Gå til innhold

Leietaker nabo - stua som øving for to timer, daglig

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Leietaker som har mottatt klager i et år for sin hjemmestudio øvelse vaner skjer mitt i stua i middag tid, hverdag, sender nå for første gang en oppgradert (tidsmessig) øvelse og reserver hele boligen.  Flere instrumenter øves,
Leietaker har to sove rom og alene, men vil helle bruke stua.  Vi har ikke klart å bruke stua m/kjøkken mellom kl. 17:30: 19:00 i ett år.   
Hva synes dere om dette, råd??: 

"""""På grunn av viktig kurs / konsert i slutten av Juli, er jeg nødt til å øve cembalo

noe mer enn tidligere Til nå har jeg øvd fra kl.18 til 19. Nå fram til slutten av juli

må jeg øve fra kl. 17-19 . Da kan nabo planlegge hva hun vil gjøre i denne tiden.""

Anonymkode: 87b10...14c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Firemannsbolig- veldig stille nabolag.  

AnonymBruker
Skrevet

Her var det ikke veldig lett å forstå hva du mener - har leieboer tilgang til din private stue? Og vedkommende har fått bruke denne til øving i ett helt år uten at dere har satt ned foten?

Eller er dere bare naboer? Jeg forstår ingenting.

Anonymkode: bd9e5...4ac

• Liker 15
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet

Hun øver da ikke seint på natta eller grytidlig på morgenen. Det er vel jobben hennes? 
Vi hadde tidligere en pianist vegg i vegg, hun øvet mye når hun var hjemme. Tenkte aldri på at vi skulle klage når hun jobbet. 

Anonymkode: 1481c...f96

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Vær glad det ikke er en heavy metal trommeslager.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker said:

sender nå for første gang en oppgradert (tidsmessig) øvelse

Hva betyr det her? Det var litt vanskelig å tolke innlegget ditt.

Men det er ikke slik at man kan bråke så mye man vil, det finnes absolutt grenser. Samtidig som man må tåle en del så lenge det er innenfor tidsrommet 7-23.

Anonymkode: d4e1d...6ea

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Tenker at det er en time lenger enn vanlig, og det er begrenset til noen uker nå i juli. Det vil nok ikke medføre så store endringer.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Helt umulig og skjønne innlegget, men er det noen regler for middagspause der du bor? Her er det ikke lov og musisere mellom 17-19. 

Anonymkode: 901a5...b5f

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Veldig vanskelig å forstå innlegget men se hva som står i kontrakten, hvis stua er fellesområde så kan leietager selvfølgelig ikke legge beslag på den som øvingsrom.

Anonymkode: 058b6...005

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Firemannsbolig- veldig stille nabolag.  

Mener du at dere er 4 stykker som deler på fellesareal som stue og kjøkken, og at denne ene leieboeren okkuperer fellesareal når hun øver?

Anonymkode: 7ddb3...486

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg forsto innlegget ditt. Dere har en nabo over eller under dere, som bruker sin stue til øvingslokale. Lyden høres til deres stue og kjøkken, og forstyrrer dere i middagstiden.

Her synes jeg musikernaboen må ta mer hensyn, og finne en måte å foreta øvingen på slik at det ikke er til plage. For eksempel bruke et annet rom i leiligheten, eller det beste: finne seg et annet lokale å øve i.

Ta dette opp med styret der dere bor. Hvis dere leier, ta det opp med huseieren.

Anonymkode: 1acdf...71a

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Hun øver da ikke seint på natta eller grytidlig på morgenen. Det er vel jobben hennes? 
Vi hadde tidligere en pianist vegg i vegg, hun øvet mye når hun var hjemme. Tenkte aldri på at vi skulle klage når hun jobbet. 

Anonymkode: 1481c...f96

Hvis dette er jobben hennes, hva er grunnen til at hun må øve akkurat i middagstid? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Her var det ikke veldig lett å forstå hva du mener - har leieboer tilgang til din private stue? Og vedkommende har fått bruke denne til øving i ett helt år uten at dere har satt ned foten?

Eller er dere bare naboer? Jeg forstår ingenting.

Anonymkode: bd9e5...4ac

Jeg beklager uklare tekster, jeg er nesten ny her.   Også har jeg dårlig syn på øye, kan skrive tungt. Støy skade, ikke kan tåle konstant støy, magesår. Ikke kan lage mat kvelder, elle bruke stue. 
Firemannsbolig, men begge boliger dette dreier seg om ligger i  2 etg.  Delt med tre vegg. Stua har kjøkken, vi bruker stua med kjøkken til middag og avslapping.  Men leietaker av nabo leilighet har brukt den til øving daglig, som gjorde vi måtte komme vekk.  
Karl Johans musikk opptre hver kveld, stua vegg klarer ikke å stoppe mao. 
Vi har ikke brukt TV, Radio,, har ikke klart å se på nyheter 19:00 i over ett år.  

