Gå til innhold

Jeg blir kastet ut og har ingenting...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er rett og slett helt desperat. Har gjeld opp til ørene og har kun 300 kr på konto. Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre :(

Kommer til å bli kastet ut av bolig pga manglende betaling og det forstår jeg.. Men jeg kommer jo ikke til å ha råd til å leie noe nytt. Jeg kommer ikke til å sitte igjen med noe.. Har fullstendig pankkangst fordi jeg må flytte ut av bolig og aner ikke hvor jeg skal gjøre av noe. Har heller ikke penger til å få hjelp til å flytte. Er så langt nede at jeg har helst ikke lyst til dette livet lenger 😥

Vet ikke om jeg tør å gå på Nav heller. Det er vel uansett ikke hjelp å få..

Hva kan jeg gjøre? :(

Anonymkode: 542a7...fe8

• Liker 1
  • Hjerte 10
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Gå til nærmeste NAVkontor asap!

Anonymkode: 0d534...aed

• Liker 32
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg er rett og slett helt desperat. Har gjeld opp til ørene og har kun 300 kr på konto. Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre :(

Kommer til å bli kastet ut av bolig pga manglende betaling og det forstår jeg.. Men jeg kommer jo ikke til å ha råd til å leie noe nytt. Jeg kommer ikke til å sitte igjen med noe.. Har fullstendig pankkangst fordi jeg må flytte ut av bolig og aner ikke hvor jeg skal gjøre av noe. Har heller ikke penger til å få hjelp til å flytte. Er så langt nede at jeg har helst ikke lyst til dette livet lenger 😥

Vet ikke om jeg tør å gå på Nav heller. Det er vel uansett ikke hjelp å få..

Hva kan jeg gjøre? :(

Nav. Du får nok sosialhjelp og bolig

Anonymkode: 771ad...5e6

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Har du fått begjæring om utkastelse fra namsmannen? Hvor mange måneder skylder du husleie? Du har vel en inntekt av et eller annet slag?

Du må jo søke hjelp hos nav, eller be familie om hjelp.

Anonymkode: 13c4c...b49

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Eller Luksusfellen..

Anonymkode: 1b9b3...db1

AnonymBruker
Skrevet

Kastet ut av din egen kåk eller  samboers, eller....?

Anonymkode: f2b0b...2c2

Gjest Ghostface
Skrevet

Du har ikke venner eller slektninger du kan bo hos til dere finner en løsning sammen? Vet at NAV er skremmende og har dårlig rykte på seg, men gi det et forsøk. Du kan ikke bo på gata, heller.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har du fått begjæring om utkastelse fra namsmannen? Hvor mange måneder skylder du husleie? Du har vel en inntekt av et eller annet slag?

Det er ikke alle som har familie de kan be om hjelp.

Anonymkode: 2a672...da3

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Gå på NAV og forklar situasjonen i morgen - du trenger hjelp! Av og til må man bite i det sure eplet og be om hjelp….

Anonymkode: 00990...f71

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Nei, har bare fått beskjed med husvert at jeg må ut 1. August.. Jeg skal betale husleien for juni når jeg får penger rundt den 15. Men har da ikke råd til å betale for juli.. Om jeg skal betale to husleier den 15. så har jeg jo ikke penger til mat o.l. 

Har ingen jeg kan spørre om hjelp...

• Hjerte 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei, har bare fått beskjed med husvert at jeg må ut 1. August.. Jeg skal betale husleien for juni når jeg får penger rundt den 15. Men har da ikke råd til å betale for juli.. Om jeg skal betale to husleier den 15. så har jeg jo ikke penger til mat o.l. 

Foreldre? Søsken venner? Ingen? 😢

Anonymkode: 0f069...c07

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke alle som har familie de kan be om hjelp.

Anonymkode: 2a672...da3

Nå får du vel lese om og lese rett!! Jeg skriver Du må jo søke hjelp hos nav, eller be familie om hjelp. 

• Liker 16
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det burde du jo tenkt på før.. hva har du brukt pengene på egentlig? Alle som bor i Norge har faktisk mulighet til å betale for et sted å bo. Men veldig mange prioriterer feil, bruker opp pengene på andre ting og har plutselig "ikke råd til husleien". Det bør være første prioritet, og så får man heller la være å ha råd til andre ting da.

Anonymkode: 1b9b3...db1

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje du kan be arbeidsgiver om et lite lån eller forskudd? 

Anonymkode: 0dc79...faf

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du tar umiddelbart kontakt med nav og forklarer situasjonen. 

Anonymkode: fc1c6...418

• Liker 7
Skrevet

Nav sosialhjelp. I morgen.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Her må du søke hjelp. Ta kontakt med NAV. De skal hjelpe deg i situasjoner som dette med å søke sosialstønad og bosted 

Anonymkode: 41c81...d0a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du tar umiddelbart kontakt med nav og forklarer situasjonen. 

Anonymkode: fc1c6...418

Hvorfor sier så mange at ts må kontakte Nav? Det er da ikke andres ansvar å sørge for å rydde opp etter folk som har rotet det til. 

Dessuten, så er det vel såpass vanskelig å få hjelp derfra at det langt ifra er sikkert at ts kan få noe hjelp derfra. Nav betaler jo ikke gjeld. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Husverten må forholde seg til husleieloven, så om du skylder husleie og han sier du må flytte på grunn av det, så må husverten sende saken til namsmannen for det er bare namsmannen som kan kaste deg ut. Husverten må gi deg skriftlig oppsigelse i henhold til husleieloven og husleiekontrakten.

• Liker 12
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Husverten må forholde seg til husleieloven, så om du skylder husleie og han sier du må flytte på grunn av det, så må husverten sende saken til namsmannen for det er bare namsmannen som kan kaste deg ut. Husverten må gi deg skriftlig oppsigelse i henhold til husleieloven og husleiekontrakten.

Å det som er helt for jævlig, er at ts kan sette huseier i en skikkelig knipe ved å ikke betale husleien. I verste fall så kan det ende med at huseier må selge boligen pga misligholdt husleie og at det kan ta tid i systemet når namsmannen kommer inn i bildet. Har hørt om folk som har måtte gjøre det. 

• Liker 10
  • Nyttig 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...