Gå til innhold

Er inngangsbilletter på 1800 mye eller lite?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er invitert med av en annen familie til en familiepark. Vi har tvillinger på 5 år, så inngangsbilletter kommer på rundt 1800 for oss 4. Hvis vi tar med oss mat og bestemmer oss for å for eksempler kun kjøpe en is til hver/ drikke, så kommer dagen på kanskje rundt 2000. Synes dere det er dyrt eller ikke? Vi har for så vidt råd, men synes prisen høy. 

Anonymkode: e7846...aca

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes norske familieparker burde gjort som blant andre Liseberg og Tivoli, hatt en lavere pris for de som bare skal følge. Synes ikke prisen er ille for de som bruker mange attraksjoner, men en ublu pris om du bare er med eller kjører 1-2 rides. Jeg liker selv å gå i fornøyelsesparker, men kjører sjelden mye. Og da blir det nesten rimeligere for meg å reise til København eller Göteborg enn å dra på Tusenfryd. Pluss at jeg synes danske og svenske parker er flinkere til å gjøre det koseligere for de som bare vil rusle rundt også. Butikkene på Tusenfryd er egentlig en vits. Og de fleste attraksjonene er enten av typen speedmonster eller veldig barnslige karuseller. Få mellomting.

Anonymkode: a8ce3...511

• Liker 1
Gjest Hottentått
Skrevet

Vi var på hunderfossen forrige uke. Betalte 1500 kr for tre personer over 120 cm. Yngste gikk heldigvis gratis da han er under 90 cm. 

Det er drit dyrt å dra på sånne steder. Men ha med mat og drikke, og kjøp heller en is eller to der. Jeg har full forståelse for at ikke alle kan bruke 2000 kr på én dag. Det er jo helt vilt.

AnonymBruker
Skrevet

Kan jeg spørre om hvor dere skal? 

Syntes prisen er helt OK, men vil anbefale familieparker i Sverige. De har veldig mange, og der får nok de voksne rabatt hvis de har med barn, og rabatt når man er flere mennesker. Her i Norge overpriser dem fort, har ingen rabatter og inne i parken koster også ting mye penger. Så alt i alt, dere får mer for pengene - og mer ut av ferien, hvis dere reiser på familieparker i Sverige. (Og da mener jeg ikke typisk Liseberg. De har mange parker som er kjempe kule). 

Anonymkode: 2b57a...6d9

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Kan jeg spørre om hvor dere skal? 

Syntes prisen er helt OK, men vil anbefale familieparker i Sverige. De har veldig mange, og der får nok de voksne rabatt hvis de har med barn, og rabatt når man er flere mennesker. Her i Norge overpriser dem fort, har ingen rabatter og inne i parken koster også ting mye penger. Så alt i alt, dere får mer for pengene - og mer ut av ferien, hvis dere reiser på familieparker i Sverige. (Og da mener jeg ikke typisk Liseberg. De har mange parker som er kjempe kule). 

Anonymkode: 2b57a...6d9

Dette er Bjørneparken i Flå. Har sett at de har en slags utstilling med dinosaurer, og akkurat det kommer nok til å være helt fantastisk for barna. Men. Tror ikke vi kan ta oss råd til mange sånne dager i løpet av sommeren. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er dyrt. Og at norske parker generelt holder lav kvalitet og ikke er verdt billetten.

Tusenfryd er en dynge der de har slengt noen karuseller ut i skogen, Bø Sommarland har vært mer og mer nedslitt de siste tjue åra, Dyreparken er ganske fin om man ser bort fra at de ikke har mat som er spiselig.

Anonymkode: f1bc2...f65

AnonymBruker
Skrevet

Hvis det er en kjekk park med mye gøy, så er prisen OK. Og du sier selv at du har råd. Men du kan jo bare gå på nett og sammenligne priser med andre parker i Norge, så ser du jo om det er dyrt eller billig i forhold.

Det er jo uansett kjekt å reise med andre om dere har jevnaldrende unger.

Anonymkode: df442...00b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Er invitert med av en annen familie til en familiepark. Vi har tvillinger på 5 år, så inngangsbilletter kommer på rundt 1800 for oss 4. Hvis vi tar med oss mat og bestemmer oss for å for eksempler kun kjøpe en is til hver/ drikke, så kommer dagen på kanskje rundt 2000. Synes dere det er dyrt eller ikke? Vi har for så vidt råd, men synes prisen høy. 

er helt vanlige priser, normale vil jeg si

Anonymkode: eb948...50a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Vi har brukt 4500 -5000 kr for 2 dager i legoland. Inngang for alle 2 dager , 2 måltider i parken, slush, is og kos! Går fort penger i parkene. Vi har råd til det så orker ikke drasse med oss svære sekker ,bager eller leie stor vogn og dra alt i som jeg ser noen gjør. 

En del parker har dårlig mat og lange køer da er det greit å ha noe på lur til små barn som blir sultne.

Har du dårlig råd så ta med deg mat. Ja 1800 kr for å komme inn i park er dyrt men sånn er det i nesten alle parker. Billigere å ta med dag 2! Mer tid og moro!

Har reist med andre før og de hadde matpakke med pga dårlig råd så da gjorde vi det samme siden vi begge hadde barn så det ikke skulle føles urettferdig for noen.

Gjør det som føles greit for dere!

Anonymkode: a5ac1...68d

AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er dyrt. Men det er sånn det har blitt i alle fornøyelsesparker, museer, badeland osv. Alt er dyrt. Vi har heldigvis bare en på 2 år foreløpig, men er forberedt på at det fort går med en del penger på sånne steder. Ville ha tatt med meg matpakke og drikke slik at sluttsummen ikke blir enda høyere, mat og drikke er gjerne overpriset på sånne steder. 

Anonymkode: 0854d...c26

AnonymBruker
Skrevet

Med prisene som er om dagen synes jeg ikke dette høres ille ut. Det er tross alt bare luksus.

Anonymkode: deb8c...5c5

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja, det er dyrt. Men det er sånn det har blitt i alle fornøyelsesparker, museer, badeland osv. Alt er dyrt. Vi har heldigvis bare en på 2 år foreløpig, men er forberedt på at det fort går med en del penger på sånne steder. Ville ha tatt med meg matpakke og drikke slik at sluttsummen ikke blir enda høyere, mat og drikke er gjerne overpriset på sånne steder. 

Anonymkode: 0854d...c26

Alt er dyrt! Eller, hva sammenligner man da med, egentlig? Andre land? I så fall må man se på snittinntekt i det landet.

Jeg tror vi egentlig har det ganske greit. Da jeg var i Spania sist, betalte jeg hva som føltes ut som blodpriser for å komme inn i et badeland. Nærliggende norske priser. Og snittlønnen i det landet er ikke i nærheten av hva vi har.

Anonymkode: deb8c...5c5

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4.7.2022 den 10.42):

Det er det det koster. Vi har kjempegode minner fra ulike fornøyelsesparker, så betaler det det koster og koser oss sammen, fra ungdommen i hus til de yngste. Bjørneparken har vi gode minner fra, 14-åringen sa akkurat at han gjerne ville ta en tur dit igjen. 

Anonymkode: 26295...a19

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...