Gå til innhold

Hadde du bodd med en mann, som er kald med følelsene?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har vært samboer i 4 år og har et barn sammen. Han har alltid vært i sin egen boble, kald, lite pratsom, når han blir sint så er han muse stille, lett å legge merke til at innerst inne at det koker hos han. 

Når vi har kranglet så sover han i et annet rom, lite pratsom og bare vandrer hjemme uten å gi en pip.  Selv om det er tøft for meg, jeg prøver for begge å skape humor hjemme. Så kaller han meg at jeg er falsk. 

Er det best å bare forlate han? 

Anonymkode: dded3...58c

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker vel at med to så ulike personer er det ikke liv laga ja.. Du på din side fleiper bort hans følelser og reaksjoner og han på sin side langer ut og sier du er falsk - han har på en mpte rett, du er falsk som ikke tar hans reaksjonsmønster på alvor men samtidig er han lite voksen i måten han håndterer ting på.. Så det forekommer meg at dere er lite kompatible? 

Anonymkode: f29ed...eb5

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor er det ditt ansvar å få han blid igjen? :klo:

Anonymkode: dfe9a...930

Skrevet

Enten må dere i samtaler for å lære å kommunisere skikkelig og bygge forholdet sammen, eller så er det bare å kaste inn håndkleet. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Vi har vært samboer i 4 år og har et barn sammen. Han har alltid vært i sin egen boble, kald, lite pratsom, når han blir sint så er han muse stille, lett å legge merke til at innerst inne at det koker hos han. 

Når vi har kranglet så sover han i et annet rom, lite pratsom og bare vandrer hjemme uten å gi en pip.  Selv om det er tøft for meg, jeg prøver for begge å skape humor hjemme. Så kaller han meg at jeg er falsk. 

Dette hadde jeg aldri orket!

Prøv parterapi eller gå videre om det ikke virker å snakke med han!

Anonymkode: 7a383...35c

Skrevet

Nei, liker ikke kalde menn, heller det motsatte selv om det lett kan bli litt mer drama da. Kalde sutrete menn som har kjerringoppførsel funker ikke for min del. Du må jo finne ut om du kan leve med dette, eventuelt få noe hjelp.

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor er det ditt ansvar å få han blid igjen? :klo:

Anonymkode: dfe9a...930

Det er vel ikke hennes ansvar, men det er jo kjedelig for henne og barnet når mannen går rundt og furter og surmuler? Skjønner godt at hun prøver å lette stemningen med litt humor, folk som oppfører seg sånn er det jo umulig å snakke fornuft med, de SKAL bare furte og straffe den andre. 

Veldig latterlig og barnslig når man ser det utenfra, men det blir jo utrolig slitsomt å leve med. 

Anonymkode: cfde8...6b0

AnonymBruker
Skrevet

Hadde det sånn ++ i over 10 år. Ble bare verre og verre.. Det ødela meg nesten. Aldri mer! 

Anonymkode: ee928...1a8

Skrevet

Ja.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4.7.2022 den 16.50):

Det er vel ikke hennes ansvar, men det er jo kjedelig for henne og barnet når mannen går rundt og furter og surmuler? Skjønner godt at hun prøver å lette stemningen med litt humor, folk som oppfører seg sånn er det jo umulig å snakke fornuft med, de SKAL bare furte og straffe den andre. 

Veldig latterlig og barnslig når man ser det utenfra, men det blir jo utrolig slitsomt å leve med. 

Anonymkode: cfde8...6b0

Helt enig med deg, og det er det jeg føler. Liksom han er god far, flink å hjelpe til. Men dette med at han slik jeg beskriver, ødelegger  mye for meg. 

- Ts

AnonymBruker
Skrevet

Dere responderer ulikt. Se på sorgprosesser hva angår menn og kvinner. De sørger ulikt.

Jeg får inntrykk av at mannen din reagerer med ett helt annet mønster enn deg og hva du er vant til. Ville du heller at han skulle kjeftet og brummet når han ble sinna?

Hva med å heller møtes på halvveien?

Anonymkode: d57c0...0ee

AnonymBruker
Skrevet

Gosh, det der hadde jeg ikke orka! Høres ut som du bor med en snurten tenåring!

Anonymkode: 7325d...51a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...