Gå til innhold

14 års aldersforskjell, redd han blir veldig gammel for meg etterhvert

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min samboer er 14 år eldre enn meg. Han er 55, jeg er 41. Jeg har alltid likt eldre menn, men jeg ser at jeg burde satset på en som er yngre og mer på min egen alder. Han kan i praksis pensjonere (!) seg om 7 år og jeg synes det er rart. Jeg ønsker å ha en mann som jeg kan dele MIN pensjonisttilværelse med og jeg ser at dette burde jeg tenkt på når jeg gikk inn i forholdet.

Anonymkode: 1f2a6...e41

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Om 10 år vil du nok merke enda mer til aldersforskjell. En kan ikke overse at når en blir eldre så blir forskjellen mye større.

Anonymkode: bc7fc...e5f

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Mange som ikke tenker på dette. Har hørt så mange si at alder spiller ingen rolle, men er helt sikker på at en dag gjør det nettopp det! Men folk vil ikke høre på andre når de er forelsket, også kommer andre med sånne utsagn; "det går helt fint. Min mann er 15 år eldre enn meg, og vi kunne ikke hatt det bedre"... 

Anonymkode: fa056...7dd

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor skal man tenke så langt frem? Det viktigste er vel hva du føler akkurat her og nå.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Min samboer er 14 år eldre enn meg. Han er 55, jeg er 41. Jeg har alltid likt eldre menn, men jeg ser at jeg burde satset på en som er yngre og mer på min egen alder. Han kan i praksis pensjonere (!) seg om 7 år og jeg synes det er rart. Jeg ønsker å ha en mann som jeg kan dele MIN pensjonisttilværelse med og jeg ser at dette burde jeg tenkt på når jeg gikk inn i forholdet.

Husk at det avstanden i alder dere i mellom blir prosentvis mindre og mindre.

Nå er han 34% eldre enn deg. Om 7 år er han bare 29% eldre enn deg! 

Ikke at det betyr noe som helst altså. ;)

Anonymkode: dea68...55b

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette er jo ingen aldersforskjell. Dere er begge gamle. Og man MÅ heller ikke være sammen med samme menneske for evig og alltid. 

Anonymkode: 693f1...3c8

• Hjerte 2
Skrevet

For alt du vet vil han holde seg frisk og rask lenger enn deg.. Jeg tror man bør leve NÅ, ikke grue seg for hva som kanskje kan skje langt frem.. 

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet

Om du har det fint sammen med ham nå, så ville jeg ikke bekymret meg for stor aldersforskjell. Det er jo umulig å vite om du får det like bra med en mann som er noen år yngre.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstår din bekymring. Mine foreldre har 18 års aldersforskjell og jeg er sammen med en mann som er 12 år eldre enn meg. Jeg opplevde at min far ble veldig syk i 60-årene. Og ble fort skrøpelig og gammel.  Nå er min pappa 82 og min mamma er 64. Hun fikk en sjelden sykdom da hun var rundt 60, ble ufør og nå er de omtrent like skrøpelige begge to. Men de er så glade i hverandre og lykkelig sammen for det. Jeg tror at etterhvert som man blir eldre, og oppdager at man ikke er udødelig, så tar man hverandre ikke så for gitt lengre. Mamma er så glad bare hun har pappa i nærheten. Selv om det er litt ekstra tungt til tider.

Men jeg vet at det finnes mange 80-åringer som er mye sprekere enn min pappa. Som fortsatt reiser rundt, drar på jakt, besøker venner, tar seg en fest. Min manns far spiller gitar og holder fortsatt konserter titt og ofte. Han er 80 og har vært yrkesaktiv helt fram til i år.

Man kan liksom ikke vite hva fremtiden bringer. Det kan gå begge veier. Jeg synes noen ganger at det er litt skummelt å tenke på at min mann er 12 år eldre enn meg, men så ser jeg på resten av hans familie. Sunne, spreke, våkne, nysgjerrige folk som lever lenge. Både på farsiden og morsiden. Det er litt betryggende.

Men hvis pensjonistilværelsen er ditt største problem her, så høres det ikke ut som om du har så mye å frykte. Det er jo ikke en big deal i det hele tatt. Mange lever ikke så lenge at de får opplevd den tiden av livet en gang. Ulykker og sykdommer kan skje som man aldri hadde forutsett.
Hva om du fant deg en yngre mann i stedet, men så havnet han i en bilulykke og døde da han var 60? Da måtte du tilbringe din pensjonisttilværelse alene. Man skal ikke ta for gitt at man kan dele sine eldste år med en partner. Mange blir alene. Sånn er livet.

Ikke tenk så langt fram. Ikke la bekymringer for framtiden ødelegge for nåtiden. Nåtiden er det eneste som er håndfast og sikkert. Så hvis dere har det bra og fint nå så ville jeg ikke tenkt noe mer om hva som skjer om 20 år. Det er jo kjempelenge til.

