Gå til innhold

Har du hallusinert i barndommen? (dere som er psykisk friske)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kan du huske å ha hallusinert i barndommen? Før 15årsalder helst

(uten å ha vært syk eller inntatt rus) 

Anonymkode: e5dfc...dba

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg så mye syner som det heter og det skjedde relativt ofte. Altså et jeg så snurten av en skikkelse, dyr o.l og da jeg snudde meg igjen var der ingen der. Noen ganger kunne jeg beskrive personen/dyret godt. Feks ‘en ungdom med rødt hår og brun jakke (husker det enda selv om jeg var 5 år😅) andre ganger ble det bare en vag fornemmelse og jeg kunne ikke si noe om klær og hårfarge o.l. I dag ville man kanskje kalt det hallusinasjon og hører få beskrive at de ‘ser syner’?🤔 Men fikk vite av foreldrene mine at det var det ihvertfall. Har vært lite av dette etter jeg ble ungdom/voksen. Ikke en gang med rus idler😅

Anonymkode: fcd6f...b56

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Kan du huske å ha hallusinert i barndommen? Før 15årsalder helst

(uten å ha vært syk eller inntatt rus) 

Anonymkode: e5dfc...dba

Ja, men jeg tror det var gjenferd jeg da 😅

Anonymkode: e3c35...71d

Skrevet

Nei, det har jeg aldri opplevd. 

AnonymBruker
Skrevet

Aldri hallusinasjoner som barn eller hatt en fantasivenn. Beskriver meg selv som både psykisk frisk og spirutiell, men hallusinasjonene har altså uteblitt som jeg kan huske. 

Anonymkode: 80825...a2b

Gjest Athena Catalina
Skrevet

Nei, aldri. 

AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg hørte visstnok stemmer da jeg var rundt 13-14 tror jeg. Jeg husker ingenting av det, men foreldrene mine insisterer på at det stemmer, de hadde tatt det opp med en lege i familien også. Jeg tror at det stemmer, for jeg er ikke typen til å ha funnet på sånt for å få oppmerksomhet. Likevel rart at jeg ikke husker noenting av hele situasjonen.

Anonymkode: 39a3b...ecf

AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg har det

Anonymkode: 0bdbe...ba8

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja, jeg hørte visstnok stemmer da jeg var rundt 13-14 tror jeg. Jeg husker ingenting av det, men foreldrene mine insisterer på at det stemmer, de hadde tatt det opp med en lege i familien også. Jeg tror at det stemmer, for jeg er ikke typen til å ha funnet på sånt for å få oppmerksomhet. Likevel rart at jeg ikke husker noenting av hele situasjonen.

Familielegen sa at det ikke var et ukjent fenomen på den alderen, og at man nesten alltid vokste seg ut av det.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg så sinte ansikter noen ganger når jeg lukket øynene.

Drømte at jeg så hele verdensrommet på himmelen og det yret av liv. Hadde noen ganske utrolige drømmer som åpnet sinnet mitt mot filosofi og alternative ting. 

Jeg mediterte en del som barn og så alltid en tunnell som jeg kunne bevege meg inn i, og merket folk sine følelser ganske lett sånn ellers.

Har som voksen drømt om engler, slott i himmelen, og at jeg blir vist ting av disse skikkelsene. Metatrons kube, mellomannet.

Er klarsynt som voksen og legger tarot og tyder drømmer. 🙂 hjelper folk når jeg kan.

Anonymkode: 2796a...10b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg så sinte ansikter noen ganger når jeg lukket øynene.

Drømte at jeg så hele verdensrommet på himmelen og det yret av liv. Hadde noen ganske utrolige drømmer som åpnet sinnet mitt mot filosofi og alternative ting. 

Jeg mediterte en del som barn og så alltid en tunnell som jeg kunne bevege meg inn i, og merket folk sine følelser ganske lett sånn ellers.

Har som voksen drømt om engler, slott i himmelen, og at jeg blir vist ting av disse skikkelsene. Metatrons kube, mellomannet.

Er klarsynt som voksen og legger tarot og tyder drømmer. 🙂 hjelper folk når jeg kan.

Anonymkode: 2796a...10b

Dette er jo ikke hallusinasjoner, det er drømmer og meditatsjon med visualisering.

..klarsynthet er også tøys som har null bevis for at er virkelig og mye bevis for at det ikke er det.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja

Anonymkode: ce91e...e58

AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg lekte med engler når jeg var liten. Husker dem som store skikkelser som lyste godhet. Og som gjorde meg trygg og varm. Jeg trodde lenge (opp i ungdommsårene) at dette var virkelige engler, og var ganske kristen en stund. 

Nå som voksen forstår jeg at dette er noe jeg har skapt i min egen fantasi, som en kreativ og ganske utrygg unge. 

Anonymkode: 74dc9...d56

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...