Gå til innhold

Dere som mistet en venninne/kompis, og ble venner igjen, ble det noen det samme igjen??

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en person som sliter med tilgivelse og kan bære nag over utrolig lang tid. Hadde en tidligere venninne som jeg var utrolig glad i, men etter en konflikt, der begge to hadde 50/50 skyld, så mista vi kontakten. Vi prøvde på nytt igjen, men det funka ikke. Og jeg tipper det er jeg som er problemet. Fordi hun er ikke den eneste «venninna» jeg har opplevd det slik med. Ting blir aldri det samme. 

Anonymkode: 4ec32...553

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Jeg er en person som sliter med tilgivelse og kan bære nag over utrolig lang tid. Hadde en tidligere venninne som jeg var utrolig glad i, men etter en konflikt, der begge to hadde 50/50 skyld, så mista vi kontakten. Vi prøvde på nytt igjen, men det funka ikke. Og jeg tipper det er jeg som er problemet. Fordi hun er ikke den eneste «venninna» jeg har opplevd det slik med. Ting blir aldri det samme. 

Kan du utdype litt mer ang deres relasjon? ting er sjeldent svart hvitt; og ofte er skylden 50/50☺️som du selv skriver. Bare det sier meg at du har selvinnsikt. Har din veninne det? Jeg har kun en veninne der vi mistet kontakt pga en konflikt, og det gikk 2-3 år før hun strekte ut hånden til meg. Noe som jeg er evig takknemmlig for i dag, fordi hun er blitt en av mine nærmeste, men også takknemmlig fordi jeg aldri hadde ordnet opp…🤨er nok for langsint. Muligens smålig🧐🥱huff. Ting kan bli bra! Men jeg har også opplevd at relasjonen ikke blir bra, men da handler det ikke om skyld, men manglende kjemi. Jeg opplever mennesker som trives med meg, mens jeg kun er høflig😬og ønsker meg langt bort🙈

Anonymkode: 35a83...835

Skrevet

Jeg har opplevd dette. I tillegg flyttet hun til en annen del av landet i den perioden. Fikk gradvis kontakt igjen og i dag er den like god som før. Vi snakket ut om hvorfor vi trodde ting ble som de ble, og jeg stoler like mye på henne nå som før. Snapper, ringer, og face-timer ofte for å holde hverandre oppdatert på hverdagen og livet.

AnonymBruker
Skrevet

Ble ikke det samme. Det endte i nytt brudd, og tror ikke vi kommer til å ta opp igjen kontakten denne gangen. Selv om man kan være som erteris til tider, så er det noen man bare ikke passer med. 🤷‍♀️

Anonymkode: e60f6...c5c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Kan du utdype litt mer ang deres relasjon? ting er sjeldent svart hvitt; og ofte er skylden 50/50☺️som du selv skriver. Bare det sier meg at du har selvinnsikt. Har din veninne det? Jeg har kun en veninne der vi mistet kontakt pga en konflikt, og det gikk 2-3 år før hun strekte ut hånden til meg. Noe som jeg er evig takknemmlig for i dag, fordi hun er blitt en av mine nærmeste, men også takknemmlig fordi jeg aldri hadde ordnet opp…🤨er nok for langsint. Muligens smålig🧐🥱huff. Ting kan bli bra! Men jeg har også opplevd at relasjonen ikke blir bra, men da handler det ikke om skyld, men manglende kjemi. Jeg opplever mennesker som trives med meg, mens jeg kun er høflig😬og ønsker meg langt bort🙈

