Tomas77 Skrevet 4. juli 2022 #2 Skrevet 4. juli 2022 1 minutt siden, AnonymBruker said: Er det smittsomt? Anonymkode: 38081...39a Nei forutsatt at du vet det er grunnet antibiotikaen. 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2022 #3 Skrevet 4. juli 2022 Tomas77 skrev (1 minutt siden): Nei forutsatt at du vet det er grunnet antibiotikaen. Kan jo forsåvidt ikke vite sikkert. Men er sikkert 20 år siden jeg sist jeg hadde diaré og nå har jeg fått løs mage etter et døgn på apocillin.. Anonymkode: 38081...39a
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2022 #4 Skrevet 4. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kan jo forsåvidt ikke vite sikkert. Men er sikkert 20 år siden jeg sist jeg hadde diaré og nå har jeg fått løs mage etter et døgn på apocillin.. Anonymkode: 38081...39a Høyst sannsynlig antibiotikautløst. Diare er vel sjeldent smittsomt med mindre det er virus eller lignende som er skylden - men det er mange andre årsaker enn dette til diare. Anonymkode: eb1e8...552
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2022 #5 Skrevet 5. juli 2022 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Er det smittsomt? Anonymkode: 38081...39a Antibiotikaassosiert diaré skyldes ofte bakterien Clostridioides difficile, og den er smittsom. Anonymkode: 930ba...4ec
FeiteFrida Skrevet 5. juli 2022 #6 Skrevet 5. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Antibiotikaassosiert diaré skyldes ofte bakterien Clostridioides difficile, og den er smittsom. Anonymkode: 930ba...4ec Nei, man får ikke C. diff etter å ha tatt apocillin i et par dager, slik ts har gjort. Etter langvarige, bredspektrede a.b.-kurer derimot, da kan man få det. Men diaré kan være en vanlig bivirkning på flere typer antibiotika allikevel etter kort behandlingstid. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå