Gulvplanke Skrevet 4. juli 2022 #1 Del Skrevet 4. juli 2022 Hadde aldri trodd jeg skulle opprette en prøvedagbok, men her er jeg. Jeg er 34 år og samboer med en mann på 35. Vi skal nå prøve på vårt første barn, og jeg er pessimistisk før vi har begynt. Har en dårlig følelse av at jeg ikke er så fertil (aldri sjekket dette, så kun en følelse) og at vi kommer til å bruke en del tid på å bli gravide. Vi er friske og sunne begge to, men mannen snuser og jeg håper han vil slutte med dette nå som vi skal prøve. Rundt meg har flere og flere fått barn de senere årene, de fleste har blitt gravide ganske raskt. En del av meg er redd bare for å begynne å prøve og se at det kanskje ikke klaffer for oss med en gang. Det er vel derfor jeg har behov for denne dagboka, jeg klarer ikke helt å dele alt dette med de rundt meg, så det er fint å få skrevet fra seg. Så, nå går vi i gang med PP1! Har lest en del om eggløsning og eggløsningsslim, og egentlig konkludert med at jeg ønsker å begynne med eggløsningstest allerede i PP1. Jeg har relativt stabil syklus (og har ikke brukt prevensjon på ganske lenge, vi har brukt kondom det siste året), men ikke så mye eggløsningsslim, og jeg tror det kommer i forkant av EL, men veldig usikker på hvor mange dager før. EL-smerter syns jeg også varierer en del. Så tror derfor det kan være fint å rett og slett bruke eggløsningstester og bli litt kjent med lutealfasen. Jeg gikk for de dyreste digitale eggløsningstestene nå, så får vi se om jeg må begynne med de strimlene etter hvert. Neste eggløsning tror jeg er om ca 3 uker, så da får det bli en oppdatering. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flamme Skrevet 4. juli 2022 #2 Del Skrevet 4. juli 2022 Masse lykke til 🤩 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaffemor Skrevet 5. juli 2022 #3 Del Skrevet 5. juli 2022 Lykke til med prøvingen! For en spennende og nervepirrende tid ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gulvplanke Skrevet 28. juli 2022 Forfatter #4 Del Skrevet 28. juli 2022 PP1 Jeg begynte PP1 med digital eggløsningstest, men leste ikke godt nok på bruksanvisningen. Jeg regnet med EL ca 27. juli, og begynte testingen den 23. Forstod etterpå at det egentlig var litt sent, og jeg burde begynt testingen før. Attpåtil ble jeg syk, og fikk ikke testet den 24. Men 25. testet jeg og da viste testen maksimal fertilitet. Da hadde også EL-slimet begynt å vise seg, men jeg har ikke så mye EL-slim, så syns det er vanskelig å vite om det er rett før. Det ble prøving da mandag 25. og tirsdag 26., og jeg tror jeg hadde EL enten tirsdag eller onsdag. I går og i dag er vi ikke samme sted og fikk dessverre ikke prøvd, så da ble det kanskje 2 fertile prøvedager denne måneden. Jeg har ingen forventninger om at dette skal klaffe på første forsøk, så jeg prøver allerede å sjekke litt i kalenderen når jeg skal teste eggløsning fra neste måned. Skulle ønske jeg hadde litt mer symptomer på EL, det er enkelte måneder jeg får skikkelig murring, men stort sett ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gulvplanke Skrevet 10. august 2022 Forfatter #5 Del Skrevet 10. august 2022 Fikk mensen i dag. Men jeg hadde ingen forventninger om klaff på første forsøk, så det var egentlig greit at den bare kom nå og ikke var sen. Det positive er at jeg hadde nok eggløsning den dagen jeg trodde, og det vil si at jeg stort sett får eggløsningsslim de to siste dagene før EL, og eggløsningen ser ut til å alltid være 14 dager før menustrasjonen. Så jeg tror jeg har veldig stabile sykluser, og sammen med eggløsningstester så håper jeg det da skal være litt lettere å i alle fall time prøvingen. En litt slitsom ting er at jeg har blitt opphengt i at det hadde vært veldig praktisk å bli gravid før jul, i forhold til barnehageopptak. Men jeg vet jo at dette ikke er noe man råder over selv, så håper jeg kan være avslappet også de neste månedene hvis prøvingen tar litt tid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gulvplanke Skrevet 25. august 2022 Forfatter #6 Del Skrevet 25. august 2022 PP2 PP2 utgikk dessverre da jeg måtte gjennomgå en gynekologisk undersøkelse som gjorde at jeg ikke fikk ha samleie i en del dager. Ble veldig frustrert på den dårlige timingen der og da, men i det lange løp så har det vel lite å si. Jeg har vel kortere syklus enn flere med ca 26 dager, så totalt på et år blir det vel flere forsøk enn en del andre har. Denne måneden fikk jeg mye mer el-slim og også eggløsningssmerter, det har jeg ikke hatt de siste månedene som jeg kan huske. Det er i alle fall greit at kroppen sier ifra når ting skjer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gulvplanke Skrevet 1. november 2022 Forfatter #7 Del Skrevet 1. november 2022 PP3: Forrige forsøk ble det prøving kun 3 dager før antatt EL, så det klaffet ikke så veldig. 😕 Det er virkelig ikke lett å få det til å klaffe når en er bortreist, så jeg ser allerede nå at vi kanskje må bør forsøke å planlegge litt rundt prøvingen. PP4: Nå neste prøving har vi selvfølgelig besøk i tre dager rundt EL, men vi skal prøve å få lagt inn disse aksjene uansett. Vi har begge blitt litt mer utålmodige nå, også fordi flere rundt oss har blitt gravide nå. Jeg er jo 34 år og lurer litt på hvor lenge vi skal prøve før vi går og sjekker fertiliteten. Hvis det faktisk er noe galt så er det jo like greit å vite det nå som senere. Men jeg tror vi i alle fall må gi det 6 forsøk før vi begynner å bruke penger på noen undersøkelser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gulvplanke Skrevet 29. mars 2023 Forfatter #8 Del Skrevet 29. mars 2023 Hei, en status fra meg som fortsatt ikke er gravid. Vi har nå prøvd i 10PP-er og har blitt utredet. Mannen har såvidt litt redusert kvalitet på svømmerne, men det var vanskelig å si om det kunne være utslagsgivende. Hos meg er ingenting galt, som er litt ironisk da jeg alltid har hatt en følelse av at jeg ikke er så fertil. Grunnen til at jeg er frustrert er at jeg har veldig stabile sykluser, omtrent på dagen. Jeg føler vi dermed har truffet godt på eggløsning nå 10 ganger og jeg har ikke fått en kjemisk eller noen ting på de 10 forsøkene. Det ser dermed ut til at vi må henvises til prøverør, og bare kan håpe å bli gravide naturlig mens vi venter. Rundt oss har de fleste fått barn, og mange spør om når det er vår tur. Nå har jeg kommet dit at jeg ikke tør håpe på noe lenger. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
shikarni12 Skrevet 29. mars 2023 #9 Del Skrevet 29. mars 2023 Hva slags utredning har du vært igjennom? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gulvplanke Skrevet 29. mars 2023 Forfatter #10 Del Skrevet 29. mars 2023 17 minutter siden, shikarni12 said: Hva slags utredning har du vært igjennom? Tror det er den standardutredningen? Blodprøver, GU, ultralyd, sjekk av stoffskifte, og flere andre ting. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå