Gå til innhold

Hva hadde dere sendt med på 10 dagers ferie med en kompis av barnet ? de skal til Østerrike og skal bo i huset til faren til kompisen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er bare de 2 som drar, da pappan og mamman ikke er sammen mer som dere sikkert forsto :) Faren bor litt oppi fjellet i østerrike,men er kort vei til en storby. Tenkte og sende med han 3000 + 3000 til faren til kompisen til aktiviter ,mat og slikt, er jo dyrt og ha en ekstra tenker jeg, da han er gift og fått 3 barn til.

Har snakket med han på tlf og han sa at jeg ikke skulle tenke på det,men føler på det likevel :) så sender med 3000 til dem også.

Og så lurer jeg på ,har aldri vert i Østerrike, så hvordan er været, sånn ca som i norge?

Jeg har sendt med han :

5 sommersett

3 busker

4 gensere

10 boxere, sokker

5 t skjorter

en tynn jakke

en tykkere jakke

et regnsett

toalettsaker

Noen jeg mangler ? de drar på fredagen :)

Anonymkode: 6f905...e1e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva er alderen?

Været kan du sjekke på nett, mange sider som viser hva gjennomsnittlig temperatur og vær er på alle mulige steder. Timeanddate.com f.eks

Anonymkode: bb050...d99

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er bare de 2 som drar, da pappan og mamman ikke er sammen mer som dere sikkert forsto :) Faren bor litt oppi fjellet i østerrike,men er kort vei til en storby. Tenkte og sende med han 3000 + 3000 til faren til kompisen til aktiviter ,mat og slikt, er jo dyrt og ha en ekstra tenker jeg, da han er gift og fått 3 barn til.

Har snakket med han på tlf og han sa at jeg ikke skulle tenke på det,men føler på det likevel :) så sender med 3000 til dem også.

Og så lurer jeg på ,har aldri vert i Østerrike, så hvordan er været, sånn ca som i norge?

Jeg har sendt med han :

5 sommersett

3 busker

4 gensere

10 boxere, sokker

5 t skjorter

en tynn jakke

en tykkere jakke

et regnsett

toalettsaker

Noen jeg mangler ? de drar på fredagen :)

Badebukse, håndkle, solkrem, solbriller, shorts, caps... var det jeg kom på i farten. Vet ikke hva sommersett er.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vet heller ikke hva sommersett eller regnsett er? Veldig mye undertøy du sender med, de har vel vaskemaskin der.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Alauda skrev (9 minutter siden):

Badebukse, håndkle, solkrem, solbriller, shorts, caps... var det jeg kom på i farten. Vet ikke hva sommersett er.

Takk ,kjære vene ,glemte det.

sommersett er matchende shorts og t skjorte

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Vet heller ikke hva sommersett eller regnsett er? Veldig mye undertøy du sender med, de har vel vaskemaskin der.

Sommersett = shorts og t skjorte

regnsett : regnjakke og bukse

han tar med skittentøyet hjem. de skal slippe og vaske det

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hva er alderen?

Været kan du sjekke på nett, mange sider som viser hva gjennomsnittlig temperatur og vær er på alle mulige steder. Timeanddate.com f.eks

de blir 14 i år.

Takk for det, visste ikke om den siden

AnonymBruker
Skrevet

Så du sender med ham 10 tskjorter og 9 bukser/shorts. Dette er jo alt alt for mye klær! Det er garantert mer enn han kommer til å bruke, og å vaske klær er en helt normal ting å gjøre når man har besøk så mange dager.

Jaja er ikke verdens undergang om du sender med ham for mye, men må jo få plass til dette flyttelasset i bagasjen også. Stress å drasse på er det og.

Og hvorfor skal shortsene og tskjortene være matchende? Får litt sånn mors aller beste yndligste skjønne lillegutt Preben overnatter borte for første gang, det blir så overdrevet.

• Liker 5
Skrevet

Du har nok pakket heller for mye enn for lite. Fascinerende at mor får pakke og at du får sendt med en 14-åring regnsett.

