Gå til innhold

Reise fra ettåring i en uke.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

En som er kjent fra Tik Tok er på én uke ferie fra ungen sin på ett år 😭 Begge foreldrene er på reise. Hva feiler det slike mennesker? Er behovet for egentid så stort, at barnets beste kommer totalt i annen rekke? 

Anonymkode: 5056f...822

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Så lenge barnet er godt ivaretatt av en trygg omsorgsperson går det nok helt fint. Ikke noe jeg hadde valgt selv med mine, men hadde ikke dømt andre, så lenge barnet er med noen de kjenner godt som sagt. 

Anonymkode: 0093d...d11

• Liker 18
  • Hjerte 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Så lenge barnet er godt ivaretatt av en trygg omsorgsperson går det nok helt fint. Ikke noe jeg hadde valgt selv med mine, men hadde ikke dømt andre, så lenge barnet er med noen de kjenner godt som sagt. 

Anonymkode: 0093d...d11

Prøver å forstå hvordan det er mulig å gjøre noe slikt. Kunne forstått en helg, men en hel uke? Lurer på om de forstår konsekvensene dette kan få for barnet 🤔

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

En som er kjent fra Tik Tok er på én uke ferie fra ungen sin på ett år 😭 Begge foreldrene er på reise. Hva feiler det slike mennesker? Er behovet for egentid så stort, at barnets beste kommer totalt i annen rekke? 

hva i all verden har du noe med det og gjøre? ser ikke problemet, var borte var min både når hn var 8mnd og 11mnd ene gangen 1 uke den andre gangen en lang helg, ingen skadder/tilknyttling skader på hn, er 9 nå.  Så lenge barnet er hos noe kjente år det helt fint

Anonymkode: 924b4...95d

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Med mindre du har forsket på dette eller har utdanning innen barnepsykologi så syns jeg ikke du skal uttale deg. 

Anonymkode: 4b0af...40d

• Liker 8
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

hva i all verden har du noe med det og gjøre? ser ikke problemet, var borte var min både når hn var 8mnd og 11mnd ene gangen 1 uke den andre gangen en lang helg, ingen skadder/tilknyttling skader på hn, er 9 nå.  Så lenge barnet er hos noe kjente år det helt fint

Hvorfor gjorde dere det? 

Og for å dekke min nysgjerrighet, var dere ung og har dere lavere utdanning? 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvorfor gjorde dere det? 

Og for å dekke min nysgjerrighet, var dere ung og har dere lavere utdanning? 

vi var ikke veldig unge nei, rundt 26 og 28, ikke lav utdannet heller. vi var på ferie

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Begge mine foreldre reiste bort en uke da jeg var ca 9 måneder. Jeg hadde det fint hos farmor. Men jeg hadde nok ikke gjort det samme selv nå når man vet mer om tilknytning osv. 

Anonymkode: 65177...5fb

AnonymBruker
Skrevet

Min mor passet min datter i 1 uke når hun riktignok var 1,5år gammel😊 de hadde en topp uke der de koste seg glugg ihjel sammen, og hun har virkelig ikke tatt noe som helst skade av det 😊 de hadde tilbringt mye tid sammen på forhånd, mamma er ung og sprek, samtidig som at jeg og barnefar er voksen nok til å reflektere over om dette var det rette valget å ta 😊 

Anonymkode: f8591...1b4

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Hjelpede meg.

Er dette verdens største sorg? 😅

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hadde jeg ikke fullammet hadde jeg reist fra 3åringen og 5 mnd lillebror for en uke på barnefri ferie på sekundet 😂

Anonymkode: dacaf...dfb

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Reise fra et av barna våre i nesten en uke under 1 år. Hadde ikke noe valg pga fødsel på et større sykehus langt unna, men ungen hadde det som plommen i egget hos besteforeldre. Så ikke ut til at h*n fikk noen senskader av det eller slikt. 

Anonymkode: 357b2...794

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Du vet at barn vokser opp både i flykningeleirer  og barnehjem? 

Anonymkode: a612b...4a8

• Liker 5
Skrevet

Jeg skal ikke dømme andre, foreldre må få reise når de vil, selv om de har små barn. Men jeg hadde aldri greid å reise fra min da han bare var en ettåring. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Du vet at barn vokser opp både i flykningeleirer  og barnehjem? 

Anonymkode: a612b...4a8

Og det tenker du er optimalt? 

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Mange barn sitter hjemme alene i flere uker før og etter fellesferien da foreldre jobber. Ikke alle har sfo. Flere og flere skiller seg og har barna 50% hver. Dvs en uke her og en uke der. Blir jo akkurat som det da. 1uke vekke ,men fra foreldre som pleier kjærligheten sammen. Heldig de som får pleie kjærligheten og nyte hverandre og barnet som blir godt i vare tatt hos besteforeldre eller andre gode omsorgspersoner. Gode minner for alle. Barnet er 8år så det går fint så lenge det er vant til å sove vekke. Vi har ikke noen besteforeldre eller pass , så da er det alltid oss og barna. Men det er kos. Men det er ikke rart folk skiller seg idag. Jobb, overtid , barn ,bhg,skole, dugnader og aktiviteter og alt som skal følges opp som er MYE mer enn før som forventes!

Hadde barnet vært mindre hadde jeg ikke gjort det men dette går nok fint så lenge barnet selv vil og klarer det! 

Anonymkode: a3b06...ed0

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Mange barn sitter hjemme alene i flere uker før og etter fellesferien da foreldre jobber. Ikke alle har sfo. Flere og flere skiller seg og har barna 50% hver. Dvs en uke her og en uke der. Blir jo akkurat som det da. 1uke vekke ,men fra foreldre som pleier kjærligheten sammen. Heldig de som får pleie kjærligheten og nyte hverandre og barnet som blir godt i vare tatt hos besteforeldre eller andre gode omsorgspersoner. Gode minner for alle. Barnet er 8år så det går fint så lenge det er vant til å sove vekke. Vi har ikke noen besteforeldre eller pass , så da er det alltid oss og barna. Men det er kos. Men det er ikke rart folk skiller seg idag. Jobb, overtid , barn ,bhg,skole, dugnader og aktiviteter og alt som skal følges opp som er MYE mer enn før som forventes!

Hadde barnet vært mindre hadde jeg ikke gjort det men dette går nok fint så lenge barnet selv vil og klarer det! 

Anonymkode: a3b06...ed0

Det er forskjell på en 8 åring og en unge som ikke har fylt ett år. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

To ned. Barnet tar ingen langvarig skade av dette. 

Anonymkode: 3cc3d...d54

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Da er det bare for foreldre å slutte med enhver aktivitet som medfører noen som helst form for risiko, spesielt om de utfører aktiviteten samtidig! Med denne tankegangen kan ikke foreldre finne på å måtte legges inn på sykehus samtidig, for stakkars barnet kommer til å dø. Bare å selge bilen, folkens.

Anonymkode: 1f977...879

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Var borte én liten uke i min venninnes bryllup i et annet land da min eldste var 9 måneder. Hun var med besteforeldre. 

Ts vil bare lage drama. Så lenge barna er godt ivaretatt, så går det helt fint. 

Anonymkode: c4596...df6

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...