotet bort ark som var viktige. Hun jeg deler kontor med har rotet bort papirer som sjefen har kommet med. Men siden det er JEG som har pulten med rot på, blir det automatisk JEG som er rotehodet.

Hvordan jeg er som person og medarbeider bør ha mer å si enn hvor mange ark som ligger på pulten min?

Den første jeg delte kontor med, hadde alltid pulten strøken, men da hun sluttet brukte vi måneder på å rydde opp i feilene hennes.

Nei, jeg skjønner meg ikke på petimeterfolk, jeg. Kommer aldri til å gjøre det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har delt kontor med folk som rett og slett SUKKET hver gang de så pulten min (og det vr jo flere ganger daglig) og selv hadde pertentlig ryddig pult.

Min pult erikke ryddig fordi om det er helg, men den er ryddig dersom jeg skal være borte slik at andre trenger å finne mine papirer. Siden jeg finner igjen dt jeg trenger, så anser jeg ikke dette som noe problem, men altså: folk sukker og stønner over pulten min, så jeg har lyst til å rydde opp bare fordi jeg er lei av kommentarene... Men ettersom jeg klarer å gjøre jobben min, og vet hvor jeg har ting, så BURDE det jo ikke være noe problem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min pult er ganske rotete, men få skulle trenge å finne noe der. Sjefen min bare ler, og sier med glimt i øyet at folk med rotete pulter utstråler effektivitet. (Men selv er hans pult pinlig ryddig, hehe)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det handler vel også om at du kan komme til å bli syk i morgen - og bli borte i noen uker! Dersom du blir det, finner folk da frem i rotet ditt?

Når det er sagt, synder jeg også i rotete pult... Men alt som kan komme til å haste, ligger på serveren, fint katalogisert der det bør være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en rotete pult sjøl jeg altså :sjenert:

Men - jeg synes nok at sjefen har litt å si i slike saker. Som noen her nevner - imorgen kan du være rammet av sykdom ........... hva da?

Og du jobber faktisk for en bedrift - ikke for deg sjøl. I og med at du jobber for andre enn deg sjøl - så mener jeg at sjefen faktisk har litt å si i en slik sammenheng. Det er nemlig ikke "ditt" kontor - det er bedriftens.

Mener jeg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår ikke helt jeg...

Jeg jobber på eget kontor der jeg kan låse døren når jeg går. Det er bare mitt kontor, der ingen andre går inn når jeg er borte fra jobb eller syk.

Har man en selvstendig stilling bestemmer man selv hvordan kontoret og pulten skal se ut. Det er jo friheten til å ha det slik man ønsker som går foran impression of a tidy room.

Hvis derimot enkelte arbeidstakere deler pult med andre og lar andre sittd er når man selv er borte..det blir jo litt annerledes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei.

jeg er innmari rotete sjøl.

Men nå er dat sånn at hvis jeg skulle dette på isen og brekke begge beina må det gå an for andre å finne frem.

Ikke har jeg fast pult heller.

Vi sitter i åpent landskap og jobber trådløst så vi disponerer kun et skap fast.

Der MÅ jeg har orden slik at andre kan ta over.

Jeg rydder i skapet med jevne mellomrom og sørger for at alt er i permer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen mennesker er bare ekstremt opptatt av at det må se ordentlig ut, og har de lederstillinger mener de gjerne at de har rett til å sette standarden, også for hvordan din pult skal se ut.

Jeg er et menneske som roter mens jeg jobber, det fungerer bedre for meg, enn å ha én bunke jeg stadig må bla og lete i.

På min forrige arbeidsplass var min overordnede og ryddet pulten min hvis jeg var borte en dag. Hun klarte ikke å se det sånn, men hun visste hvor hun hadde gjort av alt, så det var ikke noe problem, jeg kunne bare spørre henne hvis det var noe jeg ikke fant igjen.

På en tidligere arbeidsplass hadde jeg en sjef som var helst ekstrem.

Når han var innom kontoret (han var der sjelden for han bodde for det meste i Danmark) måtte det være orden til og med i skuffene, og vi fikk beskjed om at dersom han fant krus i skapet som ikke var firmakrus, gikk de i søpla. På det stadiet er det sykt, men sånn var det og han var sjef.

Om de har noe med det - vet da søren jeg... selv blir jeg nervøs av sånne mennesker. De gjør meg dårlig... :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår ikke helt jeg...

Jeg jobber på eget kontor der jeg kan låse døren når jeg går. Det er bare mitt kontor, der ingen andre går inn når jeg er borte fra jobb eller syk.

Har man en selvstendig stilling bestemmer man selv hvordan kontoret og pulten skal se ut. Det er jo friheten til å ha det slik man ønsker som går foran impression of a tidy room.

Hvis derimot enkelte arbeidstakere deler pult med andre og lar andre sittd er når man selv er borte..det blir jo litt annerledes.

Det er sikkert noen som vasker kontoret ditt. De går inn der når du ikke er der. Det er ikke lett å holde det rent hos rotekopper. :frustrert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som vasker der har ikke noe med å rote på min pult. De kan vaske gulvet, pulten kan jeg rydde og vaske selv.

Vaskehjelpene gjør dessuten en elendig ikke-merkbar jobb uansett, så best å gjøre alt selv. De bruker samme klut på toalettene som på kontorene..jeg vasker over mitt kontor selv så vet jeg det blir ordentlig gjort. Vinduene må en ta selv også, for vaskehjelpene gjør det bare 1 gang i året maks. og da gjøres det dårlig.

Det er min pult og da bestemmer jeg over rotet. Ingen andre har noe som helst med det. Jeg hadde blitt fra meg dersom sjefen skulle "finne fram" i saker på min pult. Det kan de ikke gjøre uten at jeg er der og da må det være jeg som finner det fram.

Kan ikke forstå at andre klarer seg med så lite privatliv på jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sjef mener jeg at jeg har rett til å kommentere (ikke nødvendigvis kritisere) hvordan medarbeiderne mine har det på arbeidsplassen. Etter å ha opplevd to plutselige sykmeldinger der de ansatte ikke har hatt mulighet til å komme tilbake på lang tid, oppfordrer jeg til å ha det ryddig og ha et visst system man kan finne frem i. Jeg må ha en viss oversikt over systemet deres når jeg skal hjelpe den/de andre som må steppe inn for dem uten å ha mulighet for å få kontakt med den som holdt på med sakene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...