Gå til innhold

Fått tre like fakturaer fra Nextgentel i dag, hva gjør jeg?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Før helgen fikk jeg den månedlige e-fakturaen fra nextgentel for internett. Betalte den med en gang. I dag fikk jeg plutselig tre liknende fakturaer i nettbanken/vipps, og derfor lurer jeg på om det vil ha noe å si at jeg ikke betaler dem i og med at jeg allerede har betalt regningen? Prøver jeg å slette de ekstra fakturaene i vipps får jeg spørsmål om jeg vil slette dem og at de også vil slettes i nettbanken. Hva skjer da? Får jeg betalingsanmerkning selv om jeg har betalt regninga siden de andre tre står uberørt? 

Anonymkode: ea626...ecf

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Sjekk om det er den samme da? Ta kontakt med kundeservice i morgen om du er usikker :)

Anonymkode: d8a64...926

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Sjekk om det er den samme da? Ta kontakt med kundeservice i morgen om du er usikker :)

Ja, det er samme fakturanummer på alle tre!

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fått to i Vipps/nettbanken, men under ”mine sider” i appen til Next Gentel ligger det kun en. Kan være en bug i systemet deres. 

Anonymkode: 91bb3...fae

AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Da lar du vært å gjøre noe mer siden du har betalt, men vent med å slette de andre/se om de forsvinner i løpet av et par dager. Du kan sende en melding til kundeservice om du ønsker en ekstra bekreftelse på at det ikke skal være noe utenom den du har betalt denne måneden (det bruker jeg å gjøre bare for å ha det skriftlig/ro i sjelen 😛 ).

Jeg er akkurat som deg på slike ting, så har bare begynt å kontakte de på epost/chat asap om det skulle være noe jeg ikke er helt 100% sikker på - alltid har alt vært i skjønneste orden men da slipper jeg tenke på det. Ser lånekassen har begynt å sende meg papirfaktura nå da hvor det står at det blir automatisk trekt med avtalegiro, det er irriterende det 😛

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Jeg jobber med økonomi. Når det er samme fakturanummer på de 3 fakturaene du har fått, så er det som om du har gått bort til kopimaskinen med en papirfaktura og laget to kopier. Du har betalt det du skal.

Når man har avtalegiro, så dukker gjerne fakturaene opp i flere banker (hvis man har flere banker). Men man trenger bare å betale én gang.

Hvis du allikevel vil sjekke, så kan du kontakte kundeservice hos Nextgentel om noen dager. Da er betalingen din registrert hos de. Si at du ble i tvil om du har betalt alt du skal, eller om det står noe ubetalt. Da sjekker de det for deg.

Anonymkode: bada7...c5f

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jeg jobber med økonomi. Når det er samme fakturanummer på de 3 fakturaene du har fått, så er det som om du har gått bort til kopimaskinen med en papirfaktura og laget to kopier. Du har betalt det du skal.

Når man har avtalegiro, så dukker gjerne fakturaene opp i flere banker (hvis man har flere banker). Men man trenger bare å betale én gang.

Hvis du allikevel vil sjekke, så kan du kontakte kundeservice hos Nextgentel om noen dager. Da er betalingen din registrert hos de. Si at du ble i tvil om du har betalt alt du skal, eller om det står noe ubetalt. Da sjekker de det for deg.

Anonymkode: bada7...c5f

Jeg jobber med innfordring for firmaer og dette er infoen du trenger, TS. Gjør det ab…c5f sier. 

Anonymkode: 67547...bfc

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...