Anonymkode: d8cdc...ffd

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Og hva om du havner i en bilulykke, og dør i morgen? 

Livet har aldri noen garantier. Lev og kos deg mens du kan :)

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Fatter ikke at folk kan tro dette kan funke. 

Anonymkode: 6ca27...dcd

AnonymBruker
Skrevet

du har valgt det selv, så da går du ikke fra han pga du altfor sent tenkte på dette, det er tullete av deg. min onkel er sammens med ei som er 14 år eldre, de er nå 65 og 79 de trives så godt sammen

Anonymkode: d8a1e...725

Skrevet
Anonymburker skrev (2 timer siden):

Hvorfor skal man tenke så langt frem? Det viktigste er vel hva du føler akkurat her og nå.

Det skader ikke å tenke litt fram i tid heller da. 

Har et tilfelle i nærmeste familie nå der en ser ulempen med 13 års aldersforskjell. Det gikk fint så lenge de var yngre. Men kan ikke si det samme nå. Det er ikke bare rosenrødt.

Skrevet

For å være 41 år synes jeg dette var en svært lite moden ting å skrive. Litt som et barn som har valgt en type godteri, og så ser hva andre har valgt, og sutrer over eget valg.

For alt du vet, er han sprekere enn deg om både 7 år og 21 år. Har du tenkt over at han kanskje også synes det er trasig at han ikke har valgt noen som blir pensjonist samtidig med han? 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

aldersforskjell spiller stor rolle KUN når man er i en viss alder, la oss si 18 og 22 er kjempe stor aldersforskjell men ikke 24 og 28, 20 og 30 er stor, men ikke 30 og 40. 

du er i en alder hvor nei det er ingen stor aldersforskjell. greia er bare at du føler deg for ung for alderen din og mannen din minner deg heletiden på at du egentlig ikke er så ung.

går du ut av forholdet med den alderen du er i, så må jeg si at du kommer til å ha meget Vansklig oppgave med å finne en erstatter. det er nesten ikke menn i din egen alder som er single og de som er foretrekker yngre kvinner 30+

Anonymkode: e30ac...dee

Skrevet

Statistisk sett lever kvinner 4 år lengre enn menn på forventet levealder. Hvis dere følger statistikken vil du leve 18 år lengre enn han. Det vil si att du vil knapt nå å bli pensjonist (68 år) før han går bort. 

Men det viktigste er att dere har det bra sammen og ønsker å være sammen. Det er alltids muligheter for å finne en ny om statistikken skulle slå til. Det eneste som er helt sikkert er att vi rår ikke over hva fremtiden bringer av livskvalitet, lengde og sykdom. Statistikken kan ta helt feil slik att han lever betydelig lengre. Men jeg ser bekymringen din. Kjenner litt på den selv men jeg har bare 9 år i differanse. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Mange som ikke tenker på dette. Har hørt så mange si at alder spiller ingen rolle, men er helt sikker på at en dag gjør det nettopp det! Men folk vil ikke høre på andre når de er forelsket, også kommer andre med sånne utsagn; "det går helt fint. Min mann er 15 år eldre enn meg, og vi kunne ikke hatt det bedre"... 

Anonymkode: fa056...7dd

Hvorfor skal man høre på andre egentlig? Alltid når noen spør om noe roper de negative høyest. De spiller på at de er så realistiske. Ja, de er jo det på en måte, noen ganger, men jeg har valgt å høre på nettopp slike og endte opp deprimert pga det. Jeg måtte derimot lære meg å tenke her og nå, og ikke så langt frem. For om man er ung og har truffet en på samme alder så er det «ingen forhold varer nå lenger, ikke bind deg nå, det dukker nok opp mange enda» «dere er såpass unge, han kommer bare til å være utro likevel» 

AnonymBruker
Skrevet
7 hours ago, AnonymBruker said:

aldersforskjell spiller stor rolle KUN når man er i en viss alder, la oss si 18 og 22 er kjempe stor aldersforskjell men ikke 24 og 28, 20 og 30 er stor, men ikke 30 og 40. 

du er i en alder hvor nei det er ingen stor aldersforskjell. greia er bare at du føler deg for ung for alderen din og mannen din minner deg heletiden på at du egentlig ikke er så ung.

går du ut av forholdet med den alderen du er i, så må jeg si at du kommer til å ha meget Vansklig oppgave med å finne en erstatter. det er nesten ikke menn i din egen alder som er single og de som er foretrekker yngre kvinner 30+

Anonymkode: e30ac...dee

18-22 er da overhodet ikke stor aldersforskjell. LOL! De er jevngamle, tilhører samme generasjon, samme miljøer osv. 

Anonymkode: 693f1...3c8

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Burde gått for en yngre. Kvinner lever stort sett lengre enn menn og større sjans til å få pensjonist tiden sammen. 

Anonymkode: c6090...136

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...