Gå til innhold

Pilotstreik i Sas fra i dag, hva gjør du nå?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva jeg gjør nå? Jeg sitter på jobb, og tenker på at jeg er sjeleglad for at jeg ikke skal ut å fly med SAS i ferien. Tenker bare på hvor kjipt dette må være for så mange. Jeg har billett med SAS i februar neste år, og over 50.000 bonuspoeng. Likevel håper jeg de går konkurs, selv om jeg mister alle bonuspoengene og ikke får refundert billettene. Makan til møkkaselskap.

Anonymkode: 5a77c...59a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva jeg gjør nå? Jeg sitter på jobb, og tenker på at jeg er sjeleglad for at jeg ikke skal ut å fly med SAS i ferien. Tenker bare på hvor kjipt dette må være for så mange. Jeg har billett med SAS i februar neste år, og over 50.000 bonuspoeng. Likevel håper jeg de går konkurs, selv om jeg mister alle bonuspoengene og ikke får refundert billettene. Makan til møkkaselskap.

Anonymkode: 5a77c...59a

helt uenig at det er et møkka selskap ,de har like mye rett til og streike som andre

Anonymkode: caf66...e44

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flyreisen vår hjem er kansellert, så skal booke  hos Norwegian i stedet. SAS kan ta seg en bolle.

Anonymkode: a1420...9f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreløpig er ikke flyet vårt kansellert, men ingen fare om det blir kansellert. 
 

Denne kampen er viktig for SAS pilotene, så jeg stiller meg bak dem. 

Anonymkode: 7ba02...bc0

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Foreløpig er ikke flyet vårt kansellert, men ingen fare om det blir kansellert. 
Denne kampen er viktig for SAS pilotene, så jeg stiller meg bak dem. 

Anonymkode: 7ba02...bc0

Jeg tror ikke det er det beste for pilotene. De kommer til bruke dette til å slå SAS konkurs. Men la datterselskapene overleve. Da er samtlige piloter mye dårligere stilt, særlig de eldre, som nå satt greit ansatt i SAS med bedre betingelser enn de som er ansatt via datterselskapene. 

Anonymkode: 5be80...3b8

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hiver meg i bilen å kjører nordover. Hadde bestilt flybillett til meg og mini på 6 uker, men nå er alt revet vekk eller koster nærmere 7.000 kr en vei (må være der til lørdag og hadde billett på onsdag). 

Så nå er jeg igang med pakkingen. Skal prøve å komme oss avgårde i morgen, også bruker jeg så lang tid som trengs (tar vanligvis 29 timer å kjøre) . Er optimistisk og tar med telt, så kan vi ta inn på camping for overnatting 😂

Jeg prøver bare å se løsninger, ikke hindringer 😊 Heldigvis sover mini mye, så håper det går bra- selv om det overhode ikke er en ønskelig situasjon å kjøre så langt alene. 

Hadde jeg måttet, så hadde jeg nok tatt sjansen på å kjøre nedover Europa også. Hadde nok tenkt det hadde vært litt vanskeligere siden jeg ikke er kjent, men hadde vel gått greit det også 😅

Anonymkode: dd689...b5a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kommer til å snakke med min mor, om hva vi skal gjøre, hvis lillesøsters fly blir kansellert. Hun skal ikke ut å fly før neste mandag, men siden det er jeg som ender opp med å måtte ta henne til flyplassen så vil jeg gjerne høre med mor om hvordan vi gjør det. For gidder ikke å bruke hele dagen på flyplassen for å prøve å få hun på et annet fly, hvis flyet blir kansellert.

Anonymkode: 34c46...2ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og mannen testet positivt på korona for første gang i går. Er veldig glad vi bare skulle på bilferie i skandinavia i år.

Anonymkode: 74cf6...c6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Kommer til å snakke med min mor, om hva vi skal gjøre, hvis lillesøsters fly blir kansellert. Hun skal ikke ut å fly før neste mandag, men siden det er jeg som ender opp med å måtte ta henne til flyplassen så vil jeg gjerne høre med mor om hvordan vi gjør det. For gidder ikke å bruke hele dagen på flyplassen for å prøve å få hun på et annet fly, hvis flyet blir kansellert.

Anonymkode: 34c46...2ad

Det nytter ikke å sitte på flyplassen og tro at det finnes et ledig sete på er annet fly. Dette må dere ha klart på forhånd. Du vil få beskjed på forhånd fra Sas om flyet er kansellert. Jeg fikk beskjed for et par timer siden om at morgendagens flyging er kansellert. 

Anonymkode: fcdcb...49b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig glad for at jeg skal fly hjem til Oslo fra nord-Norge med Norwegian. 

Anonymkode: 677ec...880

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjør vel som jeg pleier, prøver å unngå SAS i størst mulig grad. For dyrt, og alt for mange streiker. Og nå også konkursfare. 

Anonymkode: 8cb0c...bb8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skyntet meg før helgen å bruke opp alle bonuspoengene på SAS Eurobonus Shop. Det ble mye shopping 😅😅

Anonymkode: aa257...0b8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hva jeg gjør nå? Jeg sitter på jobb, og tenker på at jeg er sjeleglad for at jeg ikke skal ut å fly med SAS i ferien. Tenker bare på hvor kjipt dette må være for så mange. Jeg har billett med SAS i februar neste år, og over 50.000 bonuspoeng. Likevel håper jeg de går konkurs, selv om jeg mister alle bonuspoengene og ikke får refundert billettene. Makan til møkkaselskap.

Anonymkode: 5a77c...59a

Bruk bonuspoengene på SAS Eurobonus Shop?

Anonymkode: aa257...0b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er vel ikke noe nytt under solen at SAS streiker i fellesferien hvis man har fulgt med litt i nyhetsbildet siste tiåret.. takke seg selv 

Anonymkode: 4496d...be3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det nytter ikke å sitte på flyplassen og tro at det finnes et ledig sete på er annet fly. Dette må dere ha klart på forhånd. Du vil få beskjed på forhånd fra Sas om flyet er kansellert. Jeg fikk beskjed for et par timer siden om at morgendagens flyging er kansellert. 

Anonymkode: fcdcb...49b

Er jo derfor jeg skriver at jeg skal snakke med min mor, om hva vi gjør :P Fordi jeg vet det ikke nytter å sitte på flyplassen å håpe at man kommer på et annet fly, når man sitter der. 

Anonymkode: 34c46...2ad

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner jeg er sjeleglad for at jeg ikke skal fly noe sted i sommer! Jeg skal fly innenfor Norge i begynnelsen av september, men venter noen uker til det verste har roet seg før jeg bestiller billett.

Anonymkode: 23c83...b93

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

helt uenig at det er et møkka selskap ,de har like mye rett til og streike som andre

Anonymkode: caf66...e44

Personen du siterer sa ingenting om at det er streiken som gjør de til møkkaselskap. 
 

Jeg er enig i at sas er møkk, men det er pga ledelsen som forsøker å sno deg unna norsk regelverk. Pilotene har min fulle sympati.

Anonymkode: 536c2...26f

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klapper meg selv på skulderen for vel gjennomført intens bilkjøretrening av minstemann som har hatet å kjøre bil. Fryktet vi to måtte fly og møte de andre, men nå kan vi være med på ferge og bil vi også. 

Anonymkode: 8cf13...329

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GrønnNellik68 skrev (3 timer siden):

Jeg skal ut å fly i morgen og skal ta widerøe her i fra men hjem så har jeg billett på siste etappe fra Stockholm til Trondheim med SAS. Hva kan en gjøre i en slik situasjon? Jeg skal ikke hjem igjen før 26 juli. 

Jeg har ikke råd til å kjøpe ny billett til flere tusen i hvertfall. 

SAS mellom Trondheim og Stockholm opereres av Cityjet, så den ruten skal ikke bli berørt av streiken. Om SAS slås konkurs vet jeg ikke hva som skjer.

Anonymkode: 89af1...281

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...