Jeg har hatt med tilsvarende alder på 14 dagers tur til Italia. Og da sponset vi alt. Men greit å vipse 3000 til får, så kan han velge om han tar imot.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Må klærne byttes ut etter en dags bruk? 

Jeg ville

-sendt med sokker/boxere til å bytte hver dag

-sjekket værmeldingen der de skal 

-latt et så stort barn pakke litt selv 

-tenkt at ingen fjortenåringer digger at mor kler dem i matchende sommersett 

Anonymkode: 9f3c7...baa

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Takk ,kjære vene ,glemte det.

sommersett er matchende shorts og t skjorte

Tenker ellers du sender med litt vel mye, og ser virkelig ikke behovet for matchende sommersett på ferie, et par shortser og 4-5 t-skjorter holder i lange baner. 4 gensere høres også mye ut, jeg ville antakelig sendt med to hettejakker/gensere.

Mine pakket for øvrig selv fra de var ca. 12 år, men jeg så gjerne over og byttet kanskje ut en ting eller to. Ingen matching der i gården ;) 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det høres helt greit ut, bare send med badeshorts,  caps og solbriller i tillegg.  Og et håndkle sånn i tilfelle 

Anonymkode: aa9a1...89a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg synes det høres helt greit ut, bare send med badeshorts,  caps og solbriller i tillegg.  Og et håndkle sånn i tilfelle 

Hus tursko og sandaler

AnonymBruker
Skrevet

Shortser byttes gjerne mindre enn t-skjorter. Når du ikke lar 14-åringen finne frem ting selv, så sørg for at han pakker i bag/koffert/sekk selv så han vet hva som er hva.  Jeg har pakkeposer tilsvarende disse fra Ikea  når ungene pakker så de har litt orden på hvor ting er når vi skal på litt lengre turer.  Bruker de så klart sånne selv også.

Hadde gått for en lett boblejakke som kan puttes i en pose så den tar liten plass. 

Jeg pakker litt mer sokker/boxere enn dager om det blir mye bading/dusjing.

Ha pose med stropper til ha skittentøy i. 

Når det gjelder regnsett så håper jeg det er mer av typen som er pakket inn i pose så det tar minimalt med plass. 

Anonymkode: 193d9...0d9

AnonymBruker
Skrevet

Klarer ikke en 14-åring å pakke selv? Eller er du av den overbeskyttende foreldre generasjonen, der du gjør alt for gutten - og han lærer ikke å blli selvstendig?

Anonymkode: 89bd9...bf3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som han har alt han trenger. Ha med mobillader, AirPods, visakortet. 
mer det noen småting underveis kan han bare kjøpe 

Anonymkode: 543e8...0a3

AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som du pakker med han altfor mye klær egentlig. De har nok vaskemaskin, og man trenger ikke mange forskjellige sett for alle dagene 😅

Han er 14 år, han burde også lære seg å pakke til ferie selv :) 

Anonymkode: 87ccd...9b6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Klarer ikke en 14-åring å pakke selv? Eller er du av den overbeskyttende foreldre generasjonen, der du gjør alt for gutten - og han lærer ikke å blli selvstendig?

Anonymkode: 89bd9...bf3

14-åringen er et skjørt tynt glasskår som skal ut i verden, mamma har brodert puter på alle kantene 😂😂😂

Anonymkode: 87ccd...9b6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde sendt med paracet, halspastiller og nesespray i tillegg. Og synes forresten det er SÅ teit når folk kommenterer det at TS spør om tips til pakking. Er liksom på moten det nå, at ungene for guds skyld ikke må få litt ekstra omsorg eller hjelp🙄 Når vi som er voksne spør om råd til hva som er lurt å ha med, er det kanskje ikke så rart at en på 14 som skal reise alene også trenger litt hjelp… Jeg hjalp alltid gutta mine med pakking da de reiste med kompiser på ferie før, og de har både jobb og eget hus nå, så ta det helt med ro alle sammen, det går nok bra med denne ungen også skal dere se👍🏻😊

Anonymkode: fbad3...127

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for mange fine råd :)

Han klarer nok fint og pakke selv,men pakker jeg får jeg med alt :)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...