AnonymBruker Skrevet 4. juli 2022 #1 Skrevet 4. juli 2022 Hadde bare en tanke. Hva om jeg kjøper weekend pass for 2499,- nå som det er early bird billett til salgs, og selger det ut igjen for mye mer neste år? Da kan jeg tjene penger på desperate folk som ønsker billett. Eller jeg kan velge å gå selv, har jo hatt litt lyst til å dra på palmesus hele livet. Er det forresten lovlig å selge billetter privat? Anonymkode: a1c8f...132
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2022 #2 Skrevet 4. juli 2022 Det er ikke lov å selge de videre for høyere pris enn utsalgspris. Anonymkode: 4802b...698 8 3
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2022 #3 Skrevet 4. juli 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er ikke lov å selge de videre for høyere pris enn utsalgspris. Anonymkode: 4802b...698 Dette! Er faktisk brudd på loven og arrangøren og kjøper kan anmelde deg. Anonymkode: 31755...83f 2 1
Million Skrevet 4. juli 2022 #4 Skrevet 4. juli 2022 https://lovdata.no/artikkel/videresalg_av_billetter__«svartebors»/1278 Videresalg av billetter. «Svartebørs» Ved større konserter og svært populære idrettsarrangementer er det ofte et tilbud til etternølere og andre interesserte om å få kjøpt billetter til «svartebørspris». Dette salget er forbudt i Norge. 2
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2022 #5 Skrevet 4. juli 2022 Seriøst, er det ulovlig? Mange venner selger dette til andre venner for høyere pris og det florerer jo av facebook grupper der man selger og kjøper. TS Anonymkode: a1c8f...132
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2022 #6 Skrevet 4. juli 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Seriøst, er det ulovlig? Mange venner selger dette til andre venner for høyere pris og det florerer jo av facebook grupper der man selger og kjøper. TS Anonymkode: a1c8f...132 Seriøst. Det er ulovlig og straffbart Anonymkode: 85520...2e9 3
Gidavmeg Skrevet 4. juli 2022 #7 Skrevet 4. juli 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Seriøst, er det ulovlig? Mange venner selger dette til andre venner for høyere pris og det florerer jo av facebook grupper der man selger og kjøper. TS Anonymkode: a1c8f...132 Hørt om svartebørs?
Flamme Skrevet 4. juli 2022 #8 Skrevet 4. juli 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Seriøst, er det ulovlig? Mange venner selger dette til andre venner for høyere pris og det florerer jo av facebook grupper der man selger og kjøper. TS Anonymkode: a1c8f...132 Ja. Ulovlig. 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2022 #9 Skrevet 4. juli 2022 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Seriøst, er det ulovlig? Mange venner selger dette til andre venner for høyere pris og det florerer jo av facebook grupper der man selger og kjøper. TS Anonymkode: a1c8f...132 Det er likevel ulovlig og treffer de på «feil person» kan den personen anmelde dem for å selge på svartebørs. Anonymkode: 44d1b...7f0 2
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2022 #10 Skrevet 4. juli 2022 Jeg har gjort det…. Men det var til russetreff. Måtte kjøpe svindyr billett når jeg var russ, så kjøpte jeg ordinær billett året etter, og solgte dyrt. Anonymkode: 99711...d75
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2022 #11 Skrevet 5. juli 2022 Million skrev (12 timer siden): https://lovdata.no/artikkel/videresalg_av_billetter__«svartebors»/1278 Videresalg av billetter. «Svartebørs» Ved større konserter og svært populære idrettsarrangementer er det ofte et tilbud til etternølere og andre interesserte om å få kjøpt billetter til «svartebørspris». Dette salget er forbudt i Norge. Så er spørsmålet hva er større? Og svært populære? Anonymkode: 0a182...782
Million Skrevet 5. juli 2022 #12 Skrevet 5. juli 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Så er spørsmålet hva er større? Og svært populære? Anonymkode: 0a182...782 Du leser bare artikkelen, ikke lovteksten. Lovteksten sier ikke noe om størrelsen på arrangementet, det er bare nettartikkelen som gjør det som eksempel. Loven er klar: § 1. Det er forbudt å selge billetter til kultur- og idrettsarrangementer til en høyere pris enn den som er påført billetten fra arrangørens side, eller som billetten første gang ble solgt for. Dersom billetten er solgt gjennom en annen aktør enn arrangøren på grunnlag av avtale mellom arrangøren og aktøren, og det er betalt en særskilt billettavgift som fremgår av billetten, kan billettavgiften også være inkludert i salgsprisen ved videresalg. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå