AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #1 Skrevet 3. juli 2022 Hvordan kan en så fantastisk sjarmerende mann være en emosjonell mishandler…(sarkasme) Det gjør vondt når nærmeste familie (søsken/foreldre) ikke tror eller forstår. Jeg vil gjerne høre andres historie og opplevelser av å ikke bli trodd på. Hvordan håndterer du det? Anonymkode: 2fc65...4c4
snillOnkel Skrevet 3. juli 2022 #2 Skrevet 3. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvordan kan en så fantastisk sjarmerende mann være en emosjonell mishandler…(sarkasme) Det gjør vondt når nærmeste familie (søsken/foreldre) ikke tror eller forstår. Jeg vil gjerne høre andres historie og opplevelser av å ikke bli trodd på. Hvordan håndterer du det? Anonymkode: 2fc65...4c4 Fortell mer, da! Hva er det han gjør eller sier som gjør at du tenker at dette er emosjonell mishandling?
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #3 Skrevet 3. juli 2022 Hvorfor bry seg om hva hans familie skulle mene? Familie har ikke peiling på hvordan noen fungerer eller ikke fungerer i et forhold og det skal som regel veldig, veldig mye til for at familie slår hånden av hverandre. Anonymkode: 82ac6...af0
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2022 #4 Skrevet 4. juli 2022 Tror ts mente hennes egen familie..? Anonymkode: 33ba6...3f2
Silva Pluvialis Skrevet 4. juli 2022 #5 Skrevet 4. juli 2022 (endret) . Endret 3. oktober 2022 av Tvillingsjel 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2022 #6 Skrevet 4. juli 2022 Opplevd samme.. unngår å prate om det Anonymkode: 993a1...7a6 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2022 #7 Skrevet 4. juli 2022 Mener du at han driver med sarkasme? Eller mener du at du er sarkastisk når du sier at han er sjarmerende? Anonymkode: 79bbf...d9d
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2022 #8 Skrevet 4. juli 2022 Jeg opplevde det samme med min familie. De syntes det var veldig vanskelig å tro på at denne skjønne mannen hadde sånne sider som jeg beskrev. Dermed tok de ham i forsvar og bagatelliserte min opplevelse av tingene, prøvde å få meg til å gå tilbake til ham osv. Jeg måtte minne dem på det fæle han hadde gjort mot meg hver eneste gang samtalen kom over på ham og hvordan de savnet ham, hvor skjønn han var osv. Det tok flere år før det sank inn og de faktisk klarte å se hvor jævlig han hadde oppført seg mot meg. Han hånte og latterliggjorde meg, tok kun hensyn til egne behov, var utro, løy, fikk voldsomme raserianfall, drev med silent treatment, snakket stygt om mine venner og familie, ble stygg mot meg når jeg var dårlig eller syk, snakket stygt om kvinner, utnyttet meg, ekskluderte meg osv. Problemet er jo at psykisk mishandling ofte ikke høres like ille ut som det oppleves når man forteller om det. Kanskje har man misforstått eller overdriver, kanskje bringer man bare frem det verste i hverandre osv. Bare stå på ditt og hold fast ved din opplevelse. Når de får ham mer på avstand, vil de nok begynne å lytte mer til hva du faktisk sier. Min familie godtar min opplevelse i dag og støtter meg i at det var riktig å gå. Anonymkode: a961c...20c 2
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2022 #9 Skrevet 4. juli 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Hvordan kan en så fantastisk sjarmerende mann være en emosjonell mishandler…(sarkasme) Det gjør vondt når nærmeste familie (søsken/foreldre) ikke tror eller forstår. Jeg vil gjerne høre andres historie og opplevelser av å ikke bli trodd på. Hvordan håndterer du det? Anonymkode: 2fc65...4c4 Har det på samme måte og det ble brudd. På familievernkontoret sa damen "du liker jo far ikke sant, han er jo en så ålreit fyr." Ingen tror meg. Anonymkode: 6a281...d25
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå