AnonymBruker Skrevet 4. juli 2022 #1 Skrevet 4. juli 2022 Jeg er 22 år og har nettopp funnet ut av at jeg er gravid (første gang). Jeg går på AAP og er ikke i noe jobb/praksis nå. Jeg har veldig lyst til å beholde barnet, men er i tvil pga økonomi. Jeg bor med kjæresten min som har fast jobb (har vært kjærester i 6år). Er det noen som har erfaringer med å få barn, når man ikke er i jobb? vil det bli håpløst eller vil det kunne fungere. Setter pris på serriøse svar! Anonymkode: b31c4...faa
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2022 #2 Skrevet 4. juli 2022 Dette kan fungere veldig fint. Barndomsvenninnen min ble gravid som 19 år, og startet utdanning rett etter permisjon. Du har fortsatt krav på alt annet som andre gravide har. Istedenfor permisjonspenger fra jobb, kan du få foreldrepenger fra nav. Du kan også søke engangsstønad. Lykke til 🥰 Anonymkode: 28051...d5a 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2022 #3 Skrevet 4. juli 2022 Statistisk sett er det overveiende sannsynlighet for at forholdet går dukken. Men, i Norge så betyr ikke det at alt går til helvete. Du har NAV som gir dere veldig mye støtte, og du har barnebidrag fra en far med fast jobb. Om du ønsker å basere ungens og ditt liv på dette, er opp til deg. Anonymkode: 35280...f5d 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2022 #4 Skrevet 4. juli 2022 Så var det den sjekkliste før mann får barn da. Du er 22 år, går på aap. Hvorfor går du på aap Anonymkode: 59fd1...616 1 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2022 #5 Skrevet 4. juli 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Så var det den sjekkliste før mann får barn da. Du er 22 år, går på aap. Hvorfor går du på aap Anonymkode: 59fd1...616 Er det noe du har noe med? Anonymkode: 6e0b6...96f 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2022 #6 Skrevet 4. juli 2022 Jeg hadde ønsket å være sikker på at jeg kan forsørge meg selv før jeg satt barn til verden. Med AAP og så permisjon blir det en lang stund du ikke jobber, det kan bli tøft å komme tilbake i arbeidslivet etterpå da, særlig om det skulle skjære seg med kjæresten din. Anonymkode: e2a3f...59e 1
anonymfordijegvil Skrevet 4. juli 2022 #7 Skrevet 4. juli 2022 (endret) Jeg ba om seriøse svar. Takk til dere som svarer meg ordentlig og saklig ❤️ Til dere som lurer på hvorfor jeg går på AAP, så er ikke det noe jeg ønsker å dele. Eneste er at jeg prøver hver dag på å finne en jobb som passer for meg, etter flere år med problemer på forrige arbeidsplass. Til dere som sier at forholdet mellom meg og min kjæreste mest sannsynlig vil gå til helvete- så vil jeg bare si at dere veit ingenting om vårt forhold. Dere har kanskje erfaringer selv? ikke veit jeg. Det er utrolig at så mange kan dømme meg og mine uten å vite hvem jeg er eller hvordan mitt liv er. Vær så snill å hold dere saklige, det er alt jeg ber om. Endret 4. juli 2022 av anonymfordijegvil
A.nonymia Skrevet 4. juli 2022 #8 Skrevet 4. juli 2022 Å få barn mens du mottar AAP gikk helt fint her. Du får samme sum i foreldrepenger som du får i AAP nå. Jeg hadde AAP, var i morspermisjon og fikk meg jobb etter dette. Mannen min hadde 100% fast. Gikk helt fint. Lykke til og gratulerer med graviditeten 😊 1 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2022 #9 Skrevet 4. juli 2022 anonymfordijegvil skrev (21 minutter siden): Jeg ba om seriøse svar. Takk til dere som svarer meg ordentlig og saklig ❤️ Til dere som lurer på hvorfor jeg går på AAP, så er ikke det noe jeg ønsker å dele. Eneste er at jeg prøver hver dag på å finne en jobb som passer for meg, etter flere år med problemer på forrige arbeidsplass. Til dere som sier at forholdet mellom meg og min kjæreste mest sannsynlig vil gå til helvete- så vil jeg bare si at dere veit ingenting om vårt forhold. Dere har kanskje erfaringer selv? ikke veit jeg. Det er utrolig at så mange kan dømme meg og mine uten å vite hvem jeg er eller hvordan mitt liv er. Vær så snill å hold dere saklige, det er alt jeg ber om. Bynte å jobbe som 10 åring du eller? Får håpe du har en veileder på Nav som ikke sier at hvis du er frisk nok til å gjennomføre svangerskap, fødsel samt å ta deg av barn, er du frisk nok til å jobbe... Anonymkode: 69e2b...20b 2
anonymfordijegvil Skrevet 4. juli 2022 #10 Skrevet 4. juli 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Bynte å jobbe som 10 åring du eller? Får håpe du har en veileder på Nav som ikke sier at hvis du er frisk nok til å gjennomføre svangerskap, fødsel samt å ta deg av barn, er du frisk nok til å jobbe... Anonymkode: 69e2b...20b Begynte å jobbe der da jeg var 15 år. og Veilederen min veit at jeg er frisk nok til å jobbe nå. Spar meg for de ekle kommentarene, du veit ingenting om helsen min eller mitt arbeidsliv.
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2022 #11 Skrevet 4. juli 2022 anonymfordijegvil skrev (11 minutter siden): Begynte å jobbe der da jeg var 15 år. og Veilederen min veit at jeg er frisk nok til å jobbe nå. Spar meg for de ekle kommentarene, du veit ingenting om helsen min eller mitt arbeidsliv. Hvorfor mottar du da aap? Det er svindel. Anonymkode: c77d6...899 4
anonymfordijegvil Skrevet 4. juli 2022 #12 Skrevet 4. juli 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvorfor mottar du da aap? Det er svindel. Anonymkode: c77d6...899 Det er jo ikke det? herregud. Jeg har jo ikke fått meg noen jobb enda! jeg mottar AAP frem til jeg jobber over 50%, noe som jeg ikke gjør enda. Les deg opp litt 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2022 #13 Skrevet 4. juli 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Hvorfor mottar du da aap? Det er svindel. Anonymkode: c77d6...899 Åherregud folk 😂 Anonymkode: 6e0b6...96f 3
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2022 #14 Skrevet 4. juli 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Er det noe du har noe med? Anonymkode: 6e0b6...96f Har ikke noe med det, men det sier mye om fremtidsutsiktene. Mor er 22 år, går på aap. Hvis hun går på aap grunnet store mentale utfordringer, er det heldig eller uheldig for barnet? Jobben med å få barn er ikke den tyngste jobben for å si det slik. Det er først når barnet blir født det blir virkelig utfordrende. Det forstår du helt sikkert, men du synes vel ikke det er då viktig hvis kvinnen har kjempelyst på barn.. Så ordner liksom akt seg. Dessverre mange barn som lider av denne egoistiske tankegangen. Anonymkode: 59fd1...616 2
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2022 #15 Skrevet 4. juli 2022 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Har ikke noe med det, men det sier mye om fremtidsutsiktene. Mor er 22 år, går på aap. Hvis hun går på aap grunnet store mentale utfordringer, er det heldig eller uheldig for barnet? Jobben med å få barn er ikke den tyngste jobben for å si det slik. Det er først når barnet blir født det blir virkelig utfordrende. Det forstår du helt sikkert, men du synes vel ikke det er då viktig hvis kvinnen har kjempelyst på barn.. Så ordner liksom akt seg. Dessverre mange barn som lider av denne egoistiske tankegangen. Anonymkode: 59fd1...616 Jøss for noen konklusjoner du klarer å trekke Anonymkode: 6e0b6...96f 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2022 #16 Skrevet 4. juli 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Dette kan fungere veldig fint. Barndomsvenninnen min ble gravid som 19 år, og startet utdanning rett etter permisjon. Du har fortsatt krav på alt annet som andre gravide har. Istedenfor permisjonspenger fra jobb, kan du få foreldrepenger fra nav. Du kan også søke engangsstønad. Lykke til 🥰 Anonymkode: 28051...d5a Man får ikke både foreldrepenger og engangsstønad. Man får bare en av delene. Hva som lønner seg kommer an på hva man får utbetalt på aap (som blir ca det samme i foreldrepenger) Anonymkode: 49669...853 1
Sofakona Skrevet 5. juli 2022 #17 Skrevet 5. juli 2022 Jeg gikk arbeidsledig når vi ble gravid. Fikk engang stønad og far jobber fulltid. Vi hadde bil hus og hund. Og vi klarte oss bra:) 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2022 #18 Skrevet 5. juli 2022 Sofakona skrev (43 minutter siden): Jeg gikk arbeidsledig når vi ble gravid. Fikk engang stønad og far jobber fulltid. Vi hadde bil hus og hund. Og vi klarte oss bra:) Folk reagerer mer på at ts går på aap. Som om aap = helt ubrukelig og døden nær av sykdom. Anonymkode: 6e0b6...96f
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2022 #19 Skrevet 5. juli 2022 anonymfordijegvil skrev (17 timer siden): Jeg ba om seriøse svar. Takk til dere som svarer meg ordentlig og saklig ❤️ Til dere som lurer på hvorfor jeg går på AAP, så er ikke det noe jeg ønsker å dele. Eneste er at jeg prøver hver dag på å finne en jobb som passer for meg, etter flere år med problemer på forrige arbeidsplass. Til dere som sier at forholdet mellom meg og min kjæreste mest sannsynlig vil gå til helvete- så vil jeg bare si at dere veit ingenting om vårt forhold. Dere har kanskje erfaringer selv? ikke veit jeg. Det er utrolig at så mange kan dømme meg og mine uten å vite hvem jeg er eller hvordan mitt liv er. Vær så snill å hold dere saklige, det er alt jeg ber om. Det går fint :). Akkurat i samme sit som deg og det går fortsatt bra og fortsatt gift ❤️. Ikke hør på trolle folka her😂😂😂 Anonymkode: 10736...649 1
Sofakona Skrevet 5. juli 2022 #20 Skrevet 5. juli 2022 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Folk reagerer mer på at ts går på aap. Som om aap = helt ubrukelig og døden nær av sykdom. Anonymkode: 6e0b6...96f Enig..kan si jeg har 2 barn ...jeg har 3n kronisk sykdom som gjør det vanskelig å jobbe. Jeg har også depresjon og angst...det betyr ikke at jeg er dårlig mor.. Aap betyr ikke noe annet en at man ikke klarer alt her i verden. At man kan lytte til kroppen og få litt støtte 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå