AnonymBruker Skrevet 4. juli 2022 #1 Skrevet 4. juli 2022 Heihei! Jeg er en jente på 24 som merker at klokka begynner å tikke. Har per nå en stilling i det offentlige, men å få fast ansettelse virker ganske så umulig da jeg ikke har en grad, og dette ofte er et "krav". Jeg skulle gjerne tenkt meg å studere noe innen teknologi/data eller økonomi, eller et krysningspunkt av dette. Det er bare alt for mange valg! En annen faktor er at jeg droppet ut av et studie for to år siden (siving), og er redd for å starte igjen, redd for at historien skal gjenta seg. Jeg var alvorlig deprimert og kom meg ikke ut av huset. Det resulterte også i at jeg ikke kan få studielån før jeg har tatt igjen litt studiepoeng. Jeg gikk da en kort periode til psykolog. Nå har jeg begynt utredning og behandling på nytt og satser på å få gjort det skikkelig denne gangen, slik at jeg ikke går på flere slike smeller. Dermed føles det litt dumt ut å bryte opp NÅ. For jeg har nettopp blitt henvist videre, og er usikker på om den henvisninga kan flyttes til en annen kommune? Jeg har nettopp brukt 6t på kartleggingssamtaler, litt kjedelig om jeg bare skal flytte og det er forgjeves. Jeg har bodd på bygda da det er ganske billig og jeg trives. Jeg tenker dermed at jeg har litt ulike alternativer: 1. fortsette å bo her jeg bor, men studere på nett. Fordelen med det er at jeg slipper å bryte opp fra nettverket mitt, kan fortsette i behandling, har nettverk her slik at det er "lett" å få litt arbeid. Bor svært billig. 2. Flytte og studere; må trolig studere og jobbe deltid? Tror ikke jeg klarer fulltidsstudium ved siden av jobb, men det kan jo være mulig. Dog tror jeg at jeg kan risikere å ikke få det til. Det er mulig å slette studieønsker frem til 12.juli. Har noen nettstudier lenger nede som jeg eventuelt kan flytte øverst.. Noen som har noen gode råd? Kanskje det er noen muligheter jeg ikke har tenkt på? Anonymkode: 2aa21...7c6
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2022 #2 Skrevet 4. juli 2022 Jeg håper du fortsetter behandlingen, og ikke bryter den av. Tenker det er lurt at du bor der du bor nå, og fortsetter behandlingsrelasjonen der. Jeg studerte ved siden av utredning og behandling - og det tror jeg har hjulpet meg veldig Men har du tenkt på deltidsstudium, eller et samlingsbasert studie som alternativ til nettbasert? Tror også noe innenfor markedsføring også kan være veldig gøy og passende i forhold til dine interesser, som et forslag Anonymkode: f6c80...e67
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå