Gjest gjest1 Skrevet 16. november 2005 #1 Skrevet 16. november 2005 I går kveld da jeg lå stille og fredelig i sofaen min og så på film, sa det "PANG" og glassbordet mitt eksploderte og glasset sprutet over ALT! Hunden som lå på teppet ved siden av bordet, spratt ut og løp ut i gangen mens glass spruten stod til alle kanter. Jeg lå fortsatt i sofaen med glassbiter over hele meg. Må si at det var en syk opplevelse. Jeg var ganske så shaky lenge etterpå. Glassbitene laget "gnitrelyder" i flere timer etterpå, så jeg turde ikke å plukke dem opp i tilfelle de skulle sprette utover alt igjen. Dette bordet kjøpte jeg i juli, så det er ganske så nytt. Jeg har tenkt å klage på det i morgen, men vet ikke helt hva jeg skal si. Jeg har tatt bilder som jeg har som "bevis" hvis de spør. Noen som har opplevd lignende?
Leo Skrevet 16. november 2005 #2 Skrevet 16. november 2005 Nei, men jeg leste om det i sommer! Antar det var et bord hvor glassplaten lå i en slags "ramme"?
Gjest gjest1 Skrevet 16. november 2005 #3 Skrevet 16. november 2005 Nei, men jeg leste om det i sommer! Antar det var et bord hvor glassplaten lå i en slags "ramme"? ← På en måte. Det var to glassplater. Den i frostet glass i midten ble ødelagt. Resten er intakt.
skrue Skrevet 16. november 2005 #4 Skrevet 16. november 2005 Det må ha vært et slags spenn i glasset. Kanskje fordi det yttre glasset holdt det indre for fast. Glassbitene fyker i alle retninger fordi slike glass ikke er laminerte slik bilvinduer er.
Gjest Pjusk Skrevet 16. november 2005 #5 Skrevet 16. november 2005 Jeg har hørt det samme skje med dusjkabinett. Og hos ei venninne skjedde dette med en "glassvegg /dusjvegg" de hadde på badekaret.
MiniMjau Skrevet 16. november 2005 #6 Skrevet 16. november 2005 Dette kan jo være aldeles livsfarlig! Jeg hadde gått til forhandleren og klaget og bedt sjekke ut saken og evt trekke bordene tilbake..
Gjest Catwoman Skrevet 16. november 2005 #7 Skrevet 16. november 2005 Jeg har tre glassbord i leiligheten....men det er ingen doble glass og heller ingen kant rundt glasset. Så da er det kanksje ikke så risikabelt..
Gjest Gjest Skrevet 16. november 2005 #8 Skrevet 16. november 2005 Trodde dette var et tulleinnlegg utfra overskriften (så for meg et bord i tre, jeg da...). Men glass (herdet?) kan eksplodere i masse småbiter, ja (det fant du jo ut). Tror glasset først må ha blitt svekket feks ved at det har fått et slag eller noe, og det at det står i spenn har sikkert også avgjørende betydning. Noe av det samme skjer jo med drikkeglass innimellom - ei venninne opplevde dette på en kafè hvor glasset bare eksploderte da hun grep etter det ved disken. Komisk i ettertid, men ganske dramatisk. Hun skar seg jo også. Uansett - jeg er sikker på du har rett til erstatning på grunn av dette.
Gjest gjest1 Skrevet 16. november 2005 #9 Skrevet 16. november 2005 Trodde dette var et tulleinnlegg utfra overskriften (så for meg et bord i tre, jeg da...). Men glass (herdet?) kan eksplodere i masse småbiter, ja (det fant du jo ut). Tror glasset først må ha blitt svekket feks ved at det har fått et slag eller noe, og det at det står i spenn har sikkert også avgjørende betydning. Noe av det samme skjer jo med drikkeglass innimellom - ei venninne opplevde dette på en kafè hvor glasset bare eksploderte da hun grep etter det ved disken. Komisk i ettertid, men ganske dramatisk. Hun skar seg jo også. Uansett - jeg er sikker på du har rett til erstatning på grunn av dette. ← Bordet har ikke fått noe slag. Ikke hadde jeg noen særlig ting oppå det heller. ( em fjernkontroll og et fat) Ikke har jeg flyttet på det heller. Så jeg kan ikke helt se hvorfor det skulle skje. Men men. Skal klage i morgen...
Gjest Gjest Skrevet 16. november 2005 #10 Skrevet 16. november 2005 Det samme skjedde med min svigermor! Hun satt i sofaen og ante fred og fare, og så PANG! Så var det bare pulver igjen. Man blir jo litt sjokkert da. Hun holdt omtrent på å få hjertestans, det smalt jo som bare det. Så det er tydeligvis noe som kan skje ja.
Gjest Gjest Skrevet 16. november 2005 #11 Skrevet 16. november 2005 Det kan jo være svekket pga feil i produksjonen også, og pga transport. Lykke til med reklamasjon - og jeg hadde ikke tort å velge glassbord igjen! Hehe.
Gjest Gjesta Skrevet 16. november 2005 #12 Skrevet 16. november 2005 Jeg håper du får en god forklaring hos leverandøren. Og at du gjentar den her. Ønsker meg glassbord, men vet ikke om jeg tør etter denne tråden...
jordbær Skrevet 16. november 2005 #13 Skrevet 16. november 2005 Spørsmål: IOM at f.eks. alle glassmøbler fra IKEA er merket "Safty glass", er disse "laminerte" og vil ikke eksplodere i tusen biter over halve huset, da?
Gjest Gjest Skrevet 16. november 2005 #14 Skrevet 16. november 2005 Dette skjedde jo på Åndenes makt også...
Gjest gjest1 Skrevet 17. november 2005 #15 Skrevet 17. november 2005 Spørsmål: IOM at f.eks. alle glassmøbler fra IKEA er merket "Safty glass", er disse "laminerte" og vil ikke eksplodere i tusen biter over halve huset, da? ← Det stod noe tekst på bordet mitt, men husker ikke helt hva. For å forklare det litt nærmere, så hadde bordet mitt to plater i glass. Det var den nederste platen i frostet glass som eksploderte. Den på toppen er vanlig glass. Så lurer på om frostet glass har lettere for å eksplodere. Hm
Gjest gjest1 Skrevet 17. november 2005 #16 Skrevet 17. november 2005 Dette skjedde jo på Åndenes makt også... ← kanskje det er et spøkelse eller fremmed vesen her...hmmm
Gjest gjest1 Skrevet 17. november 2005 #17 Skrevet 17. november 2005 Jeg håper du får en god forklaring hos leverandøren. Og at du gjentar den her. Ønsker meg glassbord, men vet ikke om jeg tør etter denne tråden... ← For å si det sånn, ikke kjøp glassbord på Living!
Gjest Gjest Skrevet 17. november 2005 #18 Skrevet 17. november 2005 kanskje det er et spøkelse eller fremmed vesen her...hmmm ←
Gjest gjest1 Skrevet 17. november 2005 #19 Skrevet 17. november 2005 Det kan jo være svekket pga feil i produksjonen også, og pga transport. Lykke til med reklamasjon - og jeg hadde ikke tort å velge glassbord igjen! Hehe. ← Jeg skal ihvertfall ikke ha nytt glassbord hos dem!!
Gjest Isabellas Skrevet 17. november 2005 #20 Skrevet 17. november 2005 Skulle ønske jeg ikke hadde lest denne tråden- nå er jeg tilmed redd for stuebordet mitt! Hva blir det neste? Palmeplanten min?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå