Gå til innhold

Hvor langt fra krysset

Anbefalte innlegg

Gjest lilletroll
Skrevet

Enkelt og greit, er det noen som vet hvor nære krysset det er lov å parkere??

Skrevet

Ganske sikker på at det er 5 meter

Gjest lilletroll
Skrevet

Det er veldig langt det......parkeringsbot here i come :forvirret: (men det er ikke midt i sentrum da, så kanskje ingen bryr seg :sjenert: *håper*)

Skrevet

Nå er det endel år siden jeg tok lappen da... men mener å huske at det er 4 meter... ;)

Skrevet

Fem meter. Det var hvertfall det i 2002 da jeg tok lappen!

Skrevet

Dette kan jeg!!! Det er helt riktig 5 fu**ings meter!

Jeg fikk bot nr. en fordi jeg sto 40 cm for nære krysset - 500 kroner rett i dass. Bot nr. to kom etter at jeg hadde forsikra meg med andre om jeg sto for nære eller ikke, noe de sa jeg ikke gjorde. Jeg vurderte også å sette opp lapp på frontruta med følgende beskjed: "Ikke gi meg bot, jeg er blakk." Det funka ikke. De jævla parkeringsmøkkafolka var der halv seks om morran og stappa nok en bot på 500kr under vindusviskeren. :frustrert: Da sto jeg 50 cm for nærme krysset.

Bot nr. tre kom fordi jeg ikke orka å bry meg, så den var jeg forberedt på. Men faen.. 1500 kroner på 5 uker er ikke kult å betale.

Jeg lærte aldri å lukeparkere.... :sjenert:

Gjest Dalwhinnie
Skrevet (endret)

5 meter stemmer. Er hvertfall det som står på parkeringsbøtene våre når vi etter en halvtimes sirkling i nabolaget gir opp og tar sjansen...

Men hvor nært kan en stå gangfelt, og er det forskjell på om en står foran eller bak feltet (i kjøreretning)?

Endret av Dalwhinnie
Gjest Dalwhinnie
Skrevet (endret)

Fant svaret selv i linken lengre oppe her: Det er forbudt å stanse på gangfelt eller sykkelkryssing eller nærmere enn 5 meter foran slike steder. Det er lovlig å parkere rett etter gangfelt, men avstand fra veikryss må alltid overholdes.

Endret av Dalwhinnie
Skrevet

Når det gjelder fotgjengerfelt så er det 5 meter før feltet, men etter kan du parkere med en gang. Men du må huske på at det gjelder i kjøreretningen! Så husk på dersom du krysser veien for å parkere eller dersom det er enveiskjørt! Denne regelen er slik for at de som kommer kjørende skal kunne se om det står noen og skal over feltet.

Hilsen Lille meg

Skrevet

Du var kjappere enn meg til å skrive..... ;)

Hilsen Lille meg

Skrevet

:overrasket: Det var fire meter da jeg tok lappen.... der kan man se, de snakket om at man måtte holde seg oppdatert på endringer selv, så der kan man se...

Lurer på om det er mange andre endringer jeg ikke har fått med meg også jeg..

Skrevet

Når tok du lappen da, Mysan? Jeg tok min i 1989 og da var det 5 meter som var riktig.

Hilsen Lille meg

Skrevet
Når tok du lappen da, Mysan? Jeg tok min i 1989 og da var det 5 meter som var riktig.

Hilsen Lille meg

Oj... kanskje jeg er senil. Jeg tok den i 88.

Skrevet
Enkelt og greit, er det noen som vet hvor nære krysset det er lov å parkere??

5 m.

:forvirret: Jeg har ikke tall på hvor ueeeeeeeendelig mange bøter jeg har bak meg grunnet disse meterne. Men noen ganger har man rett og slett kjørt rundt og rundt i mange nok timer for å finne en ledig spot, og tar heller boten (med glede) for å slippe fler runder :frustrert::forvirret:

Skrevet (endret)

Takk til HB og Dalwhinnie :dagens-rose: - dette har jeg lurt på i årevis!!! Kjøreretningen var det, ja!

Endret av Hu i Svingen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...