Gå til innhold

Dere som elsker noen/er veldig glade i noen. Hvorfor..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dere som elsker noen/ er veldig glade i noen. Hvorfor ender dere med å blokkere personen? 

Anonymkode: 60443...d9c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Om vedkommende ikke vil ha noe med meg å gjøre er vel det sunneste å blokkere så man slipper kontakt, for eksempel. Eller om vedkommende ikke er bra for meg,manipulerende osv., kunne jeg også gjort det.

Anonymkode: a5c3c...be4

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har blokkert etter brudd for å komme meg videre i mitt eget liv. Jeg har opplevd både et godt og et dårlig forhold, der jeg etter det gode forholdet fortsatt ønsket eksen alt godt videre. Men jeg opplevde samtidig et svik, følelsen av å ha blitt lurt av en av mine nærmeste over lang tid, og det tar det tid å heles helt fra. Jeg ønsker ingen av mine ekser i livet mitt i dag, derfor ønsker jeg heller ikke å ha kontakt med dem, ei heller vennskap. Det er mitt privilegie å bestemme hvem som skal få aktivt plass i mitt liv, og mine eksers plikt å holde seg unna hvis jeg ber om det. Vennskap med ekser er ikke en menneskerett, og ikke noe noen har krav på.

Anonymkode: 987a6...e14

Skrevet

Om personen sviker meg, da må jeg blokkere å prøve å glemme samme dag. Mest for å unngå å dr*pe 👀😅 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dere som elsker noen/ er veldig glade i noen. Hvorfor ender dere med å blokkere personen? 

Fordi personen er ikke sunn for meg eller behandler meg ikke bra. Selvforsvar.

Anonymkode: 5ed09...de9

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Fordi jeg blir for såret, for forbannet eller evt. har løyet om følelsene mine og bare vil ha noen ut av livet. 

Anonymkode: 441ea...320

Skrevet

Det handler rett og slett om grenser.  Selv om det har og kanskje fremdeles er følelser der så er ikke den andre noe god å ha kontakt med. Mangen forstår ikke grensesetting, desverre. De er eiersyke og forstår ikke konseptet "hit men ikke lengre", de vil ha mer og mer og mer.. De tåler ikke avslag eller normal avisning. Med some gjør det vanskeligere enn før å rett og slett få fred, avgrense. Ingen har rett på andre mennesker, likevel oppfører mangen seg på en slik måte. Å blokkere noen er ofte en sunn avgrensing: "mine grenser, mitt liv, hit men ikke lengre". Selv med sterke følelser inn i bildet kan en oppleve svik, urett, stalking, usunn væremåte etc og da er ofte det å blokkere noen en god  og sunn måte å kvitte seg med problemet på.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar ❤️

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...