Gå til innhold

Både introvert og ekstrovert, hvor lenge trenger dere tid for dere selv? Hvordan gjør dere det?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dere som både er introverte og ekstroverte, hvor lenge/mange dager trenger dere å være for dere selv før dere går ut og er sosiale igjen? Og hvordan forholder du deg til sosiale medier som snapchat, facebook osv når dere trenger tid for dere selv? Svarer dere i det hele tatt på mobilen i denne perioden eller skrur dere den bare av? 

Det er mas på meg fra morgen til kveld på mobilen, av og til har jeg bare lysst til å skru av mobilen i flere dager men jeg har venninner som nesten er "avhengig" av at jeg svarer dem hvis jeg kan si det på den måten. Ei trenger hjelp med mannfolkproblemer i ny og ne og kan ringe på alle døgnets tider og ei annen venninne vil ikke at vi skal misste snapstreaken, men hadde jeg bare skrudd av mobilen hadde de vell begynt å lure på om det hadde skjedd noe alvorlig, men det frister så jævlig å bare gjøre det. Jeg er også i ei snapgruppe som spammer 24/7.. Jeg blir serriøst så stresset over alt dette at jeg kjenner det langt inn i magen. Har faktiskt vurdert å bare slette alt av sosiale medier.

Anonymkode: 6fd81...f87

AnonymBruker
Skrevet

Du kan begynne med å fjerne flere av notifikasjonene. Du kan også gjerne si til dine nærmeste venner at nå er du litt sliten så du trenger tid for å lade opp og vil derfor ikke være så tilgjengelig de nærmeste dagene. Eller bare si at du kommer til å sjekke telefonen mindre generelt fordi du vil være mindre avhengig av den.

Jeg har alltid lyden på mobilen av, så sjekker jeg den når det passer. 

Anonymkode: 60644...073

AnonymBruker
Skrevet

Ts du høres ut som meg selv for noen år siden.. 
Sett grenser for deg selv. Ikke vær så tilgjengelig. Det er lov. 
Tipper du har mye omsorg og empati og det kan dessverre suge mye dine krefter. Jeg hadde sikkert verdensrekord selv i å lytte til andres problemer på tlf. 

Nå gir jeg bare beskjed at jeg har alenetid, drar feks på hytta alene en hel uke hvis jeg har behov. Jeg er ekstrovert til tross for det. Er veldig glad i mennesker, men har lært meg at man må ha grenser. 

Anonymkode: 917f8...693

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er introbert. Står opp før de andre og får en stund for meg selv. I arbeidsukene holder det med sosial omgang for min del. Helgene er litt av og på. Jeg er jo sosial, men trenger egentid for å orke det. 

Anonymkode: 3cdb4...698

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...