Gå til innhold

Kona vil skilles fordi hun vil finne seg selv

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har vært gift i snart 18 år.

Plutselig vil kona skilles fordi ho vil finne seg selv. Hva betyr det?

Anonymkode: 6157d...b74

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det må du nesten spørre henne om, umulig for oss å vite hva hun faktisk legger i det. 

Kommunikasjon er nøkkelen her, og hvis kommunikasjonen er såpass dårlig, er kanskje det svaret på hvorfor..

• Liker 15
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Hun har funnet en ny. Det er nesten garantert.

Ikke tryggle, ikke vær super snill, ikke be om å prøve mer. Da dytter du henne bort og fremstår som svak.

Si ok. Begynn skilsmisse prosess. Ta vare på deg selv . Kutt henne ut , kutt kontakt. 

Ta tilbake kontrollen. Les om 180.

https://beingabeautifulmess.wordpress.com/the-180/

Perhaps your spouse is threatening to file for divorce, or maybe (s)he has already left. Take a deep breath, calm down and get ready to turn your marriage around. Doing a 180 basically means doing the opposite of what you have been doing, or what your spouse thinks you have been doing.

Din eneste sjanse til å få henne tilbake hvis det er det du vil. Samtidig være rakrygget, beholde kontrollen og ha ryggrad.

Du blir sagt opp. Hun er ikke lokal mot deg. La henne føle kulda og din styrke.

Dette er tøft men du må være sterk.

Anonymkode: 3e4d6...304

• Liker 10
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet
SPOCA skrev (46 minutter siden):

Det må du nesten spørre henne om, umulig for oss å vite hva hun faktisk legger i det. 

Kommunikasjon er nøkkelen her, og hvis kommunikasjonen er såpass dårlig, er kanskje det svaret på hvorfor..

Har spurt, men ho klarer ikke forklare det... Så jeg lurte på om det bare var et typisk klisjesvar forvat jeg er ferdig med deg og har lyst på noen andre. 

AnonymBruker
Skrevet

Ønsk henne lykke til og spør om hun kan gi beskjed hvis hun finner noe 

Anonymkode: 9d639...8e3

• Liker 3
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det kan bety at hun tenker at barna er voksne nok til at hun kan stikke av uten at det gjør stor skade. Men det kan være en feilvurdering. Be henne om å ta det veldig foriktig og ta en skikkelig prat med hvordan dere følger opp barna. Dette legger mye ansvar  for deg, og den psykiske smellen på barna kan være mye mer alvorlig enn dere kan forestille dere.

Endret av I Grosny
  • Liker 4
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Hun vil ikke være sammen med deg lengre. 
Man kan også finne seg selv i et forhold, bare en unnskyldning

Anonymkode: a0759...1d8

• Liker 5
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Det betyr nok at du ikke har sett henne på mange år. 

Anonymkode: 8ad0e...52b

• Liker 23
  • Nyttig 9
Gjest theTitanic
Skrevet
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Det er en fin og hensynsfull måte å fortelle deg at hun ikke vil være sammen med deg mer. 

AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker said:

Ikke tryggle, ikke vær super snill, ikke be om å prøve mer. Da dytter du henne bort og fremstår som svak.

Si ok. Begynn skilsmisse prosess. Ta vare på deg selv . Kutt henne ut , kutt kontakt. 

Perhaps your spouse is threatening to file for divorce, or maybe (s)he has already left. Take a deep breath, calm down and get ready to turn your marriage around. Doing a 180 basically means doing the opposite of what you have been doing, or what your spouse thinks you have been doing.

Din eneste sjanse til å få henne tilbake hvis det er det du vil. Samtidig være rakrygget, beholde kontrollen og ha ryggrad.

Er dette tull? Høres ut som en parodi på hva en mann "skal"  være: kald=sterk, ha kontroll. Hva da kontroll? Og hva søren med "Hun er ikke lokal mot deg."

Anonymkode: 601e0...1da

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville skilles fordi jeg hadde behov for å finne meg selv igjen. Årevis med forhold og familieliv der barn og partners behov var viktigere enn mine egne gjorde at jeg mistet evnen til å kjenne etter hva jeg hadde behov for. Til slutt innså jeg også at min partner på langt nær var så opptatt av mine behov som jeg var av hans… 

Anonymkode: e31b7...555

• Liker 16
  • Hjerte 6
  • Nyttig 19
Skrevet

Våsesvar; (hvit løgn)

- finne tilbake til meg selv..

- har vokst fra hverandre..

Realisme; (spade for en spade)

- tåler ikke trynet ditt lenger..

- funnet meg en som er bedre utstyrt..

• Liker 8
Skrevet

Finne seg selv betyr bare at man vil prøve lykken med en annen/flere andre.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Crappy råd. Bare manipulering. Skal man snakke om seriøse ting må en være ærlig og åpen. Kommunikasjon.

Anonymkode: 04c88...f73

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
PITTY skrev (13 minutter siden):

Våsesvar; (hvit løgn)

- finne tilbake til meg selv..

- har vokst fra hverandre..

Realisme; (spade for en spade)

- tåler ikke trynet ditt lenger..

- funnet meg en som er bedre utstyrt..

😅 Bytt om på overskriftene, så kanskje. 

Anonymkode: 77520...867

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

At hun er på en plass i livet der hun endelig kan sette seg selv først. 

Anonymkode: 90234...072

• Liker 19
  • Hjerte 2
  • Nyttig 11
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Jeg ville skilles fordi jeg hadde behov for å finne meg selv igjen. Årevis med forhold og familieliv der barn og partners behov var viktigere enn mine egne gjorde at jeg mistet evnen til å kjenne etter hva jeg hadde behov for. Til slutt innså jeg også at min partner på langt nær var så opptatt av mine behov som jeg var av hans… 

Anonymkode: e31b7...555

"Finne seg selv" Jeg synes det høres ut som: "sliten"

Hvis "sliten" er problemet så kan ts snakke med kona om det kan være ok med andre planer for å adressere det.

Det kan tenkes at skismisse er den beste løsningen, men TS- har dere barn? Hvor mange? Hvor gamle?  

• Liker 5
Skrevet

Midtlivskrise

• Liker 2
Skrevet

Barn? I så fall får du i det minste ein time på familievernkontoret, med ein sjanse til å snakke skikkeleg. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
I Grosny skrev (8 minutter siden):

"Finne seg selv" Jeg synes det høres ut som: "sliten"

Hvis "sliten" er problemet så kan ts snakke med kona om det kan være ok med andre planer for å adressere det.

Det kan tenkes at skismisse er den beste løsningen, men TS- har dere barn? Hvor mange? Hvor gamle?  

2 barn. 13 og 15.

Har alltid vært der for ho og støtta ho gjennom alle kriser ho har trengt. Har hatt et godt sexliv, selvfølgelig med oppturer og nedturer med tanke på mengde gjennom årene, har tatt mer enn min del av husarbeidet og jeg prøver alltid å trøste og hjelpe når jeg ser hun er nedfor...

Jeg føler meg bare helt rådvill... Det føles ut som alt jeg har gjort for den dama har betydd null for ho...

• Liker 1
  • Hjerte 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...