AnonymBruker Skrevet 4. juli 2022 #1 Del Skrevet 4. juli 2022 Når det kommer til grill med venner kan jeg gjerne kjøpe inn feks 2 pakke pølsebrød, vannmelon og potetsalat til alle, men gidder ikke å Spleise for erik sin dyr biff storfe og det alle andre skal ha slik at jeg går -1000kr osv på handel tur, nå har vi tenkt å grille igjen og en av de i gruppen forventer at alle er med inn i butikken så vi kan se hva alle vil ha og kjøpe inn, Men jeg pleier alltid og bare handle til meg selv og noe ikke så dyrt som kan deles på alle, jeg spiser feks pølse, sommerkotelletar, kylling og mais, men blir dyrt og kjøpe inn dobbelt av dette for vis andre vil ha eller noe jeg ikke skal spise. er man urimelig da? Anonymkode: 111a5...52a 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2022 #2 Del Skrevet 4. juli 2022 Ja, du er urimelig. Anonymkode: e2dc7...d65 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2022 #3 Del Skrevet 4. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja, du er urimelig. Anonymkode: e2dc7...d65 For jeg ikke vil ta hele regningen? Anonymkode: 111a5...52a 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2022 #4 Del Skrevet 4. juli 2022 -1000 kroner for å spleise på en biff? Hva i alle dager slags biff er det vanlig å spise i din omgangskrets? Jeg forstår godt at folk ønsker seg noe mer spennende enn pølser og potetsalat, selv om det er snakk om grill. Faktisk kan man grille mye fantastisk mat, og uten at det trenger å koste veldig mye. Det føles litt ut som du burde styre unna selskaper der det spleises på slikt. Anonymkode: 71a98...5b9 11 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2022 #5 Del Skrevet 4. juli 2022 Syns ikke det er så urimelig:) Eventuelt bli enig om en overkommelig sum på forhånd som alle skal betale til spleis- og så bruke de pengene etterpå Da har man de penga å bruke, og det er det! Har man lyst på noe utenom det, så får en betale selv;) Anonymkode: 15a8d...12a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2022 #6 Del Skrevet 4. juli 2022 Jeg syns det er rart å spleise på alt på den måten. Har ikke vært bort i det før. Enten spanderer verten, eller hver og en møter opp med det man skal spise. Anonymkode: a8cf3...f4d 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosatoast Skrevet 4. juli 2022 #7 Del Skrevet 4. juli 2022 (endret) AnonymBruker skrev (4 minutter siden): For jeg ikke vil ta hele regningen? Anonymkode: 111a5...52a Du tar jo ikke hele regningen hvis alle skal spleise ? Hvis Erik vil kjøpe en stor dyr biff som alle kan dele, hvorfor spiser du ikke det isteden? Grillmat er som regel veldig godt, så personlig kjøper jeg godt kjøtt og andre ting - og koser meg/oss. Det er ikke hver dag man griller, og heller ikke med godt selskap. Hvis du ikke vil dette, så sier du ifra at du ikke er interessert i å spleise for du kjøper egen mat. Ferdig med den saken. Endret 4. juli 2022 av Rosatoast 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2022 #8 Del Skrevet 4. juli 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): For jeg ikke vil ta hele regningen? Anonymkode: 111a5...52a Skulle dere spleise eller skal du ta hele regningen? Hvor mange skal du kjøpe biff til? Anonymkode: 663f9...104 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2022 #9 Del Skrevet 4. juli 2022 Gud jeg er glad vi slipper sånne spleiser. Den som inviterer til grillmat kjøper inn grillmat. Noen tar kanskje med seg litt ekstra vin/øl, en pose kaffe, dessert. Men det er ingen som forventer. Anonymkode: ef38d...9bc 4 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2022 #10 Del Skrevet 4. juli 2022 Så du kjøper bare billige ting som pølsebrød, melon og potetsalat. Ikke noe kjøtt? Men spiser andres pølse, kylling og koteletter? Kylling er dyrt. Du er gniten. Anonymkode: 21e2a...d29 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2022 #11 Del Skrevet 4. juli 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): For jeg ikke vil ta hele regningen? Anonymkode: 111a5...52a Er det noen som har sagt at du skal ta hele regningen, da? Du er urimelig fordi du møter opp