AnonymBruker Skrevet 4. juli 2022 #1 Skrevet 4. juli 2022 Hei alle! Jeg har nylig fått en stilling som rådgiver innen forsikring og har ila de siste 5 årene hatt utrolig lyst til å utforske karrieren innen rekruttering og bemanning. Siden begge er tøffe bransjerfå foten inn i , er jeg redd for å la den ene muligheten gå for så å angre i ettertid. Samtidig vil jeg ha en stilling som ikke tvinger meg i å bli låst fast til telefonen som eneste kommunikasjonsmiddel mot kunder, og møte på flere muligheter underveis.. Det er tydeligvis vanskelig å treffe på et modent og internasjonalt arbeidsmiljø i slike stillinger,- jeg føler nå at jeg sitter mer i et klasserom enn blandt et voksent miljø. Men tar gjerne imot råd og tips fra dere. I denne omgang gjelder det rekrutteringsrådgiver i bemanningsbyrå (eks. Academic Work) Hvordan er det å jobbe som rådgiver i slike selskaper? Bør jeg beholde min nåværende stilling som forsikringsrådgiver eller byr rekrutteringsstillingen på langt større muligheter? Anonymkode: 42bb2...f2e
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2022 #2 Skrevet 4. juli 2022 Nå har jeg kun noen måneders erfaring fra rekrutteringsbyrå, men jeg hatet det. Hadde ansvar for utlysninger av stillinger innen byggebransjen, hvor det om trent kun var polakker. Brukte hele dager på å intervjue polakker med dårlig språk og skaffe referanser på disse - gjerne fra Polen. Nesten alle var ukvalifiserte osv. Var et stort press å få tak i de riktige folkene, som ikke forstod noenting... Var endel på byggeplass for å høre hvordan det gikk både med kunde og våre utleide, og det var vel det jeg likte best. Tror nok at tilsvarende jobb innenfor kontor/adm. etc. hadde vært gøyere/lettere. Jeg sluttet etter 4 måneder. Anonymkode: 3b21b...094
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2022 #3 Skrevet 4. juli 2022 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Nå har jeg kun noen måneders erfaring fra rekrutteringsbyrå, men jeg hatet det. Hadde ansvar for utlysninger av stillinger innen byggebransjen, hvor det om trent kun var polakker. Brukte hele dager på å intervjue polakker med dårlig språk og skaffe referanser på disse - gjerne fra Polen. Nesten alle var ukvalifiserte osv. Var et stort press å få tak i de riktige folkene, som ikke forstod noenting... Var endel på byggeplass for å høre hvordan det gikk både med kunde og våre utleide, og det var vel det jeg likte best. Tror nok at tilsvarende jobb innenfor kontor/adm. etc. hadde vært gøyere/lettere. Jeg sluttet etter 4 måneder. Anonymkode: 3b21b...094 aha ok.. fordi i denne annonsen står det "betjene kunder i flere ulike bransjer som markedsføring, administrasjon og økonomi og IT" så da virker det ikke som byggebransje her heldigvis. tusen takk for at du delte erfaringene dine . og jeg hadde nok ikke likt den situasjonen selv hvis det var det man kom borti i byggebransjen. men om jeg skulle få et tilbud på denne stillingen, bør jeg utforske dette? jeg fikk nemlig jobb gjennom dem som forsikringsrådgiver,- men sjefen ble kjempeglad for at jeg ville jobbe hos dem istedet.. spørsmålet er om det er verdt det jeg er selv kun 4 mnd i denne stillingen hehehe. leit at du sluttet! hva jobber du med nå da ?! kan jeg spørre hva du tjener i året? Anonymkode: 42bb2...f2e
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2022 #4 Skrevet 4. juli 2022 Ringe rundt til IT folk og smiske med dem for å prøve å overbevise den om å bytte jobb. Anonymkode: 69639...3f7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå