Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skrev til en venninne privat i dag om hun kunne gi meg tips om noe. Sendte det for flere timer siden. Samtidig er vi begge i en chat gruppe på messanger som det ble sendt noen meldinger til, og de meldingene åpnet hun. Dette skjedde etter at jeg sendte henne melding privat. Betyr det at hun ignorerer meg? Burde jeg i så fall spørre henne hvorfor eller bare la det gå?

Anonymkode: 3030b...5f0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan avvente med å åpne messenger-chats direkte til meg fra venner, hvis jeg ikke har tid/anledning til å svare der og da. Jeg tenker det ser bedre ut at jeg ikke har lest det enn at jeg har lest det og ikke svarer.

Jeg kan ha lavere terskel for å lese meldinger i en gruppechat siden det sjelden er noe jeg trenger å kommentere på.

Anonymkode: 08192...c58

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Enig med bruker over. Jeg kan faktisk bevilge meg enda lenger tid om jeg skal svare noen jeg ikke kommuniserer med veldig ofte. Om denne personen i tillegg er en jeg kan liker ekstra godt eller har respekt for så kan jeg bruke enda mer tid på å svare. Man får jo ofte en preview av meldingen før man åpner den og om den viser nok til at jeg vet hva det handler om kan jeg finne på å gruble på svaret mitt en stund før jeg endelig setter meg ned for å svare. Vil jo ikke at vedkommende i andre enden skal se disse prikkene som blinker i en evighet så det ser ut som jeg bruker veldig lang tid på å skrive svaret, liksom. 

Anonymkode: fa340...b16

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hører hva dere sier, og er forsåvidt enig med det. Men vil legge til at jeg var den siste som skrev noe i den gruppechatten vi er i, og hun har ikke åpnet meldingen min der heller. Når de andre i gruppa skrev noe så åpnet hun det relativs fort. Står hun var aktiv for 15min siden og jeg skrev i gruppa for 40 min siden. Spør her siden hun har vært litt sånn før, og vil bare høre med dere om det er noe jeg burde ta opp eller om det er vanlig.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Hører hva dere sier, og er forsåvidt enig med det. Men vil legge til at jeg var den siste som skrev noe i den gruppechatten vi er i, og hun har ikke åpnet meldingen min der heller. Når de andre i gruppa skrev noe så åpnet hun det relativs fort. Står hun var aktiv for 15min siden og jeg skrev i gruppa for 40 min siden. Spør her siden hun har vært litt sånn før, og vil bare høre med dere om det er noe jeg burde ta opp eller om det er vanlig.

Kan hende hun forsøker å skjule for nettopp deg at hun har vært online. Syns det er rar oppførsel... 

Anonymkode: 0e727...cd0

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Altså, ta opp? Hva forventer du at det skal føre til? Jeg tror jeg hadde blitt ganske forbanna hvis noen kom til meg for å "ta opp" at jeg ikke svarer umiddelbart på meldinger. 

Anonymkode: eca99...67b

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
15 hours ago, AnonymBruker said:

Står hun var aktiv for 15min siden og jeg skrev i gruppa for 40 min siden. Spør her siden hun har vært litt sånn før, og vil bare høre med dere om det er noe jeg burde ta opp eller om det er vanlig.

Det er vanlig, og kan ha flere naturlige grunner. Ikke noe å ta opp.

Det som ikke er vanlig, er å stalke noen såpass at man følger med på hvilke meldinger de åpner eller ikke. Det vitner om noen som er nærmest sykelig opptatt av oppmerksomhet.

Anonymkode: c4ba2...0a1

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Altså, ta opp? Hva forventer du at det skal føre til? Jeg tror jeg hadde blitt ganske forbanna hvis noen kom til meg for å "ta opp" at jeg ikke svarer umiddelbart på meldinger. 

Anonymkode: eca99...67b

Helt enig 

Anonymkode: b7582...e44

AnonymBruker
Skrevet

Tja har gått mer enn ett døgn nå og hun har enda ikke åpnet meldingen min engang. Er også veldig fort gjort å se at hun åpner meldingene i den andre gruppen i og med at vi bare er 5 personer der. Vil ikke kalle det veldig stalking akkurat. Og nei er ikke oppmerksomhetssyk. Når hun trenger hjelp  pleier jeg alltid å hjelpe henne så godt og fort som jeg kan. Er bare litt trist for det hadde ikke falt meg inn å gjøre det mot henne hvis hun trengte hjelp/tips. Men skal slutte å tenkte på det nå siden det var så mange som syntes det var gale. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...