Gå til innhold

Dere som samsover, hvordan gikk det å legge barnet før dere selv la dere

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Mitt andre barn, hun er 3 uker. Jeg er mye mer avhengig av å få sove denne gangen, så vi samsover. Samsov av og til med forrige også, men hun sov mye i egen seng og. Jeg husker det var nydelig den dagen vi la eldste før oss og vi fikk litt kveld «for oss selv» igjen. Hun var da 3 mnd. Jeg håper jo etterhvert at hun her også vil legge seg for kvelden, men litt spent på hvordan det vil gå å legge henne nå som vi samsover og jeg i utgangspunktet ønsker å gjøre dette fremover også. Er det sånn at man bør tenke på å legge de mer i egen seng når de er så små? Eller går det seg bare til etterhvert?

Anonymkode: 38133...9bd

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg la barnet, og sto opp igjen. Ikke verre enn det. 😊

Anonymkode: 1c866...660

AnonymBruker
Skrevet

Det gikk ikke her. Jeg satt med babyen i fanget fra han sovna ca. klokka 19 og til jeg gikk og la meg selv. Det var umulig å legge ham ned uten å vekke ham.

Anonymkode: 8a543...ac8

AnonymBruker
Skrevet

har aldri samsovet ,så slapp det problemet. barna er idag 3,13,15 og 17, alltid sove i alene når de ble flyttet til egen rom, og når de lå hos oss, lå de i egen seng. Samsoving er ikke trygt og kan føre til krybbedød, mistet en nevø pga det

Anonymkode: bc525...496

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Jeg la barnet, og sto opp igjen. Ikke verre enn det. 😊

Anonymkode: 1c866...660

Og det ble godtatt?😊 hun her virker relativt «selvstendig» og liker allerede nå å ligge en del alene, så håper/tror at det skal gå fint her og

Anonymkode: 38133...9bd

Skrevet

Samsov med eldste, og samsover med ny baby nå. Når barnet har vært klar for tidligere kveld, rundt 5 mnd med begge, har jeg ammet i søvn og så stått opp igjen. Det har tatt tid før de har sovet godt om kveldene da. Første par mnd har jeg gjerne måttet gå inn og ut både en og to og fem ganger. Men det har gått over.

Eldste flyttet over i egen seng ved 18 mnd uten problemer. Yngste er snart et år og samsover enda.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Det gikk ikke her. Jeg satt med babyen i fanget fra han sovna ca. klokka 19 og til jeg gikk og la meg selv. Det var umulig å legge ham ned uten å vekke ham.

Anonymkode: 8a543...ac8

Samme her. La meg med han kl. 19 og så på ipad noen timer fra ca 3 mnd. Varte til han var rundt 8 mnd. Da la jeg han om kvelden, og stod opp men han våkna hvert 20 min og jeg brukte 30-60 min på å få han til å sove igjen. Løsna rundt året, da sov han 2-3 timer om kvelden før oppvåkning. 

Anonymkode: 8063c...c05

Skrevet

Har samsovet hele veien med lille, og han er veldig avhengig av nærhet når han småvåkner eller sover lett. Da han var rundt 2 mnd begynte vi å legge på kvelden. Første månedene var det mye byssing og amming i søvn, for så å snike seg ut. Av og til sov han 3 timer, av og til våknet han hver halvtime. Gradvis har det gått seg til. Etter 7 mnd begynte vi å legge oss ved siden av han til han sovnet. Fremdeles må vi opp og ligge ved siden av han hvis han våkner på kvelden, men stort sett sover han godt hele kvelden. Det har han gjort siden han var 8 mnd ca.

AnonymBruker
Skrevet

Det gikk ikke her. Jeg ønsket ikke å samsove heller, for da sover jeg dårligere, men ungen hylskrek jo hver gang jeg forsvant. Uansett om han sov tilsynelatende tungt, og jeg listet meg stille og forsiktig opp fra senga, så merket han det. På en god dag sov han videre i et kvarter før han merket noe. Det var godt da han ble 10 mnd og plutselig ble enkel å legge i egen seng. 

Anonymkode: e54f1...5c6

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...