Gå til innhold

Maskerte borderline til jeg var 28år

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Jeg har nettopp fått borderline diagnosen nå i en alder av 28år (dps). Er først nå jeg kontaktet psykiatrien for noen måneder siden ellers har ikke mange tenkt at jeg hadde problemer. Jeg må tydeligvis være veldig god til å maskere mine problemer. Flere som fikk den først i godt voksen alder? 

Anonymkode: b78d1...4d4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hei. Jeg har nettopp fått borderline diagnosen nå i en alder av 28år (dps). Er først nå jeg kontaktet psykiatrien for noen måneder siden ellers har ikke mange tenkt at jeg hadde problemer. Jeg må tydeligvis være veldig god til å maskere mine problemer. Flere som fikk den først i godt voksen alder? 

Jeg har komplex ptsd, depresjon og angst. Ingen ser det. Jeg fungerer veldig bra så lenge jeg er i jobb og har noe å drive med hver dag. Jeg har to barn som er godt fungerende og trygge på verden. Mine utfordringer er det bare jeg som kjenner på. 

Anonymkode: 4ca47...100

AnonymBruker
Skrevet

Fikk diagnosen i voksen alder, men har vært mye inn og ut av psykiatrien uten å bli ordentlig utredet. Har nok hatt diagnosen siden jeg var barn.

Anonymkode: 24ed3...3dc

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ikke vær så sikker på det. Borderline har typisk mange personlighetstrekk som merkes av venner og de nærmeste, og man trenger ikke tenker at det er en diagnose som forårsaker personlighetstrekkene. 

Anonymkode: cf4ba...347

Skrevet (endret)

Jeg fikk diagnosen da jeg var 26. At det var "noe" med meg tror jeg nok merktes, men ikke at det var type diagnose. Jeg var snill og grei med de rundt meg, men slet med meg selv. Men 25 år gammel knakk jeg sammen og det var da symptomene virkelig ble ille. Var fortsatt snill med mine relasjoner da. Men viste seg at jeg hadde mye mer enn borderline også, og jeg har bare så vidt borderline-diagnosen. 

Jeg bærte alt inni meg før. Fram til jeg knakk ihop i 2016. Det er ikke slik at alle med borderline plager sine relasjoner slik at det skulle være så tydelig for folk rundt. 

Endret av Purple_Pixiedust
AnonymBruker
Skrevet

Ja, nylig fått samme diagnose her og. Er 35. 

Anonymkode: 7108a...793

AnonymBruker
Skrevet
Purple_Pixiedust skrev (13 minutter siden):

Jeg fikk diagnosen da jeg var 26. At det var "noe" med meg tror jeg nok merktes, men ikke at det var type diagnose. Jeg var snill og grei med de rundt meg, men slet med meg selv. Men 25 år gammel knakk jeg sammen og det var da symptomene virkelig ble ille. Var fortsatt snill med mine relasjoner da. Men viste seg at jeg hadde mye mer enn borderline også, og jeg har bare så vidt borderline-diagnosen. 

Jeg bærte alt inni meg før. Fram til jeg knakk ihop i 2016. Det er ikke slik at alle med borderline plager sine relasjoner slik at det skulle være så tydelig for folk rundt. 

Jeg var også veldig god til å holde ting inni meg og maskere. Var ikke i psykiatrien i det hele tatt før jeg bikket 28.

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg var også veldig god til å holde ting inni meg og maskere. Var ikke i psykiatrien i det hele tatt før jeg bikket 28.

Samme her. Bare 25. Jeg var opplært til å skjule smerte, lide i stillhet osv. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...