Gå til innhold

SAS nekter å ombooke billetter. De gir bare penger tilbake sier de.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva gjør vi nå? Har to uker i syden fra i morgen.

Anonymkode: 70648...a53

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva gjør vi nå? Har to uker i syden fra i morgen.

Da ryker Sydenturen da, hvis dere ikke får bestilt billetter via andre selskaper.

• Liker 5
Skrevet

Når avgangene blir kansellert pga streik er de lovpålagt å gi penger tilbake, de kan da ikke ombooke etc. Dette må du eventuelt fikse selv. 

• Liker 8
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Lei en bil eller en båt 

Anonymkode: 47ef0...dff

AnonymBruker
Skrevet
Teatrica skrev (7 minutter siden):

Da ryker Sydenturen da, hvis dere ikke får bestilt billetter via andre selskaper.

Hvem betaler dette? SAS? Har allerede betalt hotell.

AnonymBruker
Skrevet

De kan jo ikke ombooke når ingen flyvninger går. Ta pengene og prøv å bestille med et annet selskap. 

Anonymkode: 87c67...108

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Hvem betaler dette? SAS? Har allerede betalt hotell.

Du/dere. Det er jo dere som har bestilt og betalt. Og streik gir ikke grunnlag for refusjon. 

Anonymkode: 8d2fe...278

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvor mener du de skal ombooke til når det er kansellert? 

Anonymkode: e71ef...ea1

• Liker 7
Skrevet (endret)

hvordan funker dette da? Jeg har en SAS flyvning fra Stockholm 26 juli som ledd i en lengre reise...hvordan forholde seg til dette? Hvis SAS går konk så får en vel ikke noe penger tilbake. Og når vet man om de går konk? Er det lurt å kontakte dem nå i tilfelle de vil gå konk og prøve og ombooke når det nærmer seg. Det er jo eneste flyet hit fra Stockholm så da ser jeg for meg at jeg må via Oslo eller noe?? Eller tar SAS kontakt med oss passasjerer?  Eller er det Tripmonster man skal kontakte som jeg kjøpte hele flyturen fra? 

Endret av GrønnNellik68
AnonymBruker
Skrevet

Er ikke det bra da? For hvis de ombooker kan de ikke gjøre det før streiken er slutt, og dere vil vel ikke vente med ferien?

Anonymkode: 81ce8...559

Skrevet
GrønnNellik68 skrev (2 minutter siden):

hvordan funker dette da? Jeg har en SAS flyvning fra Stockholm 26 juli som ledd i en lengre reise...hvordan forholde seg til dette? Hvis SAS går konk så får en vel ikke noe penger tilbake. Og når vet man om de går konk? Er det lurt å kontakte dem nå i tilfelle de vil gå konk og prøve og ombooke når det nærmer seg. Det er jo eneste flyet hit fra Stockholm så da ser jeg for meg at jeg må via Oslo eller noe?? Eller tar SAS kontakt med oss passasjerer?  Eller er det Tripmonster man skal kontakte som jeg kjøpte hele flyturen fra? 

Du må forholde deg til Tripmonster. Sas vil ikke kontakte deg. 

• Liker 2
Skrevet
reiseglad skrev (1 minutt siden):

Du må forholde deg til Tripmonster. Sas vil ikke kontakte deg. 

takk for svar.

Skrevet
GrønnNellik68 skrev (7 minutter siden):

Er det grunn til å tro at streiken vil vare så lenge? Da blir jeg stuck i utlandet. 

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Paulinetta said:

Er det grunn til å tro at streiken vil vare så lenge? Da blir jeg stuck i utlandet. 

Du kan ikke fly hjem med noen andre en SAS?

Anonymkode: aabc9...7f4

• Liker 5
Skrevet
Paulinetta skrev (15 minutter siden):

De kan gå konkurs innen da. Det er det jeg er mest redd for og da får en jo ikke noe tilbake. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Du kan ikke fly hjem med noen andre en SAS?

Anonymkode: aabc9...7f4

Jeg har siste etappe med SAS fra utlandet og resten er Lufthansa men det er Tripmonster jeg bestilte turen igjennom så jeg har kontaktet dem om hvordan gjøre dette her? Jeg vil helst ikke bli stuck i Stockholm på tur hjem. Jeg bestilte i februar mars. 

AnonymBruker
Skrevet
GrønnNellik68 skrev (4 minutter siden):

Jeg har siste etappe med SAS fra utlandet og resten er Lufthansa men det er Tripmonster jeg bestilte turen igjennom så jeg har kontaktet dem om hvordan gjøre dette her? Jeg vil helst ikke bli stuck i Stockholm på tur hjem. Jeg bestilte i februar mars. 

Du blir neppe stuck i Stockholm. Det går andre flyselskaper, og det går også tog og buss. Kjipt at man bruker lenger tid selvsagt, men man trenger neppe være redd for å måtte bli værende i Stockholm. 

Anonymkode: 3f584...f5a

• Liker 11
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Du blir neppe stuck i Stockholm. Det går andre flyselskaper, og det går også tog og buss. Kjipt at man bruker lenger tid selvsagt, men man trenger neppe være redd for å måtte bli værende i Stockholm. 

Anonymkode: 3f584...f5a

Ja det ordner seg sikkert. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

De kan jo ikke ombooke når ingen flyvninger går. Ta pengene og prøv å bestille med et annet selskap. 

Anonymkode: 87c67...108

AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Hvor mener du de skal ombooke til når det er kansellert? 

Anonymkode: e71ef...ea1

Nå er det jo SAS som streiker, så jeg tenkte at de kunne sjekke andre flyselskaper da...

• Hjerte 1
Skrevet

Det vil nok kunne ordne seg på en eller annen måte, jeg har foreløpig ikke sjekket hvilke andre selskaper som eventuelt flyr hit. Må nok innom en annen flyplass på veien, vi er ikke i en hub for å si det sånn. 

Jeg klarer ikke å tro at de skal gå konkurs? Hvordan er mulighetene for tvungen lønnsnemnd, må det være fare for liv og helse da, og kan det bli fare for liv og helse i denne streiken? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...