på grillfest med pølser av billigste sort. Anonymkode: e2dc7...d65 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2022 #12 Del Skrevet 4. juli 2022 Du er hun samme som skulle på gerie med venner og ikke vil spleise? Helt lin skrivemåte i hvert fall. Synes du er kjip Anonymkode: 21e2a...d29 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2022 #13 Del Skrevet 4. juli 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Så du kjøper bare billige ting som pølsebrød, melon og potetsalat. Ikke noe kjøtt? Men spiser andres pølse, kylling og koteletter? Kylling er dyrt. Du er gniten. Anonymkode: 21e2a...d29 Ja spleise eller noen som betaler alt så vippser folk men ikke alltid alle har «nok» for å betale med en gang også glemmer de ettervert Anonymkode: 111a5...52a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2022 #14 Del Skrevet 4. juli 2022 Det rydigste er vel om alle selv kjøper og betaler det de skal ha? Så slipper man alt styr med spleising? Du gjør jo som du vil, ingen kan jo kreve tvinge noen til å bli med på fellesen. Anonymkode: 80c2c...bc2 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2022 #15 Del Skrevet 4. juli 2022 Synes ikke du er urimelig. Opplevde en lignende situasjonen, men da var det snakk om te og kaffe. Jeg drikker hverken sort/grønn te eller kaffe ,drakk bare ingefærte fordi det hjelper mot luft i magen. Og ingefærte er nok av de dyreste som finne i dagligvarebutikker. Jeg synes ikke det er rettferdig at de andre skal betale for min dyre te når de fint klarer seg men en frist price kaffe. Anonymkode: 20d57...eea 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2022 #16 Del Skrevet 4. juli 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det rydigste er vel om alle selv kjøper og betaler det de skal ha? Så slipper man alt styr med spleising? Du gjør jo som du vil, ingen kan jo kreve tvinge noen til å bli med på fellesen. Anonymkode: 80c2c...bc2 Det blir jo mye dyrere, mye mer matsvinn osv. det er også hyggeligere og ha bedre utvalg, som en får med spleis. Spleis er ryddig nok når alle er enige og ikke teller kronestykker og hvem som har spist mest potetsalat osv. Folk er ulike , så ts trenger selvsagt ikke være med, og gjøre det ryddig for seg og bare ta med til seg selv, da er det selvsagt ikke lov og forsyne seg av fristelser de andre har spleiset på. Anonymkode: 663f9...104 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2022 #17 Del Skrevet 4. juli 2022 Her spleiser vi bare hvis alle faktisk deler alt. Hvis en kjøper biff fordi HAN alene skal spise den, så spleiser vi selvsagt ikke på det. Anonymkode: f2ea8...8d7 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Queen of the North Skrevet 4. juli 2022 #18 Del Skrevet 4. juli 2022 Vi bruker å spleise på tilbehøret f eks saus, salater, ris, potetsalat, foccacia osv. Eller så fordeler vi att alle tar med noe til cirka lik pris. Basis ting som smør, salt, pepper og lign stiller verten med. Utover det så kjøper alle det de vil ha grillet og til å drikke, men de fleste av oss kjøper gjerne litt ekstra så vi bruker å dele litt oss imellom. Hvis det er noen som liker noe som kun de spiser så kjøper de det selv. Man er jo gjerne litt raus med venner, men hvis det alltid er samme som er "taperen" så skjønner jeg att du synes det er litt urimelig. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2022 #19 Del Skrevet 4. juli 2022 Det er urimelig å dytte regningen for sin dyre mat over på andre. Vil man ha noe ekstraordinært dyrt, krever man ikke at venner som nøyer seg med FirstPricepølser tar deler av regninga. Anonymkode: 9151f...34f 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2022 #20 Del Skrevet 4. juli 2022 Du er ikke urimelig nei. Det er alltid en gjerrigknark eller to som utnytter muligheten til å kjøpe det dyreste de finner i butikken. Letteste er at alle kjøper hver sin mat, så kan verten stille opp med basis ting, og nei det blir ikke matsvinn, ofte tar verten restene eller så tar man med seg hjem det man ikke rekker å spise. Anonymkode: 9c0ac...166 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå