AnonymBruker Skrevet 4. juli 2022 #1 Skrevet 4. juli 2022 Jeg kjøper Fjordland middager når jeg finner dem på tilbud, så ca3 middager pr mnd. Jeg kjøper kun de med fisk eller kylling i og synes de er helt ok. Men oppfatter det som folk er negative til Fjordland. Jeg er singel og dette gjør at maten min varieres mer. Anonymkode: 38e0f...773 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2022 #2 Skrevet 4. juli 2022 Jeg spiser av og til rømmegrøt fra Fjordland, da jeg tror det er for mye jobb å koke selv (men det er kanskje feil). Ellers er det ikke helt min type mat, men jeg ville mye heller kjøpt det enn en ferdigpizza - og ser jo at det er mange som bruker det innimellom. Jeg bodde hos en eldre slektning en gang kona var på sykehus. Han skulle få mat fra hjemmetjenesten, men den var så trist at jeg overtok matlagingen de ukene. Hadde det vært Fjordland-kvalitet så hadde jeg nok ikke reagert på det. Anonymkode: 297f4...21a
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2022 #3 Skrevet 4. juli 2022 Nei, det er helt fin mat det. For dyrt bare. Anonymkode: ba098...73f 6
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2022 #4 Skrevet 4. juli 2022 Helt ok mat, kan være mye salt. Lettvint og godt er det da, synes jeg. Anonymkode: 592ba...9d9 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2022 #5 Skrevet 5. juli 2022 laks m pasta er god Anonymkode: 99f7b...ade
Helene Skrevet 5. juli 2022 #6 Skrevet 5. juli 2022 Når Jeg er alene, kjøper gjerne Fjordland. Innimellom.
Embla Othea Skrevet 5. juli 2022 #7 Skrevet 5. juli 2022 AnonymBruker skrev (På 4.7.2022 den 9.28): Jeg kjøper Fjordland middager når jeg finner dem på tilbud, så ca3 middager pr mnd. Jeg kjøper kun de med fisk eller kylling i og synes de er helt ok. Men oppfatter det som folk er negative til Fjordland. Jeg er singel og dette gjør at maten min varieres mer. Anonymkode: 38e0f...773 Den ernæringsmessige verdien varierer mye. Laks med potet er ernæringsmessig et mye smartere valg enn lasagne.
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2022 #8 Skrevet 5. juli 2022 Liker det ikke. Alt for mye salt Anonymkode: fc50a...2f7
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2022 #9 Skrevet 5. juli 2022 Bare politisk korrekt å slenge dritt om Fjordland og skryte av at man lager ALL mat fra bunnen. De færreste lager all mat fra bunnen og Fjordland er langt i fra de verste ferdigmiddagen. Kjøttkakene er gode, selv om hjemmelaget er noe helt annet og mye bedre. Men godt er godt nok. Anonymkode: a688e...3ea 11
tonebelinda Skrevet 5. juli 2022 #10 Skrevet 5. juli 2022 Når jeg en sjelden gang bare skal ha middag til meg, hender det jeg bruker Fjordland. Synes det er helt greit innimellom jeg
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2022 #11 Skrevet 5. juli 2022 Fjordland er vel godt nok det, selv om man kanskje ikke trenger å spise det daglig. Jaja, mange skryter av all mat fra bunnen. Vel og bra, selv bruker jeg både fjordland og toro når tiden og lysten ikke strekker helt til. Ser virkelig ikke problemet. Anonymkode: 3e2aa...43d
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2022 #12 Skrevet 5. juli 2022 Noen Fjordland er relativt gode og sunne. Bakdelen er prisen, og noen liker de ikke. Næringsinnholdet på maten pleier å være ganske bra, spesielt de med fisk. Anonymkode: b1b8d...bab
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2022 #13 Skrevet 5. juli 2022 Det finnes både billige og dyre Fjordland Fint at du får variasjon! Nye produkter er også en enkel måte å prøve noe nytt Den eneste ulempen er at det er tilsatt veldig mye salt. Og andre stoffer som gjør at maten skal ha lang holdbarhet. En fiskebit skal jo egentlig ikke klare å holde seg i 2 måneder i kjøleskapet 😅 Så det er tilsatt mye rart for at maten skal holde. Så fersk mat er sunnere. Om du liker raske løsninger (som meg), så finnes det andre litt bedre løsninger også. En Fjordland i uka gjør selvfølgelig ikke vondt for kroppen, men om det er 3-4 middager i uka så er det ikke helt bra… andre ting man kan kjøpe finnes også i butikken. Gå i fiske hylla og let etter retter som er i en folie boks, som man bare setter rett inn i ovnen. Fish and chips ect. (Jeg vet det finnes mye sunnere greier, men disse har ofte ikke like lang holdbarhets dato, som vil si de ikke er proppa fulle av masse rart). En annen ting jeg har funnet ut er at det er et fiske marked like ved der jeg bor (Kolbotn), som har en greie for å gjøre det enklere for folk. De har masse retter i folie, som enten bare skal rett inn i mikroen eller ovnen i 10-20 min. Om det ikke følger med grønnsaker, er det også lett å bare kjøpe disse formene på matbutikken, putte i noen grønsaker og rett inn i ovnen med det også. Saus på flaske 😂 Multivitamin ved siden av er også lurt om man spiser mye av det samma ellers 😅 Anonymkode: 88b77...d98
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2022 #14 Skrevet 5. juli 2022 Jeg må passe meg for å få i meg for mye salt pga medisiner, men det er fjordlandmiddager som ikke har så mye salt, den med laks i saus er ikke så ille, men den med kjøttkaker har rundt 5gram og det er for mye. Men jeg fant ut at det hovedsaklig er i sausen, så jeg heller ut en del av den. Ellers har det jo blitt veldig dyrt. Men når det er tilbud eller datovare så kjøper jeg og fryser ned. Anonymkode: 88814...b0e
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2022 #15 Skrevet 5. juli 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det finnes både billige og dyre Fjordland Fint at du får variasjon! Nye produkter er også en enkel måte å prøve noe nytt Den eneste ulempen er at det er tilsatt veldig mye salt. Og andre stoffer som gjør at maten skal ha lang holdbarhet. En fiskebit skal jo egentlig ikke klare å holde seg i 2 måneder i kjøleskapet 😅 Så det er tilsatt mye rart for at maten skal holde. Så fersk mat er sunnere. Anonymkode: 88b77...d98 Du har rett i at det er litt mer salt enn ideelt, men hovedgrunnen til holdbarheten på Fjordlandproduktene er vakuumpakningen, det er få e-stoffer i produktene. Anonymkode: b1b8d...bab 2
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2022 #16 Skrevet 5. juli 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du har rett i at det er litt mer salt enn ideelt, men hovedgrunnen til holdbarheten på Fjordlandproduktene er vakuumpakningen, det er få e-stoffer i produktene. Anonymkode: b1b8d...bab Så en vakuum pakket fiskefilet fra sjøen hadde holdt ut 2 mnd i kjøleskapet?🙈 Prøver ikke være spydig, bare en tankegang… mye annet er også vakuum pakket i butikken, men holdbarhets datoen er langt kortere 😅 Men jeg er helt enig i kommentaren over, det finnes sikkert noen Fjordland med mer eller mindre tilsetningsstoffer/salt Anonymkode: 88b77...d98
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2022 #17 Skrevet 5. juli 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Så en vakuum pakket fiskefilet fra sjøen hadde holdt ut 2 mnd i kjøleskapet?🙈 Prøver ikke være spydig, bare en tankegang… mye annet er også vakuum pakket i butikken, men holdbarhets datoen er langt kortere 😅 Men jeg er helt enig i kommentaren over, det finnes sikkert noen Fjordland med mer eller mindre tilsetningsstoffer/salt Anonymkode: 88b77...d98 Jeg kjøper vakumpakket røkt laks fra private, den kan ligge i måneder, vakumpakket betyr ikke tilsatt stoffer Anonymkode: 88814...b0e 2
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2022 #18 Skrevet 5. juli 2022 AnonymBruker skrev (På 4.7.2022 den 11.28): Jeg kjøper Fjordland middager når jeg finner dem på tilbud, så ca3 middager pr mnd. Jeg kjøper kun de med fisk eller kylling i og synes de er helt ok. Men oppfatter det som folk er negative til Fjordland. Jeg er singel og dette gjør at maten min varieres mer. Anonymkode: 38e0f...773 Fjordland er bra mat, det er laget i sous vide,det bevarer maten bedre enn om du kokker selv. Folk sier negativt kun for å fremheve at de kokker selv. Anonymkode: 3ac18...a00 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2022 #19 Skrevet 5. juli 2022 Det er ikke utkjøring av mat her til syke, gamle som er hjemmeboende, og ikke kan lage mat. Så de får beskjed om å spise Fjordland o.l. Hver dag. Anonymkode: 4a1ce...507
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2022 #20 Skrevet 5. juli 2022 Dyrt, og kjøttet er ikke så godt. Hvis jeg jobber seint kan jeg kjøpe vegetar variant eller spise alt untatt kjøttet. Anonymkode: 2ce04...69d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå