AnonymBruker Skrevet 4. juli 2022 #1 Skrevet 4. juli 2022 Har en kompis som er opphengt i hvilken smilyes jeg bruker. I dag sendte han meg melding der han spurte om han kunne komme innom i kveld. Jeg svarte: det er greit 🙃. Så sendte han: ?. Hva mener du spurte jeg. Hva betyr🙃, spurte han. Jeg orket ikke å svare. Av og til så slenger jeg på en 😉 uten å tenke på mye over det Litt spesielt å reagere på det,? Anonymkode: 32910...d48
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2022 #2 Skrevet 4. juli 2022 Har venninne med en form for autisme. Hun liker ikke at jeg bruker smily eller "tommel opp", for hun forstår ikke hva de betyr i forhold til tekst (noe hun selv har fortalt meg) Anonymkode: 11458...767 4
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2022 #3 Skrevet 4. juli 2022 Skjønner godt at han lurte på den smileyen der, er ikke det sånn ironisk ment? Anonymkode: 213dc...1ea 5 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2022 #4 Skrevet 4. juli 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Skjønner godt at han lurte på den smileyen der, er ikke det sånn ironisk ment? Anonymkode: 213dc...1ea Jeg vet ikke hva den betyr. Er en oppned smilyes Anonymkode: 32910...d48
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2022 #5 Skrevet 4. juli 2022 https://emojiene.com/hva-betyr/smilefjesene Anonymkode: 294a2...0b1 2
Gjest Hottentått Skrevet 4. juli 2022 #6 Skrevet 4. juli 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Skjønner godt at han lurte på den smileyen der, er ikke det sånn ironisk ment? Anonymkode: 213dc...1ea Ja det er det jeg bruker den som også😅
MyMichelle Skrevet 4. juli 2022 #7 Skrevet 4. juli 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Skjønner godt at han lurte på den smileyen der, er ikke det sånn ironisk ment? Anonymkode: 213dc...1ea Jeg tenker i hvertfall slik. 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2022 #8 Skrevet 4. juli 2022 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Har en kompis som er opphengt i hvilken smilyes jeg bruker. I dag sendte han meg melding der han spurte om han kunne komme innom i kveld. Jeg svarte: det er greit 🙃. Så sendte han: ?. Hva mener du spurte jeg. Hva betyr🙃, spurte han. Jeg orket ikke å svare. Av og til så slenger jeg på en 😉 uten å tenke på mye over det Litt spesielt å reagere på det,? Anonymkode: 32910...d48 Litt mer spesielt å velge å bruke smilyer du ikke vet betydningen av. Forstår du de ikke, er det jo greit å ikke bruke dem. Eller vil du bli misforstått? Anonymkode: c012b...95b 10 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2022 #9 Skrevet 4. juli 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg vet ikke hva den betyr. Er en oppned smilyes Anonymkode: 32910...d48 Da vil jeg på det sterkeste anbefale deg å ikke bruke smileys. For de betyr noe, og folk vil lese ting inn i det. Det er ikke kompisen din som opptrer urimelig her altså. Anonymkode: 085c6...021 10 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2022 #10 Skrevet 4. juli 2022 Enig med de andre her ang den smiley’en. Og et blunkefjes kan virke provoserende, i noen type tekster. Noen bryr seg ikke om dette, eller tenker ikke over det, andre er sensitive på det. Selv kan jeg undre mang en gang.. og tommel opp som eneste svar, syns jeg er det verste. Anonymkode: da8c0...ceb 1
MyMichelle Skrevet 4. juli 2022 #11 Skrevet 4. juli 2022 Men det kan også være individuelt hvordan man tolker dem. Jeg har venner og venninner som bruker 😁 på forskjellig måte. Noen som lykkelig smil. Noen ironisk. Egentlig er det vel førstnevnte som er korrekt ifølge «bruksanvisningen», men for meg ser det ut som et falskt glis.