Anonymkode: 35a83...835

Jeg kan utdype litt mer ja. Min eks var utro, og hun tvang han til å slå opp med meg, siden han hadde vært utro. Jeg tok dette veldig ille opp siden det er på en måte ikke hennes plass å be han dumpe meg, men heller min. Jeg skjønte ikke hva som skjedde, og ble skikkelig opprørt. Dette skjedde på 17. mai for tre år siden. Jeg vet.. burde gå videre.. Og da så jeg hennes nåværende kjæreste, som hun til den dagen i dag er sammen  med, var utro.  Han klina med en annen på fest, og da gikk jeg bort og ba han skamme seg, og tok tak i han og ba han fjerne seg fra henne. Dette fortalte jeg til venninna mi, og andre av hennes venner for å få støtte i påstanden min fordi jeg var ekstremt sårbar da jeg ikke hadde noe bevis, mens hun hadde. I ettertid har jeg tenkt at det var jævlig unødvendig av meg og først og fremst blande inn andre venner, eller fortelle det videre. Jeg er glad i henne, og angrer en del på det 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt et usunt forhold til venner og mistet noen jeg var glad i pågrunn av det. Jeg har endret mye på hvordan jeg tenker og hvis jeg skulle få kontakt med dem igjen vil det være annerledes, men bedre. Det blir heldigvis ikke det samme igjen. 

Anonymkode: 14696...66d

AnonymBruker
Skrevet

Jeg pleide å ikke tilgi folk før og byttet venner ganske ofte og fikk få nære. Nå går jeg for tilgivelse og har mye nærere forhold til de venninnene jeg har. Å tilgi kan gjøre et vennskap sterkere. Selvfølgelig er det ikke alt man skal tilgi, men her synes jeg du kan gjøre det. Selv om det ikke var din venninnes plass å gjøre dette så virker det som hun gjorde det fordi hun bryr seg om deg. 

Anonymkode: 5774d...b24

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Min bestekompis ble ting det samme igjen med, men har noen venninner hvor ting aldri ble det samme igjen og vi har ikke kontakt i dag. 

Anonymkode: 22029...ddb

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4.7.2022 den 16.16):

Jeg har hatt et usunt forhold til venner og mistet noen jeg var glad i pågrunn av det. Jeg har endret mye på hvordan jeg tenker og hvis jeg skulle få kontakt med dem igjen vil det være annerledes, men bedre. Det blir heldigvis ikke det samme igjen. 

Anonymkode: 14696...66d

Jeg tenker akkurat det samme som deg.☺️ Jeg tror ikke at jeg vil få kontakt med dem igjen, men det ville blitt helt annerledes, denne gang.🙏

Anonymkode: 7d0ca...175

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og det som den gang var min aller beste venninne gjennom mange år hadde en krangel på nyttårsaften et år. 
Jeg var, over flere år, håpløst og ulykkelig forelska i en fyr som kun brukte meg for sex og ikke ønsket et forhold. 

I beste mening drar hun ham til siden og har en lengre samtale med ham om at han er nødt til å slutte med dette han driver på med, og at jeg bare blir såret og lei meg - alt dette uten at jeg vet noe, før jeg halvveis i samtalen deres oppdager at de sitter ute på gangen og snakker. Hun fortalte alt etterpå og jeg ble selvfølgelig lei meg og redd for å miste fyren (var så blind der og da at det liksom var greit at jeg ble brukt for sex, så lenge jeg fikk tilbringe tid sammen med ham), men lovet at jeg ikke var sint og at ingenting ville endre seg. 

Men jo mer jeg tenkte og kvernet på saken, jo sintere ble jeg - på henne.. Så dagen derpå hadde vi en kjempekrangel som igjen førte til at vi kuttet all kontakt. Sånn var det i lang tid, før vi nå i nyere tid har begynt å ha litt kontakt med hverandre igjen. Nå har vi etablert oss på hver vår kant av landet, så det er ikke så enkelt å møtes som før - men jeg tror nok vi blir å prøve å få til et eller annet etter hvert om sjansen byr seg. Har ingen vonde følelser rundt dette i dag, og vi snapper litt her og der når vi har mulighet eller når det skjer noe. Vi snakker også sammen om det har skjedd noe med gamle skolekamerater og lignende, og det synes jeg er fint. Men å få vennskapet tilbake til der det en gang var? 
Jeg ødela såpass mellom oss den januardagen at det blir ikke å skje. 

Anonymkode: 3f089...4f2

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...