Slår vi på små trinn lyd bl. a støvsuging, så er han gang med sine instrumenter 

Når noen i andre boliger som hadde piano, da naboer klaget, ble rolig. 

Han er musikker på fritid, eneste underholdning han har også øving.  Han er en som ikke er interessert i TV, Radio, eller andre stillegående vaner.   Han flyttet nylig vekk fra annen lignende type bolig i nabolaget pga klager støy.  

Nå mener han kom til bruke stua hver kveld 17:00- 19:00 og vi må komme vekk. Virker som krav.   
Vi eier vår andelsleilighet, må kanskje selge pga leietaker? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Hvis dette er jobben hennes, hva er grunnen til at hun må øve akkurat i middagstid? 

Dette er en voksen mann- dere får lese mer under .  takk for forståelse 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg beklager uklare tekster, jeg er nesten ny her.   Også har jeg dårlig syn på øye, kan skrive tungt. Støy skade, ikke kan tåle konstant støy, magesår. Ikke kan lage mat kvelder, elle bruke stue. 
Firemannsbolig, men begge boliger dette dreier seg om ligger i  2 etg.  Delt med tre vegg. Stua har kjøkken, vi bruker stua med kjøkken til middag og avslapping.  Men leietaker av nabo leilighet har brukt den til øving daglig, som gjorde vi måtte komme vekk.  
Karl Johans musikk opptre hver kveld, stua vegg klarer ikke å stoppe mao. 
Vi har ikke brukt TV, Radio,, har ikke klart å se på nyheter 19:00 i over ett år.  

Slår vi på små trinn lyd bl. a støvsuging, så er han gang med sine instrumenter 

Når noen i andre boliger som hadde piano, da naboer klaget, ble rolig. 

Han er musikker på fritid, eneste underholdning han har også øving.  Han er en som ikke er interessert i TV, Radio, eller andre stillegående vaner.   Han flyttet nylig vekk fra annen lignende type bolig i nabolaget pga klager støy.  

Nå mener han kom til bruke stua hver kveld 17:00- 19:00 og vi må komme vekk. Virker som krav.   
Vi eier vår andelsleilighet, må kanskje selge pga leietaker? 

Han leier hos naboen og bruker naboens stue til og øve? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Dette er en voksen mann- dere får lese mer under .  takk for forståelse 

Ja vel, hvis det er jobben hans, hvorfor må han øve akkurat ved middagstid? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Jeg forsto innlegget ditt. Dere har en nabo over eller under dere, som bruker sin stue til øvingslokale. Lyden høres til deres stue og kjøkken, og forstyrrer dere i middagstiden.

Her synes jeg musikernaboen må ta mer hensyn, og finne en måte å foreta øvingen på slik at det ikke er til plage. For eksempel bruke et annet rom i leiligheten, eller det beste: finne seg et annet lokale å øve i.

Ta dette opp med styret der dere bor. Hvis dere leier, ta det opp med huseieren.

Anonymkode: 1acdf...71a

Hei, Stemmer. En voksen mannlig leietaker, og andelseier vil ikke si opp kontrakten hans; og borettslag styre sliter, måtte gå og banke på døra for å stoppe, da vitnet de, har nå begynt å bagatellisere.   De mottok 8 ganger skriftlig klager ifm 8 tilfeller, samlet i løpet av ett år.   Virker som han vi kommunisere direkte med meg og kreve.  

AnonymBruker
Skrevet
40 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvorfor ikke? "Middagstid" er noe som varierer fra familie til familie.

Men, det høres slitsomt ut, og det er helt klart grenser for støy også på dagtid. Jeg ville forsøkt å måle støyen, desibelmåler kan man få tak i uten at det må koste skjorta.

Det vil gi TS noe mer håndfast å komme med, om vedkommende ønsker å gå videre med det.

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
40 minutter siden, AnonymBruker said:

Hei, Stemmer. En voksen mannlig leietaker, og andelseier vil ikke si opp kontrakten hans; og borettslag styre sliter, måtte gå og banke på døra for å stoppe, da vitnet de, har nå begynt å bagatellisere.   De mottok 8 ganger skriftlig klager ifm 8 tilfeller, samlet i løpet av ett år.   Virker som han vi kommunisere direkte med meg og kreve.  

De åtte klagene, var de fra åtte forskjellige boenheter/personer, eller kom alle fra samme hold? De burde jo reagere når det kommer åtte klager fra forskjellige naboer. Åtte klager fra samme person blir ikke det samme.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hei, Det er ikke dette vedkommende jobber med, bare fritidsaktiviteter- Ny og på kurs i en voksen alder, trener- Det er sånn vedkommende bruker tid på hjemme.  Jobber i bilbransje, ville jeg tro.  
Godt spørsmål. vi hadde ikke noe som heter middagstid hjemme i ett år, og nå øker han mer. . 
Morsomt er husleier (andelseier), som ikke vil si opp kontrakten. Dumt det. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...