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2022 #12 Skrevet 4. juli 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Enig med de andre her ang den smiley’en. Og et blunkefjes kan virke provoserende, i noen type tekster. Noen bryr seg ikke om dette, eller tenker ikke over det, andre er sensitive på det. Selv kan jeg undre mang en gang.. og tommel opp som eneste svar, syns jeg er det verste. Anonymkode: da8c0...ceb Uff den liker jeg ikke🙈uten at jeg har peiling på smileys, synes jeg den er en smule kald. Når jeg skriver til min veninne at jeg henter henne kl 17 hvis det passer, selv prøver jeg å ha hyggelige smilefjes. Og kun får 👍i stedet for en takk for at jeg gidder å være sjåfør, hehe. Overtenker nok. Anonymkode: ad311...ec0 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2022 #13 Skrevet 4. juli 2022 Smileys er nok ofte en stor kilde til misforståelser. Anonymkode: da8c0...ceb 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2022 #14 Skrevet 4. juli 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Uff den liker jeg ikke🙈uten at jeg har peiling på smileys, synes jeg den er en smule kald. Når jeg skriver til min veninne at jeg henter henne kl 17 hvis det passer, selv prøver jeg å ha hyggelige smilefjes. Og kun får 👍i stedet for en takk for at jeg gidder å være sjåfør, hehe. Overtenker nok. Anonymkode: ad311...ec0 Helt enig i at tommel opp som eneste svar virker kaldt. Eller at man ikke gidder å legge bittelitt mer energi i svaret for å vise en litt mer hyggelig tone. Latskap, rett og slett. Jeg kjenner den tommelen automatisk i magen hver gang, litt sånn «puste oppgitt ut».. Anonymkode: da8c0...ceb 2
mingus Skrevet 4. juli 2022 #15 Skrevet 4. juli 2022 Den har jeg kun brukt i sammenhengen "Snart begynner Stranger Things, jeg gleder meg 🙃" fordi opp ned. Har ikke tenkt på den som ironisk da. Og den emojisiden var jo helt grusomt i språk og beskrivelser, ville ikke brukt den som fasiten. "Dette er en virkelig klassisk smiley mann" ja mange klassiske smileys der, noen som smiler i hele tannmunnen sin, men denne 🙂 er ikke en klassiker liksom, bare litt nedlatende og nøytral 😆
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2022 #16 Skrevet 4. juli 2022 Jeg synes smiles blir brukt alt for mye. Særlig av godt voksne folk. Hva er galt med vanlige skrivetegn? Anonymkode: dd19f...1a8
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2022 #17 Skrevet 5. juli 2022 Det er en uting å sende emojier man ikke vet hva betyr. Ikke rart mottaker blir usikker. Anonymkode: 87224...729 1
Kristin70 Skrevet 5. juli 2022 #18 Skrevet 5. juli 2022 14 hours ago, AnonymBruker said: Helt enig i at tommel opp som eneste svar virker kaldt. Eller at man ikke gidder å legge bittelitt mer energi i svaret for å vise en litt mer hyggelig tone. Latskap, rett og slett. Jeg kjenner den tommelen automatisk i magen hver gang, litt sånn «puste oppgitt ut».. Anonymkode: da8c0...ceb Tommel opp = OK. Jeg gidder ikke anstrenge meg for å være ekstra hyggelig når jeg bare skal vise at jeg har tatt i mot en beskjed, det virker utrolig påtatt og masete. 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2022 #19 Skrevet 5. juli 2022 Da lar du hver å sende smilys, verre er det ikke. Anonymkode: ab23a...db7 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2022 #20 Skrevet 5. juli 2022 Tommel opp er da helt greit. Det betyr "informasjon mottatt". Har aldri hatt noe problem med å få den tilsendt. Så har jeg ikke fått den som svar på noe langt eller emosjonelt heller da, den brukes som svar på korte infomeldinger. Anonymkode: aa3db...d39 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå