AnonymBruker Skrevet 4. juli 2022 #1 Skrevet 4. juli 2022 Har angret som en hund over at jeg ikke valgte tannregulering da jeg var barn. Fikk vite av tannlegen at jeg hadde tenner hvor det var 50/50 på nødvendigheten av tannregulering. Og som barn velger man da selvfølgelig å ikke ha tannregulering om man ikke måtte. Nå som voksen ergrer jeg meg over det, såppass mye at jeg er villig til å betale den kostnaden for å få det. Noen som har hatt tannregulering som voksen før? Hvordan var det? Anonymkode: ced89...3cf 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2022 #2 Skrevet 4. juli 2022 Ja, jeg tok Invisalign Fornøyd med det. Endret ikke på kjeve, endret bare kosmetisk. Jeg hadde ikke bittfeil, så trengte ikke det og ønsket det heller ikke. Anonymkode: afe79...b85
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2022 #3 Skrevet 4. juli 2022 Jeg hadde for fem-seks år siden. "Usynlig" på baksiden i overkjeve, hvite klosser på forsiden i underkjeve. Tok ca et år, kostet 47,000 totalt, var omtrent like ubehagelig som forventet. Helt greit, altså. Anonymkode: 775af...196
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2022 #4 Skrevet 4. juli 2022 Jeg har akkurat tatt av tannreguleringen etter 2,5 år med regulering i voksen alder. Jeg hadde en stor bittfeil (overbitt), som også ble regulert i barndommen, men ikke tilstrekkelig og bittet hadde sklidd tilbake. Jeg hadde streng og hvite klosser i over- og underkjeve. Det var ikke spesielt vondt, litt ømt etter en time hvor det ble strammet til, men ikke så mye at det gjorde noe. Jeg syns imidlertid det var ganske plagsomt med matrester som satte seg fast og i det hele tatt plagsomt å spise. Jeg har måttet tygge forsiktig og unngå harde og seige matvarer for å ikke ødelegge reguleringen, og jeg syns det har vært så mye jeg har måttet unngå at det har plaget meg. Det har ført til vektnedgang som ikke var ønsket. Nå som jeg er ferdig, syns jeg at det var verdt det. Det ser bedre ut, og for min del er også tyggefunksjonen bedret og jeg er helt kvitt smerter og ubehag i kjevene. Men om jeg hadde fått beskjed i dag om 2,5 år til med reguleringen, eller gå tilbake til utgangspunktet, hadde jeg blitt ganske fortvilet. Anonymkode: bbd89...eea
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2022 #5 Skrevet 4. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg hadde for fem-seks år siden. "Usynlig" på baksiden i overkjeve, hvite klosser på forsiden i underkjeve. Tok ca et år, kostet 47,000 totalt, var omtrent like ubehagelig som forventet. Helt greit, altså. Anonymkode: 775af...196 Jeg gjorde det slik også - kostet litt ekstra fordi jeg ville ha på baksiden oppe, men virkelig verdt pengene😉 Det eneste jeg angrer på er at jeg venter så lenge før jeg gjorde det😆 Anonymkode: b6415...ecc
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2022 #6 Skrevet 4. juli 2022 Jeg fikk når jeg var 22, så "voksen og voksen". Jeg tok den gode gamle varianten, betalte vel 25000 kr for et år. For meg var det ikke verdt de ekstra pengene for den "usynlige" varianten. Det tok bare et år uansett. Anonymkode: 7d3e2...fb6
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2022 #7 Skrevet 4. juli 2022 Nesten alt av tannregulering går tilbake til utgangspunktet. Jeg hadde regulering som 12-13-åring, allerede i slutten av tenåra var det meste gått tilbake, og etter at jeg fikk visdomstennene ble det enda mer fucka opp. Det er ikke verd det, med mindre du har faktiske problemer med å tygge/spise. Anonymkode: 710d4...4f8
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2022 #8 Skrevet 4. juli 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Nesten alt av tannregulering går tilbake til utgangspunktet. Jeg hadde regulering som 12-13-åring, allerede i slutten av tenåra var det meste gått tilbake, og etter at jeg fikk visdomstennene ble det enda mer fucka opp. Det er ikke verd det, med mindre du har faktiske problemer med å tygge/spise. Anonymkode: 710d4...4f8 Hadde du retainer på baksiden etter avsluttet behandling, og skinne på natt? Anonymkode: b6415...ecc
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2022 #9 Skrevet 4. juli 2022 Høres ut som meg, men det var mamma som sa «Da trenger hun ikke» Hvordan fungerer det med betaling? Får man en kjemperegning eller er det litt og litt? Anonymkode: 3f502...a50
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2022 #10 Skrevet 4. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nesten alt av tannregulering går tilbake til utgangspunktet. Jeg hadde regulering som 12-13-åring, allerede i slutten av tenåra var det meste gått tilbake, og etter at jeg fikk visdomstennene ble det enda mer fucka opp. Det er ikke verd det, med mindre du har faktiske problemer med å tygge/spise. Anonymkode: 710d4...4f8 Men fikk du streng oppe og nede - samt nattskinne? Jeg har tatt Invisalign - og har begge deler som endel av opplegget. Skinne tenker jeg bruke for alltid mer eller mindre. Iallefall inntil jeg ikke bryr meg om de endres tilbake (muøig jeg gir F som 80åring ) AnonymBruker skrev (1 time siden): Høres ut som meg, men det var mamma som sa «Da trenger hun ikke» Hvordan fungerer det med betaling? Får man en kjemperegning eller er det litt og litt? Anonymkode: 3f502...a50 Jeg har Invisalign, betalte det meste med en gang - men kunne delt det noe opp. Men første betaling var vel på 13.000. Tror keg endte på 40 etellerannet, jeg gjorde litt ekstra kosmetisk (bleking+litt til). Anonymkode: afe79...b85
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå