AnonymBruker Skrevet 4. juli 2022 #1 Skrevet 4. juli 2022 Mitt barn er veldig populær, mange og leke med, både klassekamerater, noen i pardell klassen, noen fra klassen over og en del fra laget til barnet. Men jeg har så problemer med 2 av de, de er så frekke, hver gang hn er sammens med dem, maser hn etter penger og roter i skuffene etter snop. De andre vennene oppfører seg ikke slik, så er litt glad for at hn er mest med dem på skolen og de er bare hjemme hos oss av og til. og de maser og skriker og slik inne, er greit det er lyd altså og at de koser seg,men inne stemme bør de bruke. De er 9 år . hva skal jeg gjøre? skal jeg be barnet leke mindre med dem eller skal jeg be hn leke med andre mer, de er ikke bestevennene ,det er 4 andre som er. Anonymkode: 966ed...190
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2022 #2 Skrevet 4. juli 2022 Du trenger ikke å si noe om hvem barnet ditt skal være med, men ta en prar med barnet ditt om hva som er grei ippførsey og hva som forventes av hen og vennene. I tillegg hadde jeg tatt en rolig prat med vennene og forklart at masing, skriking , mas etter penger og roting i skuffene ikke er greit. Ha fokus på hva som forventes, spør om de har forslag til hva som er grei oppførsel når man er på besøk. Dersom det ikke hjelper får du ta det der og da i de ulike situasjoene. F.eks minne om innestemme og bevisst snakke lavere selv og se om de justerer seg. Eller f.eks si at de får lukke skuffa igjen, at det er uhøflig å rote i skuffene og spør om de er tlrste og sulte og om du kan tilby dem noe å spise osv. Dersom det er full baluba hadde jeg bed dem gå ut og leke. Ikke noe galt i å være tydelig. Anonymkode: 0b427...0d7 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2022 #3 Skrevet 4. juli 2022 Du er den voksne i situasjonen, du må sette forventningene og grensene for dem. Ditt hus, dine regler. De må akseptere det ellerbleke en annen plass. Anonymkode: be762...041 5
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2022 #4 Skrevet 4. juli 2022 Sett grenser i eget hus. De er 9 år.. disse guttene vil roe seg ned innen to år! ikke begynn å splitt og styr med barna. Men oppdra egen unge til å oppføre seg. Anonymkode: 8adf6...a71 1
Hellokitti Skrevet 4. juli 2022 #5 Skrevet 4. juli 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Mitt barn er veldig populær, mange og leke med, både klassekamerater, noen i pardell klassen, noen fra klassen over og en del fra laget til barnet. Men jeg har så problemer med 2 av de, de er så frekke, hver gang hn er sammens med dem, maser hn etter penger og roter i skuffene etter snop. De andre vennene oppfører seg ikke slik, så er litt glad for at hn er mest med dem på skolen og de er bare hjemme hos oss av og til. og de maser og skriker og slik inne, er greit det er lyd altså og at de koser seg,men inne stemme bør de bruke. De er 9 år . hva skal jeg gjøre? skal jeg be barnet leke mindre med dem eller skal jeg be hn leke med andre mer, de er ikke bestevennene ,det er 4 andre som er. Anonymkode: 966ed...190 «Mitt barn er veldig populær»….. herregud🤮. Forstår ikke hvorfor du måtte nevne det. 2
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2022 #6 Skrevet 5. juli 2022 Jeg har barn i samme alder og føler på det samme. Skal ikke utestenge andre barn, men det er jo noen av vennene som er bedre å ha på besøk! Går det over styr har jeg bedt dem dempe seg/slutte å mase etter skjerm/godteri/brus ved å forklare hvordan reglene er hjemme hos oss. F.eks. hvis et barn på besøk går fra bordet før de andre er ferdig å spise, sier jeg at her i huset må man sitte ved bordet til alle barna er ferdig å spise (og vi vasker hendene både før og etter mat). Synes det er et godt tips at de kan leke ute dersom de ikke respekterer grensene i hjemmet hvor de er på besøk. Anonymkode: e6030...63d
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2022 #7 Skrevet 5. juli 2022 Min sønn har også endel venner som er på besøk, og da de var yngre var det mye styr med den ene vennen. Han var alltid grinete og masete, gikk å maste etter mat, drikke, snop osv hele tiden. Ville aldri leke det samme som de andre, ble sur og fornærmet hvis han ikke fikk bestemme. Vi hadde en strategi om at han fikk tilbud om brødskive/knekkebrød hvis han ville ha mat, men det var han ikke fornøyd med og ble som regel sur. Det var noen ganger jeg ringte foreldrene hans og bad dem hente ham, fordi han lå i sofaen vår og furtet fordi han ikke fikk pizza eller whatever. Det er lov å sette grenser i sitt eget hjem. Det er lov å sende hjem barn som ikke oppfører seg. Nå er disse barna 11, og det fungerer helt fint nå. Anonymkode: 77bb4...1ab
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2022 #8 Skrevet 5. juli 2022 Mitt barn er mer populært Hele skolen og idrettslaget vil være med ham Anonymkode: e8c1a...688
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå