Gå til innhold

Nabo kjøpte boblebad som durrer og bråker som en fabrikkbygning - 24/7. Barna får ikke sove. Hva nå?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Naboen har skaffet seg et boblebad. Det durrer med en høy, lavfrekvent lyd hele tiden. Det forstyrrer oss i stua, gjør at vi ikke vil sitte på de to uteplassene våre og, verst av alt, hindrer barna i å få sove.

Hva gjør vi nå? De har planer om å støpe en platting til denne monstrøsiteten enda nærmere oss. Det er generelt svært bråkete naboer, så de forstår nok ikke helt problemstillingen. Men dette går jo selvsagt grovt utover livskvaliteten vår her.

Vi er fortvila og aner ikke hva vi skal gjøre nå.

Anonymkode: 2b109...f69

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har dere gitt beskjed? Spør om de må ha den på hele tiden. 

Anonymkode: c20db...529

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Er det sameie/borettslag? 

Hvis ja: klag. 
Hvis nei: snakk med dem - og skriv skriftlig. 

Om de ignorerer det, kjøp en høyttaler til utebruk som settes inntil dem. Ha på god bass og spill HELE dagen og natta mens dere er på overnatting :) 

Anonymkode: be88f...33d

• Liker 4
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Lån en hund som bjeffer konstant og sett der  si du skal passe den mye.

Anonymkode: 9cb7b...1a6

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Lån en hund som bjeffer konstant og sett der  si du skal passe den mye.

Nå skal du få høre...de har også begynt med hundepensjonat. I et ellers svært rolig nabolag. Det er helt jævlig, og vi føler oss allerede som klagete naboer. De begynte også bare å bygge på tomta. Når vi påpekte at vi nordmenn må følge lover for slikt, og søke, var de først pottesure på oss. Men dette er jo likt for alle!? Kjempevanskelige naboer, etter 13 år på et fredelig sted. :(

• Liker 4
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Sette bikuber der. 

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Naboene våre har jo sine egne drømmer og ideer. Det er bare det at de ødelegger fullstendig for det paradiset vi trodde vi hadde funnet, og har brukt millioner på å bygge opp. Jeg skal ikke plage de med egen støy, men er takknemlig for gode, konstruktive tipps.

Vi har tenkt å be de ha boblebadet litt lengre ned og bort fra oss, kanskje det gir mindre lydbelastning? Men barna, som sover i andre etasje, blir kanskje forstyrret av lyden likevel. 

Skrevet

Monoton during er bare en vanesak. Barna får nok sove etterhvert, skal du se.

Da ville jeg heller gått videre med den byggingen de har gjort, samt oppstart av hundepensjonat i boligfelt (for det er vel det det er, siden husene ligger så tett?). Disse tingene kan fort vekk være ulovlige.

• Liker 11
Skrevet
1 minutt siden, Knirke said:

Det spørs hvor høyt det er, hvis det er over det som kan forventes kan dere klage (naboloven). 

2 minutter siden, Knirke said:

Da ville jeg heller gått videre med den byggingen de har gjort, samt oppstart av hundepensjonat i boligfelt (for det er vel det det er, siden husene ligger så tett?). Disse tingene kan fort vekk være ulovlige.

Hundepensjonat i bolig? Da må i alle fall boligen være regulert til annet enn boligformål (kan være bolig/næring), det finner dere kjapt ut. Hvis ikke kan dere klage til kommunen. 

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Naboene våre har jo sine egne drømmer og ideer. Det er bare det at de ødelegger fullstendig for det paradiset vi trodde vi hadde funnet, og har brukt millioner på å bygge opp. Jeg skal ikke plage de med egen støy, men er takknemlig for gode, konstruktive tipps.

Vi har tenkt å be de ha boblebadet litt lengre ned og bort fra oss, kanskje det gir mindre lydbelastning? Men barna, som sover i andre etasje, blir kanskje forstyrret av lyden likevel. 

Ja her må du jo bare prate med naboen slik at dere finner en løsning og kommer til enighet som er til det beste for begge parter. Det er ikke så mange andre tips du kan få her på KG.

Anonymkode: ba4e8...4d3

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nå skal du få høre...de har også begynt med hundepensjonat. I et ellers svært rolig nabolag. Det er helt jævlig, og vi føler oss allerede som klagete naboer. De begynte også bare å bygge på tomta. Når vi påpekte at vi nordmenn må følge lover for slikt, og søke, var de først pottesure på oss. Men dette er jo likt for alle!? Kjempevanskelige naboer, etter 13 år på et fredelig sted. :(

Og der mistet denne historien troverdigheten sin. Hvorfor blande inn "vi nordmenn"? 

Anonymkode: 76dfa...fff

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Slike boblebad skal ikke dure - da har de kjøpt et av billig type og motoren vil snart ryke😉

Anonymkode: 10ea4...003

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kjenner du ingen som kan forføre en av dem og deretter avsløre det slik at de flytter fra hverandre? Det er den vanligste metoden for å løse naboproblemer, funket for meg mange ganger.

Anonymkode: 9a6b6...05e

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Kristin70 skrev (2 timer siden):

Det spørs hvor høyt det er, hvis det er over det som kan forventes kan dere klage (naboloven). 

Hundepensjonat i bolig? Da må i alle fall boligen være regulert til annet enn boligformål (kan være bolig/næring), det finner dere kjapt ut. Hvis ikke kan dere klage til kommunen. 

Det er LNF+ her, men tett mellom husa likevel. Naboene påstår å ha alle papirene i orden, bl.a. fra Mattilsynet, men jeg vil heller ikke bruke mye tid på å gjøre livet vanskelig for andre og undersøke det.

Utfordringen er at det fins ingen mellomløsning her. Barna har blitt holdt våken gjennom skolenetter av hundebjeffing, og nå er det denne duringen fra boblebadet. :(

AnonymBruker
Skrevet

Hvor nærme ligger tomtene og husa deres? 

Anonymkode: 2fb92...c6c

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er LNF+ her, men tett mellom husa likevel. Naboene påstår å ha alle papirene i orden, bl.a. fra Mattilsynet, men jeg vil heller ikke bruke mye tid på å gjøre livet vanskelig for andre og undersøke det.

Utfordringen er at det fins ingen mellomløsning her. Barna har blitt holdt våken gjennom skolenetter av hundebjeffing, og nå er det denne duringen fra boblebadet. :(

Det å sjekke om naboene har lovlige tillatelser gjør ikke livet vanskelig for dem. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hundekennel er veldig strengt, de jeg kjenner til er langt utenfor bebyggelse. (Er det snakk om 2-3 km?). Og drives den ordentlig, så bør det heller ikke være så mye bråk på nattestid.

Ang boblebadet har jeg ikke peiling. Men bedre å klage nå, enn etter ee har ordnet en mer permanent løsning.

Anonymkode: 72280...dd6

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Trolletråd. Next.

Anonymkode: 1eb64...2e4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror deg, vi har akkurat kjøpt ny bolig og fått høre slike historier om forrige nabo. Veldig sjuskete og hensynsløse... de flyttet til et sted som begynner på s eller h nylig. Kanskje det er samme folk!!

Anonymkode: d6324...6a3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Knirke skrev (3 timer siden):

Den er jeg ikke enig i. Jeg har hatt tinnitus som er monoton og holder seg i samme frekvens i 4 år og jeg hadde jeg hatt et våpen, så hadde jeg blåst huet mitt for lenge siden. Man blir aldri vandt til det og det er til å bli sprø av.

Dette er det bare å klage på. Går på naboloven om du ikke har regler i borettslaget/sameiet eller hvor du nå bor. Det går på unødvendig støy som er til ulempe for andre. 

Anonymkode: ef22c...54b

• Liker 3
  • Hjerte 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...