Gjest Anonymous Skrevet 12. mars 2002 #1 Del Skrevet 12. mars 2002 Har en datter som går i 5 klasse.Hun er superallergisk for peanøtter,såpass at om hun får det i seg så må hun rett på sykehuset! Medelevene vet om dette og lærer/helsepersonell på skolen er innformert om hva de skal gjøre om hun får allergisjokk. Hun klarer ikke lukten av for.eks peanøttsmør og blir kvalm. Igår kom hun hjem og fortalte at en elev som sitter på siden av henne hadde ertet henne med å putte smørbrødet sitt med peanøtt på,opp i ansiktet hennes da de skulle spise. Datteren min er ganske fritt talende og hadde da sagt at her var det bedre å sitte på gangen å spise for da fikk man fred,og hun hadde sagt æsj om maten hans. Lærer hadde reagert med å klapse henne over fingrene... Dette er min datters uttalelser,og jeg prøvde å få ut av henne om hun hadde slått eller sagt noe som hun ikke skulle gjøre,og hun sier at så ikke er. Lurer på hvordan jeg skal gripe fatt i dette,om hun gjør noe tilbake,skulle det kvalifisere til klaps over fingrene?? Skal på individuelt foreldremøte imorgen og vil da få lærers versjon,men synes ikke jeg skal akseptere fysisk avstraffelse fra lærer,og dette gjalt i utgangspunktet at min datter ble plaget. Noen gode råd fra noen her? Klemz Line Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lionda Skrevet 12. mars 2002 #2 Del Skrevet 12. mars 2002 Såvidt jeg vet er det ikke lov for lærere å klapse barna over fingrene, så det trenger du ikke tolerere. At lærere av og til er "urettferdige" i konfliktløsning og kjefter på feil elev eller tar side i en sak de heller burde meglet i, er sånt som dessverre skjer, fordi lærere også bare er mennesker. Men fysisk avstraffelse er ikke lov, og det må læreren forholde seg til. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småbarnsmor Skrevet 12. mars 2002 #3 Del Skrevet 12. mars 2002 Jeg hadde definitivt tatt det opp med læreren. Fikk ikke den andre eleven også beskjed da? Din datter er allergisk mot peanøtter og da kliner man ikke peanøtt(smør?) i ansiktet på en som er allergisk. Uansett hva som skjedde og hvem som gjorde hva, så har ikke læreren lov til å slå elevene på hendene overhodet. Hvis læreren ikke hadde hørt på meg så hadde jeg gått til rektor. Synes synd på datteren din som må gå igjennom dette. Greit nok at barn plager hverandre og erter og sånt, men det får være måte på hvor langt man skal gå....12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nutta Skrevet 31. mars 2002 #4 Del Skrevet 31. mars 2002 Bare lurer på om du har forklart læreren i en ordentlig samtale konsekvenser ved ditt barns allergi? Disse tingene er det superviktig at lærerene får saklig og ordentlig info om.Hvis ikke kan de fort undervurdere alvoret i situasjonen. Kanskje må du be om å få ordet på et foreldremøte og informere de andre foreldrene om allergien. Da kan de snakke med sine håpefulle hjemme. Fortsett og støtt barnet ditt i kampen om å tørre å si fra når hun blir utsatt for lleregener! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 1. april 2002 #5 Del Skrevet 1. april 2002 En sak har alltid to sider, har du snakket med læreren om det som skjedde nå? Hva var hennes versjon? Allergi kreves å bli tatt på alvor, og jeg håper denne læreren har innsett dette. Fysisk avstraffelse av elever ble forøvrig forbudt ved lov i 1936... klem fra mor med barn med allergi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå