Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Helt grusomt å ikke ha noe sosialt. Ikke vært i utlandet på x antall år. De siste somrene har jeg vært alene. Skal jeg bade/på stranden og andre ting gjøres det alene. 
Jeg hater å være alene konstant. Vi er flokkdyr og ikke laget for å vere alene om alt. Hater denne ensomheten. Føler jeg mister forstanden. 

Anonymkode: 56bfd...fe9

• Liker 1
  • Hjerte 8
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det forstår jeg godt. Men for å komme ut av det så må du nesten gjøre noen grep. Hva med å bli aktiv innenfor en hobby/fritidsaktivitet? Det er en god måte å bli kjent med nye folk på.

Anonymkode: 1386b...1aa

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Det kult å være Viggo Venneløs. 

Anonymkode: 5f373...b12

Skrevet

Inviterer du noen naboer eller bekjente noen gang over til kaffe eller middag?

Får ofte venner av å invitere.

AnonymBruker
Skrevet

Et lite tips, dersom du har økonomi til det. (Er ikke nødvendigvis så dyrt heller.) 

For få måneder siden kjøpte jeg meg en campingvogn med spikertelt på en campingplass. Jeg har ikke engang gått inn for å bli kjent med folk, men har styrt på med å få plassen min fin. Likevel blir jeg stadig kjent med flere som også har plass der, og det arrangeres jevnlig sosiale ting man kan være med på. 

Det er mange enslige som har plass der, og det virker ikke som mange er ensomme der. 

Gjør du dette har du både ferieplass og får lett kontakt med andre som holder til der. 

Anonymkode: 2a457...b31

• Liker 2
Skrevet

Enig med en over her, bli med på noe som interesserer deg, der møter du andre og du kommer I snakk med noen som har samme interesse som deg. Det kan skaffe vennskap.

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Et lite tips, dersom du har økonomi til det. (Er ikke nødvendigvis så dyrt heller.) 

For få måneder siden kjøpte jeg meg en campingvogn med spikertelt på en campingplass. Jeg har ikke engang gått inn for å bli kjent med folk, men har styrt på med å få plassen min fin. Likevel blir jeg stadig kjent med flere som også har plass der, og det arrangeres jevnlig sosiale ting man kan være med på. 

Det er mange enslige som har plass der, og det virker ikke som mange er ensomme der. 

Gjør du dette har du både ferieplass og får lett kontakt med andre som holder til der. 

Anonymkode: 2a457...b31

Men folka der er Harry. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Men folka der er Harry. 

Da kan det bli fare for latter😱skrekk og gru🤭

Anonymkode: 6edbc...fd5

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Helt grusomt å ikke ha noe sosialt. Ikke vært i utlandet på x antall år. De siste somrene har jeg vært alene. Skal jeg bade/på stranden og andre ting gjøres det alene. 
Jeg hater å være alene konstant. Vi er flokkdyr og ikke laget for å vere alene om alt. Hater denne ensomheten. Føler jeg mister forstanden. 

Meld deg inn i noen form for frivillighet , bli besøksvenn eller besøkshjem . Evnt bli hundepasser , skaff hund elller katt. Er nok mange som trenger nettopp deg. Som venn eller ressurs . Da vil du føle på både meningsfullhet & mestring . Ofte blir det arrangert trimturer i nærmiljøet , som er for alle aldre og. Se etter interresante kurs , røde kors etc . Ønsker deg lykke til ❤️

AnonymBruker
Skrevet
exictence skrev (4 timer siden):

Inviterer du noen naboer eller bekjente noen gang over til kaffe eller middag?

Får ofte venner av å invitere.

Kjenner ikke naboene mine og noen virker å være litt innesluttet og ikke så interessert i å henge med naboen. Hyggelig forslag uansett😊

Føler jeg eksisterer men lever ikke. Prøver å ikke bli bitter men det er virkelig ikke lett. Går glipp av så mye og det er sårt. 

AnonymBruker
Skrevet
56 minutter siden, AnonymBruker said:

Kjenner ikke naboene mine og noen virker å være litt innesluttet og ikke så interessert i å henge med naboen. Hyggelig forslag uansett😊

Føler jeg eksisterer men lever ikke. Prøver å ikke bli bitter men det er virkelig ikke lett. Går glipp av så mye og det er sårt. 

Men da må du jo gjøre noe med det. Du har fått flere råd i denne tråden.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kjenner til hvordan dette kan være, ts😔 Jeg er ikke helt alene hele tiden, har noen få venner jeg kan treffe, men det blir så lenge mellom hver gang. Er ellers singel og barnløs, så bor alene og er alene mesteparten av tiden. Jeg tenker ofte på hvordan jeg kan endre dette. Jeg er egentlig ganske sosial av meg, hadde mange venner når jeg var yngre. Her er det kronisk sykdom og dermed litt redusert fysisk form som gradvis har gjort meg mer og mer alene. Derfor er det heller ikke så lett å starte på noe fast aktivitet/fritidsinteresse. Jeg har prøvd å ta kontakt med gamle venner og bekjente som jeg kunne tenkt meg å ta opp kontakten med, men uten å få napp. Hvordan utvider man ellers vennekretsen, når fritidsinteresser er utelukket og gamle venner og bekjente allerede er spurt? Det er jo litt rart å kontakte helt fjerne bekjente for å ta en kaffe? Da tror jeg mange hadde stusset veldig..? Og hvorfor er det aldri noen gamle bekjente som ønsker å ta opp kontakten med meg? Jeg føler jeg sitter fast i dette. Jeg føler også jeg bare eksisterer, sånn som livet er nå, og har vært de siste årene. Savner også sårt en kjæreste, men det virker minst like håpløst å finne en ny kjæreste som nye venner. Sender en trøsteklem, ts❤️

Anonymkode: d2c46...396

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet

Vet hvordan det er.

Har vært ensom og alene egentlig siden jeg var 10 år, har ikke hatt noe venne omkrets rundt meg.

Jeg er nå 30 år, og vet egentlig hvor lenge jeg orker å leve på denne måten.

Er helt grusomt :( 

mvh mann 30 :(

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Men hva gjør du da for å få venner?

Anonymkode: 420b1...b9b

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lurer også på hva de, som sier de ikke har venner, har gjort for å få venner? 

Anonymkode: 2fb76...2fb

Skrevet

Kjenner meg igjen.

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4.7.2022 den 14.39):

Men folka der er Harry. 

A beggar is not a chooser.

Anonymkode: 2beb6...947

AnonymBruker
Skrevet

Du kan jo reise til utlandet alene og melde deg på utflukter. Da blir man kjent med folk. Så finnes det jo gruppeturer fra Norge til utlandet også.

Anonymkode: 9bee6...c63

AnonymBruker
Skrevet
Deep Impact skrev (3 timer siden):

Vet hvordan det er.

Har vært ensom og alene egentlig siden jeg var 10 år, har ikke hatt noe venne omkrets rundt meg.

Jeg er nå 30 år, og vet egentlig hvor lenge jeg orker å leve på denne måten.

Er helt grusomt :(

mvh mann 30 :(

Huff føler med deg. Ikke godt,men ikke gi opp❤️

Dessverre barnløs og mange har barn å reiser på ferier med de. Fikk høre fra en såkallet venn som er gift med tre barn,en gang; «Jeg hadde aldri klart å vært alene». Hvis du ikke hadde noe valg hadde du klart det!

Det er så mye jeg har lyst men ikke får oppleve. Kjøpt meg telt men klarte på en eller annen måte å rote vekk/miste de mellomste teltstengene. Snudde oppned på alt og lette overalt men de er sporløst borte som om det er en forbannelse at jeg ikke skal få sette det opp. 

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Hva med å kjøpe nytt telt/stenger? Måte på sutring.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...